וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטש: "לא יכולים להכריח זרים להגיע, מאתגר ששחקנים לא מתאמנים איתנו"

11.12.2023 / 23:09

מאמן מכבי תל אביב על המצב המורכב: "יש שחקנים שמפחדים לבוא, ההמשכיות נותנת לנו יתרון. מעריך שדיברתולומיאו יחזור תוך שבועיים"

תקציר: אנאדולו אפס - פנרבחצ'ה 80:81/ספורט1

מאוחר יותר מכל קבוצה אחרת, מכבי תל אביב קיימה הערב (שני) את משחקה הראשון בליגת העל והיא צלחה אותו עם 74:94 קליל בחוץ על בני הרצליה. הצהובים הגיעו להתמודדות בסגל חסר ואחרי שבוע כפול ואינטנסיבי ביורוליג, וחלק מהשחקנים שפחות זוכים לאור הזרקורים במסגרת האירופית ניצלו את ההזדמנות. רומן סורקין, ג'יימס ווב ורפי מנקו סיימו עם דאבל דאבל, עומר מאייר בן ה-17 קלע 9 נקודות וגם שחר דורון ורועי בכר שהוקפצו לסגל תרמו.

המאמן עודד קטש אמר בסיום: "אנחנו ברגשות מעורבים, כי לא באמת הכל חזר להיות רגיל וזה לא יחזור עד שכל החטופים יחזרו. לשחק כדורסל בארץ זה תמיד כיף, פשוט ההשלכות של זה עלינו יותר מורכבות. בנסיבות שנוצרו אני מרוצה מאיך ששיחקנו, הפכנו את המשחק לקל מבחינתנו. שמחנו לראות בסוף את הצעירים מקבלים דקות. היו שחקנים שהיו צריכים את זה וקיבלו יותר דקות. האתגר הגדול שלנו, מהרגע שהליגה חוזרת, ולא כל הקבוצה כאן, זה לראות איך מרימים קבוצה בכושר מתאים ליום חמישי. ההמשכיות שיש לנו משנה שעברה, נותנת לנו יתרון".

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש עם עמי ביטון, נועם לוי, גיא פניני. דני מרון
במצב מורכב. קטש/דני מרון

על כך שכל משחק ליגה יהפוך לכמו משחק חוץ בגלל הנסיעות לאירופה: "אנחנו לוקחים את הדברים צעד אחרי צעד. יהיו התפתחויות ואין שבוע אחד שיהיה לשני, כך שנצטרך לדעת להגיב לסיטואציות ולעשות את המקסימום בכל הרכב שיהיה".

על דבריו אחרי המשחק בבולוניה: "כעסתי מאוד על הרבה דברים אחרי המשחק. על שפת הגוף, על המחוייבות, כי זה משחק שיכולנו לנצח אם היינו יותר מרוכזים על אף שבולוניה קבוצה מאוד טובה. תמיד יש תירוצים, בטח בסיטואציה שנוצרה, אבל אנחנו צריכים להחליט שכשאנחנו עולים למגרש אנחנו עושים את המקסימום כדי לנצח".

אם הכוונה היא לשתף צעירים בליגה גם בהמשך העונה: "מכבי תל אביב שואפת תמיד לעשות את זה. עבורי באופן אישי זה שמח, מרגש וכיף גדול לאמן שחקנים מוכשרים כל כך. אנחנו נראה את השחקנים האלה בעתיד עושים דברים משמעותיים בכדורסל. אנחנו מאוד נהנים ושמחים שיש שחקנים צעירים ברמה כזאת. זה כיף גדול, שחקנים שגדלו פה במחלקה, יכולים להשתמש בהם".

על החיבור בין חסיאל ריברו ורומן סורקין: "אני מרוצה מאוד מההשתלבות של ריברו. רומן השנה משחק בעמדה קצת שונה והוא לאט-לאט מתרגל אליה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
רומן סורקין, שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
מגלה שיפור בתקופה האחרונה. סורקין/דני מרון

אם השחקנים שנשארו בחו"ל יגיעו למשחקי הליגה הבאים: "אין לי תשובה, תצטרכו לחכות ולראות. אנחנו כמו כל שאר הקבוצות מכבדים ולא יכולים להכריח אף אחד להגיע, צריך לראות בהמשך. אנחנו באים עם הרבה כבוד לשחקנים. קשה להכריח שחקנים שבמציאות הזאת מפחדים לבוא לארץ. זה שם אותנו במצב מאתגר, זה מצב לא אידיאלי שיש שניים-שלושה שחקנים שלא מתאמנים עם הקבוצה. זה האתגר, וזו ההחלטה, ועם זה אנחנו הולכים".

על החיבור בין חסיאל ריברו ורומן סורקין: "אני מרוצה מאוד מההשתלבות של ריברו. רומן השנה משחק בעמדה קצת שונה והוא לאט-לאט מתרגל אליה".

לסיכום הוסיף המאמן: "ג'וש ניבו קצת לא הרגיש טוב. ג'ון דיברתולומאו היה מאוד משמעותי אצלנו בשנה שעברה, אנחנו חסרים אותו מאוד העונה. הוא הקפטן שלנו, מביא לנו דברים שאנחנו צריכים ביורוליג. זה לא יקרה בשבוע הקרוב, אני מעריך שבעוד עשרה ימים או שבועיים נראה אותו בחזרה".

רומן סורקין אמר: "זה כיף גדול, התגעגענו לישראל ולליגה הישראלית. מקווים שכל החטופים יחזרו הביתה, שנדע ימים טובים מזה ונחזור לשגרה. בלי לזלזל באף קבוצה, לפעמים אתה מגיע לליגה כדי לתרגל דברים ויש לנו גם שחקנים חדשים שהגיעו בקיץ. אנחנו צריכים להשתפר ואנחנו מרגישים שבכל משחק אנחנו משתפרים ומתגבשים יותר. שיחקנו את הכדורסל שלנו, גם אם היה לנו משחק קצת מפוזר. היה עוד 7 הפרש לקראת המחצית, לא גמרנו את המשחק מהר, אבל שחקנים צעירים ומוכשרים מאוד עם עתיד גדול לפניהם גם שיחקו וזה חלק מהעניין. העיקר שניצחנו והפנים קדימה".

על היכולת שלו במשחקים האחרונים: "אני לא יודע אם אני בעלייה, אבל לאחרונה שיחקתי יותר טוב. אני מנסה להישאר מפוקס ולעשות את הדברים שמבקשים ממני. אם אכלתי סופגניות בחג? אחת בשביל הברכה, סופגניה רגילה".

אדריאן בנקס, שחקן בני הרצליה. דני מרון
"זו לא עונה רגילה". בנקס/דני מרון

המאמן המפסיד דן שמיר דיבר על הפער בין הקבוצות הערב: "אין תירוצים, זה היה משחק מאוד לא טוב שלנו מהרגע שעלינו למגרש. לא חשבתי שזה יראה ככה, הייתה לי הרגשה יותר טובה. עלינו על המגרש ולא עשינו דברים בסיסיים, ירידה להגנה, ריבאונד הגנה, סתם רוח של תחרותיות ולשחק ביחד. לא היה לנו את מה שצריך בשביל לחזור. נכנסנו לבור ואנחנו צריכים לעבוד הרבה הרבה.כשזה מתחיל להיות מתסכל אנחנו גם לא מגיבים טוב, אבל זה קורה בגלל המון דברים שאנחנו צריכים לעשות ביחד ולא עושים מספיק טוב. אני כבר לא כועס, אולי על עצמי. אני מאוכזב כמו כולם ויודע שיש לנו הרבה עבודה לעשות. אצטרך להסתכל ולחשוב על הדרך לחבר את הקבוצה הזו. עלינו לשחק ומהר מאוד לא התחרינו. למשחק יש הרבה שלבים, אבל לא הצלחנו לעשות את הצעד הראשון ונצטרך לתקן את זה ומהר".

"כולם בישראל מתמודדים עם סיטואציה לא שגרתית, גם מכבי שהגיעו לפה לשחק את המשחק הראשון שלהם והם לא בחיים בארץ, כולנו מצאנו את עצמנו בכזה מצב. עשינו את הכי טוב שאנחנו יכולים. אני לא חסיד של להסתכל על תעודות זהות, תעודות לידה, בטח בכדורסל האירופי של ימינו. שחקני כדורסל צריכים להתחבר בקבוצה, יש לנו את הכלים. הרכבנו את מה שהרכבנו, לוקח זמן. מכבי היו צריכים לשחק בהרכב אחר מהשיטה שלהם. הם הכריעו את המשחק מיד עם התקפות מעבר וריבאונד התקפה, ובעיקר עם חוסר החיבור אצלנו. לא היה לנו סיכוי לנצח את המשחק הזה".

אדריאן בנקס הוסיף: "מהניסיון שלי, זאת עונה לא רגילה. יש פה שחקנים שהיו כאן לפני כן, שחקנים שבאו, אנחנו לא באותה רמה פיזית. התחלתי להראות היום את הנורמליות שלי, כשאתה מוסיף את הפיזיות, זה מרגיש לנו עדיין כמו קדם עונה. אנחנו מנסים לעבוד כל שבוע יותר חזק. אנחנו יודעים שאנחנו עוד לא מחוברים. אני לא בטוח שכולם מבינים שאין לנו זמן. אני לא יכול לעזור לקבוצה הזאת אם אני לא אהיה במקום שאני צריך להיות בו פיזית, אני חייב להשתפר כל שבוע. שיחקתי איך שאני יכול בגיל שלי, אני בונה על הכימיה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully