וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורטאים רוסים ובלארוסים יוכלו להשתתף באולימפיאדת פריז 2024

הוועד האולימפי אישר כי אין מניעה מהספורטאים להשתתף, כל עוד ישיגו את הקריטריון ולא יתמכו במלחמה באוקראינה. כצפוי, הם יתחרו תחת דגל נייטרלי

כמעט שמונה חודשים לפני שייצאו לדרך המשחקים האולימפיים 2024 בפריז, הוועד המנהל של ה-IOC החליט היום (שישי) לאחר שבוע של התייעצויות כי תתאפשר השתתפות של ספורטאים בעלי דרכון רוסי ובלארוסי.

בהודעה לתקשורת נמסר כי הספורטאים שיעמדו בקריטריון האולימפי יוכלו להתחרות הקיץ במשחקים בצרפת, אבל תחת דגל נייטרלי - משמע ללא סמלי המדינות, ההמנונים וכמובן הדגלים. כמו כן נמסר כי ספורטאים שיימצאו כמי שתומכים במלחמה באוקראינה, יושעו מהתחרות. כמו כן הוחלט כי מעבר לספורטאים שישיגו את הקריטריון ויכולו להתחרות תחת דגל נייטרלי, לא יוזמנו למשחקים האולימפיים בכירים מהאיגודים ברוסיהו ו/או מבלארוס.

כזכור, באוגוסט האחרון, כשנה לפיחת המשחקים, פורסם שהספורטאים מרוסיה ומבלארוס שירצו לקחת חלק בתחרויות, יצטרכו לחתום על מסמך שבו יצהירו על התנגדותם למלחמה באוקראינה, אחרת לא יוכלו להתחרות במשחקים האולימפיים. בשלב זה לא הייתה התייחסות לגבי מסמך שעליהם לחתום עליו, אולם כן הובהר כי מי שיתמוך במלחמה באוקראינה לא יוכל להתחרות.

בתחילת השנה חזרו ספורטאים מרוסיה ומבלארוס להתחרות בתחרויות השונות מסביב לעולם, אך תחת דגל נייטרלי. בינתיים, רק שמונה ספורטאים מרוסיה ושלושה מבלארוס השיגו את הקריטריון והבטיחו את השתתפותם במשחקים האולימפיים בפריז.

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully