וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדבר הגדול אבד: כיצד פוגבה הפך מנער הזהב לאכזבה עצומה?

הציפיות הגדולות מהקשר שהניף את גביע העולם עם צרפת התרסקו עם קאמבק מביך ליובנטוס שצפויה להתיר את חוזהו. מהנסיקה באיטליה והחזרה היקרה לאנגליה, פול פוגבה בדרך לסיים את הקריירה שהייתה אמורה להיות נוצצת במיוחד, בצורה הכי גרועה שיש

מחוץ לקווים, 7.12/צילום: מערכת וואלה עריכת וידאו: זיו שטיינר

אם לא יקרה משהו לא צפוי, פול פוגבה עשוי למצוא את עצמו בקרוב ללא קבוצה ועם עונש הרחקה מחמיר של 4 שנים ממגרשי הכדורגל. הקשר הצרפתי של יובנטוס שהושעה לראשונה ב-12 בספטמבר בעקבות דרמות גבוהות של טסטוסטרון שנמצא בדמו, נכשל פעם נוספת בבדיקה חוזרת וצפוי להיות מחוץ למגרשי הכדורגל בשנים הקרובות, דבר שיכול להקדים את פרשיתו של השחקן שיחגוג 31 בחודש מרץ הקרוב.

רק ביולי 2022 חזר פוגבה ללבוש את מדי הזברה של קבוצתו האהובה, יובנטוס, אחרי שבילה 6 שנים רעות מאוד במנצ'סטר יונייטד, אליה נמכר מיובה תמורת סכום חסר תקדים בזמנו של 105 מיליון יורו. על מנת להבין כיצד הפך "נער הזהב" של הכדורגל הצרפתי מאחד הכוכבים המבטיחים בעולם לפלופ של השדים האדומים, צריך לחזור אחורה לצעדיו הראשונים בטורינו.

פול פוגבה, קשר יובנטוס. רויטרס
יסתיים בצורה הצורמת ביותר?/רויטרס

הקשר הצרפתי שגדל בלה האבר והצטרף לאקדמיה של מנצ'סטר יונייטד, נמכר ליובנטוס בקיץ של 2012 תמורת 3.5 מיליון יורו בלבד. מהר מאוד הצליח לתפוס את המקום בהרכב של הביאנקונרי ולהפוך לשחקן מפתח במערך של אלופת איטליה. פוגבה הצטרף לחוליית קישור מוכשרת במיוחד שכללה את אנדראה פירלו, ארתורו וידאל וקלאודיו מרקיזיו, ותחת הדרכתם השתלב נהדר כשלאחר שנתיים בטורינו, זכה בפרס "גולדן בוי" המוענק לשחקן הצעיר הטוב ביותר בעולם.

הזוכים בפרס זה התחלקו למספר קטגוריות באותן שנים. בין המוצלחים יותר בהם אפשר למצוא את ליאונל מסי, ססק פברגאס, ויין רוני וסרחיו אגוארו, ניתן היה למצוא גם את אנדרסון, פאטו, מריו באלוטלי ומריו גצה שהבריקו רק לפרקים בקריירה ובעיקר אכזבו עם עונות בינוניות אחרי הזכייה בפרס. פוגבה זכה בפרס בצדק וגם הציפיות ממנו היו אולי הגבוהות ביותר מכל רשימת המאכזבים שלפניו, ציפו ממנו להגיע לפחות לרמה של פברגאס אם לא יותר מכך - היו שראו בו כזוכה עתידי בכדור הזהב.

עוד לפני כן, הקשר של יובנטוס קיבל זימון ראשון לנבחרת הבוגרת של צרפת מדידייה דשאן שראה בו כנכס לקישור, אותה יוביל בהמשך גם לזכייה במונדיאל יחד עם אנגולו קאנטה במרכז השדה. ההצלחה הייתה בלתי נמנעת מהשחקן הצעיר שתפס את הכותרות באיטליה, בצרפת, באירופה וברחבי העולם - כולם ידעו שהקשר החזק והגבוה יהיה אחד הגדולים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אנדראה פירלו שחקן יובנטוס בוכה בזרועותיו של פול פוגבה. רויטרס
זכה להדרכה הטובה ביותר והפך לאחד הקשרים המבטיחים בעולם. יחד עם פירלו/רויטרס

אחרי ההפסד לברצלונה בגמר ליגת האלופות של 2015, פוגבה נשאר לעונה נוספת ביובנטוס, גם בה כמובן זכה באליפות איטליה, ובראיונות שערך באותם החודשים, היה ניכר שהרעב שלו לתארים השתנה. הוא רצה לעשות תיקון, להוכיח שהוא יכול להצליח גם בליגה בה יובנטוס לא זוכה בכל שנה באליפות בקלות, ומעבר לכך, להוכיח שגם בליגה חזקה יותר הוא יכול לזכות באליפות, להיות הקשר הטוב ביותר בעולם ולהצליח להניף סוף סוף את גביע ליגת האלופות.

כאמור, באוגוסט 2016 מנצ'סטר יונייטד שברה את מה שהיה אז שיא ההעברות תמורת הקשר שאבד לה, ויובנטוס יצאה המורווחת הגדולה עם הכנסה אדירה. הדברים הלכו טוב לפוגבה בקדנציה השנייה שלו במנצ'סטר, כשהוא סיים עם את העונה הראשונה שלו עם זכייה בליגה האירופית ובגביע הליגה האנגלי. בשנה שלאחר מכן כבר עניין הפציעות החל לעלות, אך עדיין יונייטד סיימה כסגנית האלופה, בפער ניכר מיריבתה העירונית מנצ'סטר סיטי, אולם זה היה הקיץ של פוגבה עם הנפת גביע העולם ברוסיה עם הטריקולור, כשהוא היה אחד משחקני הטורניר באליפות דומיננטית ושער בגמר.

שחקן מנצ'סטר יונייטד פול פוגבה. רויטרס
הטעות הגדולה בקריירה. במדי מנצ'סטר יונייטד/רויטרס

בעונת 2018/19 הקשר הצרפתי רשם את עונת השיא שלו מבחינת כיבושים עם 13 שערים ו-9 בישולים בפרמיירליג, אך השדים האדומים החלו לרדת משמעותית ביכולת והמוטיבציה הגבוהה עמה הגיע פוגבה מנבחרת צרפת, ירדה במקביל. התפרצות הקורונה באמצע 2020 הגיעה יחד עם הפציעות הרבות של הצרפתי שנעדר ליותר מ-40 משחקים באותה עונה, ומאז למעשה, היכולת של פוגבה השתנתה לחלוטין.

הקשר נדחק מחוץ לרוטציה של השדים האדומים, רשם תבוסות ואפילו ספג כרטיס אדום מטופש בהפסד 5:0 לליברפול, ובסוף אותה עונה חזר לאן שרצו אותו מלכתחילה - ליובנטוס. הקאמבק של פוגבה בארץ המגף היה אמור להיות שיקום הקריירה האולטימטיבי מצד "נער הזהב" לשעבר, אך גם בטורינו הדברים המשיכו להסתבך. הסופרסטאר הצרפתי המשיך להיפצע, להיקשר לשערוריות עם משפחתו, עם חבריו לקבוצה, לנבחרת ואפילו לאוהדי יובה שרתחו מזעם על כך שבזמן שהיה פצוע, בילה באתר סקי.

מאז חזרתו לפני כשנתיים, פוגבה רשם רק 12 הופעות במדי יובנטוס וכעת הוא עשוי לסיים את חלקו בקבוצה שתנסה להתיר את חוזהו ולחסוך 30 מיליון יורו. ההצלחה העצומה שלו בגיל צעיר והנסיקה עם הזכייה במונדיאל המשיכו לאכזבה גדולה אף יותר באנגליה, קאמבק מביך והשעיה שיכולה להפוך את "נער הזהב" של הכדורגל הצרפתי לאחת ההתרסקויות הגדולות ביותר בתולדות הכדורגל העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully