וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודשיים: ההתאחדות האנגלית התנצלה בפני הקהילה היהודית

אחרי לחץ בלתי פוסק, היו"ר דבי יואיט הודתה שההחלטה לא להאיר את הקשתות של וומבלי בכחול-לבן "גרמה לכאב רב". אביו של שחקן מכבי רחובות נהרג מטיל נ"ט, ואן אובריים ביקר ילדים מפונים

המחווה של בית"ר ירושלים לנופלים/באדיבות בית"ר ירושלים

עם כניסתה של המלחמה ליומה ה-62, נעדכן כאן כמדי יום בכל הנוגע לתגובות והמחוות בעולם הספורט.

22:11: בהתאחדות האנגלית התנצלו בפני הקהילה היהודית, על שבחרו שלא להאיר את הקשתות של אצטדיון בוומבלי בצבעי דגל ישראל אחרי התקיפה של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. "אנחנו מבינים שזו תקופה טראומתית עבור הקהילה היהודית בבריטניה ובעולם כולו ומצטערים על התגובה שלנו, שגרמה לכאב. רצינו לאחד ולא לפלג בין אנשים וכולנו רוצים שלום במזרח התיכון", כתבה היו"ר דבי יואיט. ב"דיילי מייל" פנו לראשי הגוף נגד אנטישמיות בבריטניה, שהגיב: "זו הצהרה יפה, חבל שהיא הגיעה אחרי חודשיים, לחץ גדול ובושה לא קטנה".

20:24: שחקן מכבי רחובות ניב אוזן איבד היום את אביו. אייל אוזן נהרג מירי נ"ט בגליל העליון, והיה בן 60 במותו. "מנהלת ליגה לאומית Winner משתתפת בצערה של משפחת אוזן על מות אב המשפחה - אייל. בנו, ניב, משחק שנים רבות בליגה ואנו מחבקים את המשפחה ושולחים את תנחומינו", מסרו מהליגה הלאומית.

19:35: שחקן מכבי תל אביב יוריס ואן אובריים ניצל את יום החופש של הקבוצה כדי לבקר בים המלח יחד עם קרן מכבי את ילדי העוטף ותושבי הדרום שפונו מביתם מאז ה-7 באוקטובר. הקשר שוחח עם הילדים, חילק להם מתנות והדליק איתם נר ראשון של חנוכה.

17:25: מכבי פתח תקוה התאחדה שוב למען ילדי העוטף המתגוררים בכפר סבא. כ-50 ילדים השתתפו בפעילות וקיבלו גם חולצות עידוד של מכבי פתח תקוה וערכו אימון ומשחקים בהם לקחו חלק שחקני עבר והווה של הקבוצה: מוחמד הינדי, מוטי ברשצקי, גד בן דרור, שרון צופין, רוני לאופר המנהלת של הקבוצה קורין גלוזמן ומנהל קבוצת הוותיקים מושיקו הרלינג. השחקנים ערכו לילדים אימון של יסודות הכדורגל בציוד שנתרם על ידי הוועד למען מכבי. הילדים הביעו סיפוק רב ושאבו הנאה מרובה. לבקשתם יתואמו מפגשי אימונים נוספים בשבועות הקרובים.

שחקני הווה ועבר של מכבי פתח תקוה: מוחמד הינדי, מוטי ברשצקי, גד בן דרור, שרון צופין, רוני לאופר המנהלת של הקבוצה קורין גלוזמן ומנהל קבוצת הוותיקים מושיקו הרלינג. מכבי פתח תקוה,
שחקני העבר וההווה של מכבי פתח תקוה בפעילות/מכבי פתח תקוה

10:05: בית"ר ירושלים ערכה אמש טקס מצמרר, כואב וייחודי עבור 70 מאוהדיה אשר נפלו ונרצחו במהלך המלחמה. לאורך דקות ארוכות, כשבאצטדיון שורר שקט כואב, הוקראו שמותיהם של כל אחד ואחת מהאוהדים, אשר תמונתם גם התנוססה על כסאות היציע המזרחי. שחקני הקבוצה עלו לחימום כשהם רצים לעברם לאות הוקרה. באצטדיון, מעל התמונות, הוכן גם שלט פריסה ענק בו נכתב שלט תמיכה עבור חיילי צה"ל ומגן דוד ענק.

התגובות מהאוהדים והמשפחות לא איחרו לבוא, כשכולם מברכים על היוזמה, ומבקשים להדות למועדון על הרגעים החשובים האלה: "רצינו רק לומר תודה על התמונה שקיבלנו שהייתה ביציע המזרחי אתמול במשחק. אם רק הייתם יודעים כמה אהב את בית"ר".

בנוסף השיק המועדון דף הנצחה באתר המועדון, בו נאספים סיפורים על הנופלים ודברי פרידה מחברים, משפחה ואוהדים ביציעים.

10:00: תנועת ה-BDS קוראת לפיפ"א להחרים את ההתאחדות לכדורגל בישראל. במניפסט ארוך שפורסם באתר של התנועה האנטי-ישראלית, נכתב ש"ההתעלמות של פיפ"א מהווה אור ירוק לישראל להמשיך ברצח העם שהיא מבצעת בפלסטינים. הבקשה שנוסחה על ידי מספר עורכי דין פרו-פלסטיניים, נשענת על הדוגמאות של רוסיה ודרום אפריקה, שהושעו בעבר מפיפ"א על רקע פשעים נגד האנושות.

"במרוצת השנים, ברור שפיפ"א מתעלמת מכל דרישה של הפלסטינים לקחת אחריות ולמנוע פגיעה בזכויות אדם. אבל עכשיו כבר אין לה שום דרך להסתתר מאחורי שקרים ומעשיות - ישראל מבצעת טיהור אתני ברצועת עזה, וחייבת לשלם על כך מחיר, גם באמצעות הספורט".

טורניר כדורשת. רשות הספורט עיריית תל אביב יפו,
טורניר כדורשת/רשות הספורט עיריית תל אביב יפו

9:05: ביום שישי, 8 בדצמבר תקיים עיריית תל-אביב-יפו בשיתוף "מאמאנט" ליגת האימהות בכדורשת, את טורניר הכדורשת המסורתי של חנוכה. השנה, בעקבות אירועי 7 באוקטובר, האירוע יוקדש לתושבי העוטף ובו צפויות להשתתף נשים מתל-אביב-יפו וקבוצות נשים מעוטף ישראל ומפונות מהדרום והצפון. באירוע ייקחו חלק עסקים מהעוטף וכ-90% מהספקים ונותני השירות לפני ובמהלך האירוע יהיו עסקים מערי קו העימות שנפגעו קשות מהמלחמה. בין היתר הכיבוד באירוע יגיע מ'עדי בייקרי' מקיבוץ יד מרדכי, יוקמו עמדת איפור ועמדת צמות של מפעילות מכרמיה, הצלם, הריהוט והדפוס גם הם משדרות, נתיבות וקיבוץ זיקים. בנוסף, יתקיימו פעילויות ספורטיביות לילדים כגון: שערים, משחקי כדור ורשת.

בטורניר ישתתפו 12 קבוצות הכוללות 120 נשים שישחקו. בנוסף, במהלך הטורניר תתקיים הדלקת נר שני של חנוכה ויערך משחק ראווה מול נבחרת הכוכבות הכוללת את: אירה דולפין, לינוי אשרם, אניה בוקשטיין, עדי כרמלי, אושרת עיני, ספיר בורגיל, מירית גרינברג, רז הרשקו ודפנה שחר.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב- יפו: "טורניר הכדורשת המסורתי של העירייה ומאמנט- ליגת האימהות בתל אביב- יפו, מוקדש השנה לנשים הגיבורות הנמצאות בחזית ובעורף. אנחנו נרגשים להזמין את משפחות המפונים המתארחות בעיר והפכו להיות חלק מתושבינו לקחת חלק בטורניר ובהפנינג סביבו. מהיום הראשון ללחימה, עיריית תל אביב- יפו התייצבה על מנת לקלוט את משפחות המפונים, לדאוג לצרכיהן ולסייע בכל תחומי החיים; רווחה, חינוך, תעסוקה, חיבור לקהילה ועוד. אני שמח על כך שמשפחות המפונים לוקחות חלק בפעילויות הקהילתיות בעיר ומזמין את הציבור הרחב להגיע ולתמוך בנשים המשתתפות בטורניר".

עפרה אברמוביץ, מייסדת ליגת האמהות בכדורשת מאמאנט: "ליגת מאמאנט בשיתוף עיריית תל-אביב-יפו מחברות ובונות את קהילת האמהות והנשים של תל אביב ועוטף עזה ביחד- דרך המגרש הספורטיבי. דרך טורניר ופעילות גופנית מבורכת, תוך פיתוח נטוורקינג של נשות עסקים בעוטף.
חפצות חיים אנו בתקופה מורכבת זו, אנו מחבקות אימהות בכל הארץ ולא משאירות אף אימא מאחור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully