וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים אחרי ההתרסקות, בולדווין ובראון למדו: "ככה צריך אותם"

מכבי תל אביב חוגגת "ניצחון של אופי" בצרפת, ויודעת שהצליחה היכן שנכשלה מול ברצלונה: "ווייד למד לשלוט על עצמו, ככה הוא ולורנזו צריכים לשחק". סורקין ממשיך להתאושש מהתקופה הרעה: "מוכיח שהוא שחקן גדול". הקבוצה תחזור לישראל ללא חלק מהזרים?

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 6.12/ספורט1

1. מכבי תל אביב עברה אמש (רביעי) רגעי מתח גדולים במשחק החוץ מול וילרבאן, לפני שיצאה עם ניצחון מתוק, 91:94, שהעלה אותה למאזן של שבעה ניצחונות מול חמישה הפסדים. בשישי תתארח הקבוצה אצל וירטוס בולוניה המפתיעה, ולראשונה העונה תוכל לסמן דאבל וי בשבוע כפול.

הצהובים לא הרשימו במחצית הראשונה, ספגו 46 נקודות וירדו בפיגור. במחצית השנייה ההגנה קצת השתפרה, מכבי נטלה את היתרון, אבל לרגעי ההכרעה נכנסה בפיגור 2 נקודות. אלא שאז ווייד בולדווין, לורנזו בראון ובונזי קולסון הצליחו במספר פעולות גדולות להפוך את המשחק ולהבטיח לצהובים את הניצחון.

בולדווין, שסיים את המשחק עם בלוק אדיר על ננדו דה קולו שניסה להשוות את התוצאה, קלע 21 נקודות והוסיף 8 אסיסטים, במשחקו הטוב ביותר העונה. בראון קלע 16, הוריד 6 ריבאונדים ומסר 4 אסיסטים. קולסון קלע 15 עם 5 ריבאונדים, כמו רומן סורקין שקלע 15 והוריד 8 ריבאונדים.

"זה היה חתיכת משחק", סיכם בולדווין המאושר. "וילרבאן קבוצה טובה עם מאמן חדש, הם רצו לנצח, וכשאתה משחק נגד הגארד האירופי הכי טוב שאי פעם שיחק לדעתי, זה אף פעם לא קל. זה היה מאבק, עשינו עצירה חשובה וניצחנו. אני גאה בקבוצה הזאת, אנחנו עוברים את כל הקשיים שאנחנו צריכים לעבור כמועדון, מנסים להראות אופי ומלחמה, ומביאים את הניצחונות. כשאנחנו משחקים בקצב שלנו, דברים טובים קורים. במחצית הראשונה נתנו להם לדחוף אותנו קצת בצבע, אבל אחר כך עשינו את ההתאמות וניצחנו את המשחק".

שחקן וילרבאן נאנדו דה קולו מול שחקן מכבי תל אביב חסיאל ריברו. LDLC ASVEL, אתר רשמי
ניצחון על "הגארד האירופי הטוב אי פעם", לדעתו של בולדווין. דה קולו מול ריברו/אתר רשמי, LDLC ASVEL

2. רק לפני פחות משבועיים נכנעה מכבי במשחק צמוד לברצלונה, בו בלטו שלושה דברים שהצהובים עשו לא טוב. הראשון היה איבוד קור הרוח של ווייד בולדווין שהורחק במהלך הרבע האחרון. השני היה קבלת ההחלטות הלא טובה של לורנזו בראון שלא תפקד ברגעי ההכרעה וגרם בעקיפין גם לבעיה השלישית, הוצאתו של בונזי קולסון מהתמונה. כל הדברים הללו השתנו אמש כשהצהובים עמדו במבחן.

ראשית, לבולדווין הייתה את ההזדמנות לאבד שוב עשתונות. עבירה בלתי ספורטיבית גבולית נשרקה לחובתו - ועוד בעיתוי כמעט זהה לאותה התפרצות מול ברצלונה. במקום להישבר, הגארד נשאר מפוקס והוסיף עד לסיום 5 נקודות מכריעות, כולל שני סלי שדה במאני טיים, וחסימה על דה קולו שהכריעה את המשחק. "אין ספק שהוא למד לשלוט על עצמו", הודו במועדון אמש, "זה היה מבחן אופי משמעותי שהוא עבר כדי לשים את מה שהיה לפני שבועיים מאחוריו". מי שעוד פרגן לבולדווין היה ג'ייק כהן, שצייץ אחרי המשחק: "וויד בולדווין, הנועל".

לבראון היה משחק סולידי עד לרבע האחרון, אותו התחיל פחות טוב. אלא שאז הגארד קיבל את ההחלטות הנכונות, קלע שתי זריקות חשובות, לאחר מכן מסר אסיסט גדול לקולסון, וקינח עם קליעות עונשין במאני טיים שעזרו להכריע.

"ככה אנחנו רוצים לראות את שניהם - אגרסיביים, מקבלים את ההחלטות הנכונות במאני טיים, לא פוחדים גם לטעות", המשיך אחד מאנשי מכבי. "היו כמה משחקים שכל אחד בתורו היה פחות בעניינים או יצא מפוקוס. לא שיחקנו נגד אחת הקבוצות הגדולות של היורוליג, אבל לדעת לנצח משחק צמוד זה חשוב מאוד לקראת המשך הדרך".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
לורנזו בראון, שחקן מכבי תל אביב. Burak Saltik, Fenerbahche photographer, אתר רשמי
למד מהטעויות, וביצע. לורנזו בראון/אתר רשמי, Burak Saltik, Fenerbahche photographer

3. רק לפני מספר שבועות היה נראה שרומן סורקין נמצא במשבר שיהיה לו קשה לצאת ממנו. שחקן הפנים של מכבי, שנכנס לעונה הנוכחית עם המון ציפיות, פשוט לא מצא את עצמו ולעתים גם סופסל על ידי עודד קטש. במכבי המשיכו להאמין בסורקין וידעו שהוא צריך משחק אחד טוב כדי לצאת לדרך חדשה. אמש הוא היה נהדר והמשיך במגמת השיפור של חמשת המשחקים האחרונים, בהם העמיד ממוצעים של 8.8 נקודות ו-5.4 ריבאונדים.

"רומן הוא חלק מרכזי מאוד מהקבוצה שלנו, ויש הרבה מאוד משחקים שהוא הגבוה המוביל שלנו, כמו היום", אמרו במועדון. "אף אחד פה לא הפסיק להאמין בו לרגע, גם אם הייתה לו תקופה פחות טובה. הוא כנראה השחקן שמה שקורה בארץ משפיע עליו הכי הרבה. אבל הוא הצליח להתאפס על עצמו ולהיראות נהדר במשחקים האחרונים, וזה מראה איזה שחקן גדול הוא".

סורקין עצמו סיכם את המשחק אמש ואמר: "ננעלנו במחצית השנייה, לא נתנו להם לקלוע נקודות קלות, לקחנו ריבאונדים ונצמדנו לתוכנית המשחק. זה אומר הרבה עלינו. יש לנו שחקנים גדולים, ווייד ולורנזו עשו מהלכים גדולים בסוף. חשוב לנצח בחוץ, מול קבוצה יותר טובה ממה שהטבלה מראה. זה שבוע כפול ביורוליג, למדנו בשנה שעברה שבולוניה בחוץ זה משחק קשה, ננסה לנצח גם את המשחק השני".

רומן סורקין, שחקן מכבי תל אביב. אלעד גולדשטיין, מכבי תל אביב, אתר רשמי
הכי מושפע מהמלחמה. סורקין/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, מכבי תל אביב

4. אחרי מספר שבועות אותם בילתה בבסיס האם בבלגרד, למכבי תל אביב מחכה מסע משחקי חוץ דומה לזה שעברה לפני כמעט חודשיים. בפעם שעברה המסע הסתיים עם התאוששות מהירה מהפסד בולנסיה באמצעות ניצחון גדול על פנאתינייקוס.

הצהובים שיגיעו לבולוניה למשחק שעל הנייר הוא הקשה ביותר שנותר להם בסיבוב הנוכחי, פוגשים קבוצה שנמצאת בשיא שלה, אחרי ניצחון על ברצלונה אמש בתום קאמבק מזהיר. בולוניה, שאחרי הזעזוע על הקווים לפני פתיחת העונה הנמיכה ציפיות, נראית מצוין תחת הדרכתו של לוקה באנקי ומקבלת את טוקו שנגליה בכושר שהופך אותו למועמד ל-MVP של היורוליג. גם מרקו בלינלי בן ה-37 משחזר ימיו כקדם, וקולע 13.4 נקודות בממוצע למשחק.

במכבי החליטו עוד לפני המשחק נגד וילרבאן לא לחלק את דקות המשחק בצורה שונה, ולכן השלישייה המובילה (בולדווין, בראון וקולסון) תגיע אחרי מנוחה מועטה. "אין בינתיים עומס של משחקי ליגה, השחקנים נמצאים בכושר טוב, ולא אמורה להיות בעיה של עייפות", בטוחים במועדון.

שחקני וירטוס בולוניה. Roberto Finizio, GettyImages
הפתעת העונה. וירטוס בולוניה/GettyImages, Roberto Finizio

5. אחרי המשחק ביום שישי תחזור מכבי בטיסה לישראל לקראת משחק הליגה הראשון שלה העונה, ביום שני הקרוב באולם היובל נגד בני הרצליה. הטיסה הזאת תפתור את החידה שנשאלת לא מעט בימים האחרונים - עם כמה זרים תשוב מכבי לישראל, במיוחד לאור הסיטואציה שנוצרה בהפועל ירושלים ובהפועל תל אביב בתקופה האחרונה.

בתחילת השבוע עוד העריכו במכבי תל אביב כי כל השחקנים הזרים יגיעו על מנת לשמור על שגרת אימונים מסוימת, אך נכון לעכשיו ייתכן מאוד שהתכנית המקורית תשתנה, ומכבי תטוס עם שלושה או ארבעה זרים בלבד. הביקור בישראל יהיה לפרק זמן של כ-48 שעות בלבד, כך שמי שלא יהיה במשחקי הליגה, לא יאבד כושר משחק. במקביל עשויים להיקרא לסגל השחקנים שנמצאים בכרטיס כפול באליצור שומרון - שחר דורון ורועי בכר - זאת בעקבות הפציעה של ג'ון דיברתולומאו שעדיין לא מרגיש מספיק טוב על מנת לשוב לסגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully