וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבטחה ממסי ומבחן מפתיע: הדרמה הגדולה בנבחרת ארגנטינה

דה פול נזכר בפציעה לפני רבע גמר המונדיאל: מה אמר לו הקפטן, ואיך שיחק יומיים אחרי קרע שמחייב מנוחה של שבועיים?

תקציר ה-0:1 ההיסטורי של נבחרת ארגנטינה בברזיל/ספורט1

בשבת הקרובה תמלא שנה לרבע הגמר הדרמטי בין הולנד לארגנטינה במונדיאל. ביומיים שלפני המשחק, באלביסלסטה עסקו בעיקר בכשירותו של רודריגו דה פול, אחד השחקנים החשובים בנבחרת, שסבל מקרע בשריר הירך האחורי והיה בספק גדול. במסגרת סדרת ריאיונות שצולמה בארגנטינה לציון שנה לזכייה בגביע העולם, דה פול סיפר על השיחות עם ליאו מסי ומבחן הכשירות המפתיע שקדמו למפגש עם ההולנדים, בו שותף ל-60 דקות בסופו של דבר.

"כשעשיתי אולטרסאונד אבחנו אצלי קרע בדרגה 1. אמרו לי שזה 10-15 ימים בחוץ ואני אמרתי 'לא, מחרתיים אני משחק'. לא ידעתי מה לעשות, הרופא אמר לי 'תפסיד את המשחק הזה ומקסימום עם עוד חמישה-שבעה ימי מנוחה, אתה תהיה במצב יותר טוב ונוכל לנסות שוב'. אבל אני לא ידעתי אם נעלה לחצי הגמר, או אם יזמנו אותי למונדיאל הבא בעוד ארבע שנים. זה היה יכול להיות המשחק האחרון שלי במונדיאל - ולא הייתי יכול להפסיד אותו. ואז הרופא אמר לי שאם אשחק, יש סיכוי של 80% שאחמיר את הקרע", שחזר דה פול.

רודריגו דה פול שחקן נבחרת ארגנטינה חוגג זכייה, מונדיאל 2022. רויטרס
איך זה נגמר, כולם יודעים. רודריגו דה פול/רויטרס

מסי, עמו יצר קשרה של אתלטיקו מדריד קשר אדוק מאוד במהלך השנים האחרונות, נתן לדה פול את העצה שלו: "הוא אמר לי 'אל תשחק. אני אקח אותך לחצי הגמר, אתה תשחק בחצי הגמר'. בכיתי המון באותם ימים, ובנוסף פורסם בתקשורת שנפצעתי, אז המשפחה שלי דאגה מאוד".

מי שהייתה אז זוגתו של השחקן, הזמרת טיני סטוסל, המליצה לו "לעשות את מה שהוא מרגיש, והוא לא יתחרט על זה בעתיד". אז בבוקר יום המשחק, דה פול יצא עם מאמן הכושר למגרש האימונים כדי לעבור מבחן כשירות. "ראיתי את ליאו שיצא מהחדר עם המאטה ואמר לי 'יאללה, אני מאחוריך. אם אתה הולך לנסות, אני איתך'", המשיך הקשר בסיפור.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ליאונל מסי, רודריגו דה פול, לאנדרו פארדס בחגיגות הזכייה של נבחרת ארגנטינה במונדיאל. Gustavo Pagano, GettyImages
עלו יחד לחצי הגמר, והניפו יחד את הגביע. דה פול ומסי בחגיגות הזכייה/GettyImages, Gustavo Pagano

"מאמן הכושר בא עם מכשיר ה-GPS ואמר לי שאני צריך להשיג תוצאה מסוימת כדי לשחק. בסיבוב השני, שהייתי בקצב איטי, הסתכלתי עליו, הוא הביט ב-GPS וסימן לי עם הראש שאני לא מוכן. היו לי עוד שניים-שלושה סיבובים, אז אמרתי 'אני עוצם עיניים ויוצא בשיא המהירות. אם אני נקרע ולא משחק יותר, שיהיה, אבל אני אנסה'. הגעתי לתוצאה והקרע לא החמיר".

לבסוף, ההחלטה לשלב את דה פול בהרכב התקבלה אחרי שיחו בינו למאמן: "אחרי המבחן הלכתי לדבר עם סקאלוני ואמרתי לו שאני מוכן. הוא אמר לי 'מה, היה נס? אתה יודע שאני לא יכול לעשות חילוף בדקה ה-10 ברבע גמר מונדיאל'. אמרתי לו 'לא, לא. תהיה רגוע. באותו רגע חשתי הערצה, כי הוא הקשיב לי ונתן לי להחליט בעצמי, סמך עליי שאמרתי שאני כשיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully