וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון סיפק משחק היסטורי, השופטים סייעו? "זה אסון. איזו מתנה"

עודכן לאחרונה: 6.12.2023 / 9:24

כוכב הלייקרס הזכיר נשכחות וחרט את שמו בספרי ההיסטוריה ("הקוורטרבק הטוב בליגה"), אך בארה"ב עסקו בעיקר בפסק הזמן המפוקפק שאולי הכריע את המשחק: "טעות קשה". בוקר: "רק רצינו סיכוי שווה". ברשת כבר התלוצצו: אדם סילבר עומד מאחורי המחדל

שחקן לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס. רויטרס
שוב מעל כולם. לברון/רויטרס

בעוד 24 ימים יחגוג לברון ג'יימס את יום הולדתו ה-39, אך זה בהחלט לא נראה כך. השחקן המבוגר ב-NBA סיפק הבוקר (רביעי) עוד הופעה לפנתאון, כשקלע 15 מ-31 הנקודות שלו ברבע האחרון וסחב את לוס אנג'לס לייקרס לחצי גמר טורניר אמצע העונה, עם 103:106 דרמטי על פיניקס. על הפרקט היו גם אנתוני דייויס, קווין דוראנט ודווין בוקר, אך קינג ג'יימס נראה דומיננטי מכולם, בדרך לערב היסטורי של 31 נקודות, 8 ריבאונדים, 11 אסיסטים ו-5 חטיפות, תוך שהוא מקבל 40 דקות - יותר מכל שחקן על הפרקט.

* לברון הפך לשחקן הלייקרס הראשון מאז קובי בריאנט בנובמבר 2004 שמסיים משחק עם לפחות 20 נקודות, 10 אסיסטים ו-5 חטיפות.

* ולשחקן הלייקרס הראשון מאז מג'יק ג'ונסון עם לפחות 25 נקודות, 5 ריבאונדים, 10 אסיסטים ו-5 חטיפות באותו משחק.

* ג'יימס הוא השחקן המבוגר אי פעם שחוטף 5 כדורים או יותר (מאז שהחלו לספור ב-1973/74).

* עד היום, השחקנים המבוגרים ביותר שרשמו לפחות 30 נקודות, 10 אסיסטים ו-5 חטיפות באותו משחק היו אלן אייברסון ו-וולט פרייז'ר - שניהם עשו זאת בגיל 32. לברון, נזכיר, נושק ל-39.

* בדקות שלברון היה על הפרקט, הלייקרס היו ב+12 - כל יתר שחקני החמישייה היו במדד שלילי. בכל העונה, אגב, לברון עומד על +107. הבא בתור אחריו - דיאנג'לו ראסל, עם +32 בלבד.

ג'יימס, כאמור, השתלט על העניינים ברבע האחרון - על כל 19 הנקודות הראשונות של הלייקרס ברבע המכריע, הוא היה אחראי (בנקודות או באסיסטים). "אני לא רוצה לפגוע באף אחד, אבל הוא הקוורטרבק הטוב בליגה", אמר דרווין האם. על הלחימה של שחקניו, שרוצים לזכות בטורניר ולשלשל לכיסם 500 אלף דולר לשחקן, אמר המאמן: "הם מודעים לשק. הכסף מדבר".

"זה ניצחון גדול", אמר לברון. "משחק גדול. ריבס קלע שלשה גדולה, אנתוני דייויס היה גדול, גם הספסל שלנו היה מדהים".

עוד בוואלה!

לברון כיכב בניצחון על פיניקס, גם מילווקי בחצי גמר טורניר אמצע העונה

לכתבה המלאה

והיה גם רגע מחלוקת שאולי הכריע את ההתמודדות: במצב של 105:103, שמונה שניות לסיום, אוסטין ריבס איבד שליטה על הכדור, לברון ביקש וגם קיבל פסק זמן - אף שספק גדול אם היו ראויים לו (החוקה אומרת שמותר לקבל פסק זמן רק במצב של שליטה ברורה על הכדור). "אני לא מבין איך אפשר לתת פה פסק זמן", חרץ קווין אוקונור מ"דה רינגר". ג'ון הולינגר מ"האתלטיק" הסכים: "טעות קשה. ריבס איבד את הכדור", וגם עמיתו ג'ארד וייס צייץ: "החלטות השיפוט בסיום היו אסון". כריס פידור הוסיף: "חבל שמשחק כל כך טוב הסתיים בשריקה כל כך מעוררת מחלוקת. איזו מתנה".

הסטורי של דווין בוקר, דקות ספורות אחרי שריקת הסיום

גם ברשת מיהרו להגיב

פרנק ווגל טען כי ביקש מהשופטים לבדוק במסכים את ההחלטה, אך סורב. כשנשאל איזה הסבר קיבל לכך, השיב: "לא הסבר טוב. כבר היינו מוכנים להשוות את המשחק, וההזדמנות הזאת נלקחה מאיתנו. היה כדור אבוד, ולא אמורים לקבל פסק זמן בכדור אבוד. כל דבר בליגה הזאת אפשר לבדוק במסכים, אני לא מבין מדוע את זה לא. זה מתסכל מאוד". בוקר הוסיף: "אנחנו לא מבקשים שהשריקות יילכו לכיוון שלנו, רק סיכוי שווה".

מנגד, ריבס טען: "לברון עשה את המהלך החכם, כמו שהוא עשה מיליון פעמים בעבר". קווין דוראנט דווקא נשמע מאופק: "זה לא סיפור המשחק, זה היה מהלך אחד מתוך 48 דקות. אני לא אוהב להתלונן על שריקות".

ובכל זאת, אחרי החטאת העונשין של אנתוני דייויס, לפיניקס נותרה עוד הזדמנות אחרונה לשלוח את המשחק להארכה - אולם הזריקה של דוראנט אפילו לא גירדה את הטבעת. "התכנית שלנו עבדה - הצלחנו להגיע לזריקה", אמר ווגל - אך זה לא הספיק. כעת, דוראנט מעריך שהלייקרס פייבוריטים לזכות בטורניר: "יש להם את הגודל, וגם הכי הרבה קהל. אני כבר לא יכול לחכות לראות את זה. האינטנסיביות של המשחקים היתה מדהימה. לא הייתי מעריץ, אבל עכשיו אני מעריץ גדול של טורניר אמצע העונה".

במשחק הראשון של הלילה, המטירה מילווקי לא פחות מ-146 נקודות על הראש של ניו יורק, בדרך ל-122:146 ומפגש עם אינדיאנה בחצי הגמר. הבאקס קבעו שיא עונתי, אחרי 23 מ-38 מחוץ לקשת ו-60.5 אחוז מהשדה, כל זאת מול אחת ההגנות הטובות בליגה העונה. ניו יורק לא ספגה כל כך הרבה נקודות מאז 1979. "הם קבוצת התקפה מעולה", הודה טום ת'יבודו.

"זה היה המשחק ההתקפי הכי טוב שלנו העונה", אמר דמיאן לילארד, שסיים עם 28 נקודות ב-8 מ-13 מהשדה. "זה לא אומר שנעשה את זה כל ערב, אבל כן יש לנו את היכולת הזאת להתפוצץ. זאת הצהרה די גדולה, כל הליגה צריכה לכבד אותנו. היו לנו קצת מהמורות בדרך, אבל דברים מתחילים ללכת לנו חלק יותר. אנחנו משתפרים".

אדריאן גריפין הסכים: "זה צעד ענק. רצינו להגיע ללאס וגאס, אבל גם שם נצטרך לדאוג לסגור עניין. עדיין נותרו שני משחקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully