וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חידוש טכנולוגי ביורו: שבב שיותקן בכדור אדידס יזהה נגיעות יד

אחרי הנבדל החצי אוטומטי בקטאר, באליפות אירופה בגרמניה בקיץ 2024 בתוך כדורי "אדידס" יותקנו שבבים שמטרתם לזהות נגיעות יד ולסייע לשופטי המסך במקרים גבוליים

מחוץ לקווים, 3.12/עריכת וידאו: זיו שטיינר

מהפכה נוספת בענף הכדורגל צפויה במשחקי יורו 2024. שבב חדש שיותקן בכדורי "אדידס" שבהם ישתמשו במהלך אליפות אירופה הקיץ בגרמניה, יאפשר לשופטים לבחון האם היו נגיעות משמעותיות בידיים שקשה להבחין בהן בזמן אמת ו/או בהילוכים החוזרים וכן יסייע בקבלת החלטות נוספות על כר הדשא, כולל בבחינת קווי נבדל.

השבב החדיש שייעשה בו שימוש מאפשר בזמן אמת ליצור תמונות תלת מימדיות ממוחשבות שבעזרתן ניתן להוכיח היכן בדיוק הכדור פגע בגוף, וכך לאבחן אם מדובר בנגיעת יד או שלא. מדובר בטכנולוגיה דומה לזו שבה משתמשים כבר בטכנולוגיית הנבדל החצי-אוטומטית שפעלה בין השאר במונדיאל בקטאר, טורניר שכמובן שגם בו כדור המשחק הרשמי היה של חברת "אדידס" ובו הותקנו שבבים חדישים.

שערו של איו נגד טוטנהאם ששופטי המסך לא הצליחו להכריע לגביו

תקציר: קריסטל פאלאס - טוטנהאם 2:1/ספורט1

באנגליה מסבירים שמטרת הצ'יפ, בדומה לשימוש בנבדל האוטומטי, היא לסייע לשופטי המסך למנוע עד כמה שניתן מקרים גבוליים. מכיוון שהידיעה פורסמה באנגליה, באתר "הטיימס", בתור דוגמה ניתן שערו של ג'ורדן איו מקריסטל פאלאס נגד טוטנהאם בחודש אוקטובר, אז הייתה בדיקת VAR ארוכה מהרגיל מכיוון ששופטי המסך לא הצליחו להכריע באופן חד משמעי אם איו השתמש בידו כדי להשתלט על הכדור. אם הכדור היה מכיל את אותו שבב, ככל הנראה שניתן היה לאבחן במדויק אם היה שימוש ביד ועד כמה, וכך להחליט במהרה אם מדובר בשער חוקי או שלא.

עוד נכתב בידיעה כי גורמים רשמיים שכבר בחנו את פעילות השבב החדיש, התרשמו מאוד מהיכולות ומרמת הדיוק במבחנים שנעשו.

  • עוד באותו נושא:
  • יורו 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully