וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זעקת החטופים לא נשמעת. דרך הכדורגל, אפשר לתת להם פתחון פה"

אירוח מפונים, תמונות של חוטפים וביקורות מאוהדים ערבים: בגרמניה הסבירו כיצד "הבונדסליגה הפכה לתומכת מספר 1 בישראל"

דקת הדומיה בדורטמונד לזכר קורבנות הטרור בישראל/ספורט1

בזמן שדעת הקהל העולמית שוב מאמצת את הנרטיב הפלסטיני, גרמניה ניצבת לצידה של ישראל - וזה בא לידי ביטוי גם, אולי בעיקר, באמצעות הכדורגל.

באתר "דויטשלנד פאן קולטור" פורסמה כתבה מקיפה שסוקרת את המחוות, מפגני התמיכה וגילויי הסולידריות של קבוצות הבונדסליגה עם ישראל ועם חטופים ישראלים שמוחזקים בעזה.

"הבונדסליגה הפכה לתומכת מספר 1 בישראל, והמוניטין שלה בקרב ישראלים הולך ומתחזק בעקבות המלחמה", נכתב באתר, "באף מדינה אוהדי הכדורגל לא הביעו הזדהות כל כך מוחלטת עם ישראל כפי שקר בגרמניה".

בין היתר, בורוסיה דורטמונד אירחה מפונים מישובי עוטף עזה במשחק נגד באיירן מינכן, ואוהדי ורדר ברמן התגייסו לטובת העלאת המודעות לסוגיית החטופים. במשחקים האחרונים מוצגות ביציעים תמונותיהם של החטופים הירש גולדברג-פולין וענבר הימן, שניהם אוהדי כדורגל, ואנשי המועדון לוקחים חלק פעיל במאמצים להעלות את הנושא לסדר היום.

"מבחינתנו, הספורט צריך להשמיע את קולם של החטופים", אמרה אן-קתרין לאופמן, מנהלת בכירה בורדר ברמן. "החטופים לא מסוגלים לצעוק את צעקתם כרגע, ולכן חובתנו לתת להם פתחון פה באמצעות הספורט".

החולצה שמכרו אוהדי ורדר ברמן לגיוס תרומות לישראל. Caillera, אתר רשמי
לוקחים חלק פעיל בהסברה, ואפילו מגייסים תרומות לישראל. חולצות הקמפיין של ורדר ברמן, נגד האנטישמיות/אתר רשמי, Caillera

בכתבה אף ציינו שארגוני אוהדים של דורטמונד וברמן ממדינות ערב, הביעו ביקורת והתנגדו להתגייסות של הקבוצות למען החטופים. "זה מאכזב, כי אנחנו תמכנו בהם בשנים קודמות כשניסו לעורר מודעות למלחמות בלבנון, למשל", אמר אדם להב, ראש ארגון אוהדי דורטמונד בישראל.

"המלחמה במזרח התיכון עוד לא הסתיימה, אבל מועדוני הכדורגל - לפחות בגרמניה - ימשיכו להביע סולידריות והזדות עם ישראל", כתבו לסיכום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully