וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות נציגים מ-60 מדינות מרחבי אירופה ב"וועידת ראשי ערים למאבק באנטישמיות"

4.12.2023 / 8:04

במסגרת הוועידה התקיים פאנל מיוחד על רתימת מועדוני הכדורגל האירופאים המובילים למלחמה באנטישמיות. בין המשתתפים: קנצלר גרמניה אולף שולץ

למעלה מ־100 נציגים מ־60 מדינות, בתוכם יותר מ־30 ראשי ערים, התכנסו בדורטמונד גרמניה לוועידת ראשי הערים האירופיות למאבק באנטישמיות. הוועידה, שאותה ארגנה התנועה למאבק באנטישמיות (CAM), נמשכה שלושה ימים וכללה פאנל על השימוש במועדוני ספורט ככלי לצדק חברתי ומלחמה בגזענות, אפליה ואנטישמיות, ועל הפוטנציאל שטמון במועדון ספורט כדי להגן על המורשת היהודית ובטחון חיי היהודים ביבשת. בין המשתתפים באירוע היו ראשי ערים, סגנים ונציגים מצרפת, גרמניה, ספרד, שבדיה, הולנד, אסטוניה, אוקראינה, אלבניה, בוסניה והרצגובינה ועוד.

נציגי כמה ממועדוני הכדורגל המובילים ביבשת, דנו בכוח העצום שלהם הבא לידי ביטוי במיליוני האוהדים והסכימו ש"בצד הכוח הגדול באים גם כובד משקל ואחריות גדולה, וחשוב לתעל את הכוח כדי להילחם בתופעות של אנטישמיות, אלימות, הסתה וגזענות. בצד זאת הסכימו גם כי מועדוני ואצטדיוני כדורגל הם פוטנציאל חסר תקדים וחזק לפרויקטים חינוכיים נגד גזענות, אפליה, הסתה, שנאה ואנטישמיות, מתוך כך שמועדון כדורגל הוא "המקום היחיד שאליו מתנקזים אנשים מכל קצוות החברה, שהכל יכול להפריד ביניהם חוץ מהאהדה לקבוצה. אין שום מקום שיכול לחבר עניים ועשירים, מהגרים ומקומיים, אקדמאיים וחסרי בגרות".

במהלך הכנס הצהיר קנצלר גרמניה, אולף שולץ, כי "הגרמנים ביצעו את הפשע הגרוע ביותר נגד האנושות שאי פעם בוצע, השואה. המדינה שלנו נושאת באחריות מיוחדת להגן על החיים היהודיים. האחריות הזו אף פעם לא נגמרת. גרמניה עומדת לצד ישראל ותומכת בזכותה להגן על עצמה מפני הטרור חסר הרסן מצד חמאס".

סשה רויטמן-דרטווה, מנכ"ל התנועה למאבק באנטישמיות. CAM, אתר רשמי
סשה רויטמן-דרטווה, מנכ"ל התנועה למאבק באנטישמיות/אתר רשמי, CAM

סשה רויטמן-דרטווה, מנכ"ל התנועה למאבק באנטישמיות: "יש חשיבות וסימבוליות רבה בעצם קיומו של הכנס בגרמניה, שמחד אחראית מבחינה היסטורית לשואה, ומאידך - נמצאת כעת בחזית המאבק העולמי באנטישמיות ותומכת בזכותה של ישראל להגנה עצמית. לראשי ערים ולנציגים המקומיים יש יכולת ייחודית להתעמת עם אנטישמיות בצורה פרואקטיבית ברמה המקומית, ואני מעודד מכך שכל הנציגים קיבלו על עצמם את המחויבות שלאנטישמיות לא יהיה מקום בערים ובקהילות שלהן".

אודות CAM "התנועה למאבק באנטישמיות": נוסדה בשנת 2019 והפכה מאז הקמתה לקול מוביל במאבק הבינלאומי באנטישמיות. התנועה מטפחת בריתות פורצות דרך, יוזמות וקשרים עם קובעי מדיניות ברמה הגלובלית, הלאומית והמקומית. עם פרוץ המלחמה הקימה התנועה קרן חירום לסיוע לקהילות שנפגעו מאירועי הטבח, שגייסה כבר למעלה ממיליון דולר למטרות קהילתיות שונות. כמנכ"ל התנועה משמש סשה רויטמן-דרטווה. דרטווה הקים את מדור הניו-מדיה בחטיבת דובר צה"ל וניהל אותה במהלך המבצעים "עמוד ענן", "צוק איתן", חטיפת ורצח שלושת הנערים ושחרור גלעד שליט. כמו כן עמד בראש יחידת המאבק בדה-לגיטימציה של ישראל בעולם במסגרת "הקונגרס היהודי העולמי".

  • עוד באותו נושא:
  • אולף שולץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully