וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר תקציב תכנית הספורט לחיזוק הקהילה במלחמה

4.12.2023 / 8:22

בכירי הספורט הישראלי בהובלת עמותת "ערכים בספורט" התכנסו בבית הנשיא ודנו בתכנית לחיזוק הקהילה באמצעות מועדוני הספורט

בכירי הספורט הישראל נפגשו היום בבית הנשיא, לפורום בראשות מנכ"ל בית הנשיא אייל שוויקי ומנכ"ל משרד התרבות והספורט כפיר כהן, במטרה להתאים את תכניות בית הנשיא בספורט מבית עמותת "ערכים בספורט" לתקופה המאתגרת בה נמצאת מדינת ישראל בעקבות מלחמת "חרבות ברזל".

במהלך הפגישה- בה נכחו בין היתר גם מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל ניב גולדשטיין, מנכ"ל מנהלת ליגות הכדורגל ניקולס לב, רמ"ט שר התרבות והספורט חן אביטן ומנכ"ל הטוטו מאיר ברדוגו- הציגה מנכ"לית ערכים בספורט, בת אל גרבי, נתונים שנמדדו מתוך מחקר שערכה העמותה לחיזוק החוסן החברתי והחיבור בין המועדונים לקהילה. בין היתר הראה המחקר כי המועדונים במסגרות הספורט המקצועניות והתחרותיות לא מפעילים תכניות משמעותיות לחיזוק הקהילה.

מנכ"ל מנהלת הכדורגל ניקולס לב דיבר על הקשיים שעוברים הקבוצות המקצועיות, בראשן עירוני קרית שמונה מהליגה הלאומית, שמגרשה הביתי הופקע לטובת מערכת הביטחון, מארחת בנתניה ומתאמנת בחדרה, וכן מ.ס. אשדוד מליגת העל. לב הדגיש כי המנהלת והקבוצות הינם שותפים בפרויקטים החברתיים השונים לחיזוק הקהילות.

המארח, מנכ"ל בית הנשיא אייל שויקי, אמר: "מאז השבת השחורה כל סדר היום בבית הנשיא זז הצידה. מתמקדים בליווי קהילות, ביקורים אצל מפונים בכל הארץ, מפגשים עם משפחות החטופים, ביקורי פצועים בבתי החולים ולצערנו גם ניחומים. באמצעות הספורט אפשר להשפיע ולסייע מאוד בבניית חוסן לקהילות וגם ברמה האישית. הספורט הוא כלי מפתח שיכול לתת מענה לצעירות וצעירים שאיבדו את הבית שלהם וחלקם גם את היקרים להם מכל. זה צו 8 של כולנו להירתם ולתת לקהילות ולצעירים הללו כלים להתמודד עם המצב הנורא שנכפה עליהם. אני מתפלל ומייחל לחזרת כל החטופים הביתה."

מפגש בכירי הספורט הישראל בבית הנשיא. יחצ,
"יש לנו קהילות מפורקות שצריכות כל תמיכה וחיזוק וזה המקום והכוח של הספורט לסייע להן"/יחצ

מנכ"ל הטוטו מאיר ברדוגו, הבטיח לעשות ככל יכולתו כדי לתקצב את תכנית הליווי וחיזוק הקהילה: "ביולי עבר תיקון חקיקה שהוביל שר הספורט זוהר שמאפשר להקצות עד 24 מיליון ₪ לצורך קידום מטרות חברתיות. התקציב טעון עדיין אישור שרי הספורט והאוצר ו-ועדת כספים, אבל כבר הנחיתי את הצוותים בטוטו לשבת עם גופי הספורט הרלבנטיים כדי להתחיל לגבש ולסגור תכניות".

בת אל גרבי, מנכ"לית ערכים בספורט: "אנחנו במיזם משותף, כאשר ערכים בספורט הגוף המוביל והמבצע שמטמיע תכנית אסטרטגית לחיזוק קהילות באמצעות מועדוני ספורט. יש לנו קהילות מפורקות שצריכות כל תמיכה וחיזוק וזה המקום והכוח של הספורט לסייע להן. המטרה לצאת עם אבני דרך לתכנית, כדי שתפגוש כל נער ונערה, בניית חוסן לאותם צעירים כחלק מתכנית ספורטיבית סדורה לשיקום המצב הנפשי בקהילות ולמען חיזוק הרוח הלאומית ולניצחון הקהילה בחברה הישראלית".

כפיר כהן, מנכ"ל משרד הספורט, הוסיף: "משרד התרבות והספורט בהובלת השר מיקי זוהר רואה חשיבות גדולה בשותפות זו לקידום תכניות ספורט ויוזמות חברתיות לקידום וחיזוק הקהילות השונות. שנת 2024 צריכה לעמוד בסימן שיקום עוטף ישראל- גם סביב עזה וגם הצפון והפרויקטים החברתיים והקהילתיים צריכים להיות סביב הדבר הזה".

השנה הצטרפו למיזם מנהלות הכדורסל לגברים לנשים. הילה בר דוד, יו"ר מנהלת ליגת הכדורסל, אמרה כי "חשוב למצוא בכל דרך חיבור לקהל ולאוהדים ולהביא את הילדים והנוער מהעוטף ומאזורי המפונים אל המגרשים". עוד השתתפו במפגש: רן כהן, מ"מ מנכ"ל מנהלת הכדורסל גברים; עופרי יקיר, סמנכ"לית אתנה; ניסים סספורטס, יו"ר ההתאחדות לספורט נכים; משה כהנא, מ"מ מנכ"ל החברה למתנ"סים; ונורית שרביט, מנהלת ספורט נשים במשרד התרבות והספורט.

  • עוד באותו נושא:
  • בית הנשיא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully