וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ספורט עד הבית": המיזם החדש של איל"ן

המלחמה בישראל מקשה על ילדים ובוגרים עם מוגבלויות בקיום שגרת הטיפולים ופעילות ספורט, החיוניים והכרחיים לשימור היכולות הפיזיות והמנטליות ומניעת נסיגה של כושר התפקוד המוטורי. עמותת איל"ן מפעילה מיזם "ספורט עד הבית", המגיע ומעביר פעילויות ספורט

פרויקט בוצ'יה עד הבית. יחצ,
פרויקט בוצ'יה עד הבית/יחצ

דוד פלדמן, תושב אשקלון, תלמיד כיתה ב', התפנה יחד עם משפחתו מספר פעמים למלונות שונים. לדוד שיתוק מוחין מלידה והוא מתנייד עם הליכון, הליכתו איטית יותר והוא משוכן במלון בו הוא ומשפחתו מנותקים מהקהילה המוכרת באשקלון ומקבוצת השווים. במטרה לסייע לדוד, הגיע צוות מקצועי של עמותת איל"ן למלון לפעילות בוצ'יה עד הבית עם ערכת משחק בוצ'יה, ובלובי המלון נערך הפעילות. משפחתו של דוד שיתפה שאחרי שבועות ארוכים של מתחים הפעילות הפיזית עוררה מצב-רוח חיובי והביאה שמחה אמיתית משותפת.

יאיר לוי בן 8 מאשקלון, מתמודד עם שיתוק מוחין: "לא יכולתי לצאת מבית הרבה זמן. הבוצ'יה שימח אותי ועזר לי מאד והיה ממש כיף שגם כל המשפחה נרתמה ושיחקה".

שגרת הפעילות הגופנית עבור אנשים עם מוגבלויות פיזיות הינה הכרחית וחיונית לבריאותם הפיזית והנפשית של ילדים ובוגרים. כיוון שחלקם אינם יכולים לקיים פעילות כמו בימים כתיקונם וכיוון שחלקם נותרו מבודדים ועם קושי גדול לשמר שגרת פעילות פיזית שתמנע נסיגה בתפקוד הפיזי, פתחה עמותת איל"ן במיזם מיוחד - "ספורט עד הבית", אשר מנגיש ומסייע בביצוע הפעילות הגופנית - בסביבה בה נמצאים הילדים והמשפחות אשר פונו מביתם.

כפועל יוצא, מגיעים מדריכות ומדריכי ספורט מקצועיים עד לבתי המלון/ ליישובים אליהם פונו חברי איל"ן בכל רחבי הארץ, במטרה להעביר להם שיעורי ספורט פרטיים. מיזם "ספורט עד הבית" כולל פעילות ספורט מגוונות ותפס תאוצה בעיקר בתחום הבוצ'יה, בזכות האפשרות לשתף את כלל בני המשפחה במקביל. הפעילות מתקיימת בפריסה ארצית ובדגש על אזורים בהם מערכת החינוך לא חזרה לשגרה מלאה, לרבות במתחמים אליהם פונו משפחות שלהן ילדים עם מוגבלות, לדוגמא - מלון סיטי טאוור תל-אביב - אליו התפנו תושבי העיר אשקלון, ביניהם גם ילדים עם מוגבלות פיזית-מוטורית.

מנכ"לית עמותת איל"ן, אל"מ (במיל.) אורית אילון פרידמן: "יוזמת 'ספורט עד הבית' הינה דוגמא לפתרון יצירתי, שגובש בעמותה במהלך המלחמה עבור ילדים ובוגרים עם מוגבלות פיזית שפונו מבתיהם ואלו ששגרת הפעילות שלהם נפגעה. הצוותים שלנו פנו למשפחות, הציעו להגיע אליהם - אל הסלון הביתי או ללובי המלון, ולתת את המענה האישי והחברתי, באמצעות פעילות ספורט שמאפשרת משחק משותף לאנשים עם וללא מוגבלות פיזית. זו פעילות שמאפשרת ומשפרת כושר, שמעלה את הדופק וגם - חיוך על הפנים. צוותי עמותת איל"ן ממשיכים לתת מענה במגוון תחומים ברחבי הארץ. צרו עמנו קשר באמצעות הקו החם ומוקד מיצוי הזכויות".

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully