וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארד להרשקו בגרנד סלאם טוקיו, נלסון לוי הפסידה בקרב על המדליה

הג'ודוקא פגשה שלוש יריבות יפניות ברציפות ואת האחרונה הכניעה במהירות, חברתה לנבחרת הפסידה אחרי שעלתה מבית הניחומים. מוקי הודח בקרב הראשון

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 1.12/ספורט1

היום הראשון מבין שניים בגרנד סלאם טוקיו בג'ודו הגיע לסיומו הבוקר (שבת), כאשר רז הרשקו הניבה למשלחת הישראלית מדליית ארד בקטגוריית המשקל הגבוהה ביותר - 78 ק"ג ומעלה. הרשקו החלה את דרכה בתחרות אוטומטית בסיבוב השני, גברה על לי הייבין מדרום קוריאה ולאחר מכן הכניעה את מאיה סגאווה המקומית. בחצי הגמר המתינה לישראלית יריבה נוספת מיפן, מאו אראי, אך הפעם המקומים יצאה עם ידה על העליונה. הרשקו פגשה בקרב על מדליית הארד יריבה שלישית ברציפות מיפן, היקארו קודאמה שהעפילה מבית הניחומים, ואותה הכניעה באיפון 13 שניות מפתיחת הקרב.

בסיום התחרות אמרה רז הרשקו: "אני שמחה לסיים את גראנד סלאם טוקיו על הפודיום, פעם ראשונה שאני מתחרה פה וזו זכות ענקית להניף את הדגל בימים אלו. רוצה להקדיש את המדליה הזאת לכל המדינה המדהימה שלנו, אני הכי גאה לייצג את ישראל ולהראות את הדגל שלנו בכל מקום בעולם. המדליה הזאת היא לזכרו של יונתן גוטין שמלווה אותי יום יום ונותן לי את הכוח לנצח ברגעים הקשים ולמשפחה המדהימה שלו".

מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו סיכם: "אני שמח מאוד על המדליה היוקרתית בגרנד סלאם טוקיו. בדרך לזכיה במדליה רז ניצחה שתי יפניות כולל ניצחון באיפון בקרב על המדליה, חשוב לי לציין גם את תמנע נלסון לוי שאומנם לא זכתה במדליה וסיימה במקום ה-5 אבל הציגה יום תחרות מצוין כולל ניצחון על שתי יפניות. אני מאוד גאה בנבחרת הנשים ובכל הצוות המקצועי שלצידי וזו הזדמנות להודות לעידו בר וצ'ארלס ציבאנה המאמנים, שלהם חלק גדול בהתקדמות והצלחת הנבחרת".

רז הרשקו עם מדליית הארד מגרנד סלאם טוקיו ומסר לשחרור החטופים. איגוד הג'ודו, אתר רשמי
על הפודיום, עם מסר לשחרור החטופים. רז הרשקו/אתר רשמי, איגוד הג'ודו

ישראלית נוספת שהגיעה לקרב על הארד היא תמנע נלסון לוי, אך לצערה הפסידה ונותרה מחוץ לפודיום. הג'ודוקא שמתחרה בקטגוריה עד 57 ק"ג ניצחה את היורי קוגה מיפן ואת קסניה גאליצקאיה הרוסייה, אך ברבע הגמר נכנעה לאטרי ליפארטליאני הגאורגית. הישראלית נשרה לבית ניחומים וגברה שם על אייאמי טקאנו המקומית בדרך לקרב על הארד, ושם כאמור נכנעה לג'סיקה קלימקאיט מקנדה.

בקטגוריית עד 70 ק"ג התחרו שתי ישראליות - מאיה קוגן ומאיה גושן. קוגן החלה בניצחון על שאניס טאקאיאווה מפיג'י ונכנעה בסיבוב השני למדינה טאימזובה הרוסייה, גושן הפסידה בסיבוב הראשון לסראפימה מוסקאלו מרומניה.

בגברים נרשמה אכזבה מכיוונו של שגיא מוקי, שסיים את דרכו בתחרות אחרי קרב אחד. המתחרה בקטגוריית עד 81 ק"ג העפיל אוטומטית לסיבוב השני, ושם גבר עליו טימור ארבוזוב. בקטגוריית עד 90 ק"ג גיא גורביץ' הפסיד בקרב הראשון שלו ללוקה מאיסורדזה מגאורגיה, לאחר שהשניים קיבלו מקום אוטומטי בסיבוב השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully