וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולדווין לא שוכח: "ההפסד לריאל מדריד היה מביך"

אחרי הניצחון הנוח על אלבה ברלין, הגארד של מכבי תל אביב מסכם: "מנסים להביא אנרגיות בלי הקהל שלנו". בקבוצה פרגנו למנקו ("כולם אוהבים אותו") ולשחקנים שבלטו, קולסון: "שיחקנו סולידי". וגם: השבוע הכפול הסודי, וכמה זרים יחזרו למשחקי הליגה?

מחוץ לקווים, 30.11/אולפן וואלה!

1.

מכבי תל אביב הצליחה לשים מאחוריה אמש (חמישי) את התחושות הלא פשוטות שליוו אותה אחרי התבוסה לריאל מדריד כשהביסה בקלות את אלבה ברלין 81:102 באולמה "הביתי" שבבלגרד. בזכות הניצחון חזרה מכבי למאזן חיובי של שישה ניצחונות מול חמישה הפסדים.

על הפרקט התפתח משחק חד צדדי באופן מאוד בולט. הצהובים הגיעו ליתרון של כמעט 20 הפרש במהלך הרבע השני, ולמעט ניסיון קאמבק של אלבה במהלך הרבע השני והשלישי, הפער נשאר דו ספרתי לאורך כל ההתמודדות. הצהובים קיבלו תרומה משמעותית משחקנים רבים, כשוויד בולדווין מוביל את הקלעים עם 18 נקודות אחרי המשחק החלש שלו נגד ריאל, בונזי קולסון תורם 17 ורפי מנקו קולע 13 נקודות, מתוכן 9 נקודות עם 3 שלשות ברבע השני.

"היה לנו חשוב לחזור ולנצח, בטח אחרי מה שקרה במשחק האחרון, אבל גם באופן כללי", סיכם מנקו את המשחק, "אני שמח שניצחנו, אנחנו עדיפים על היריבה ששיחקנו נגדה, והם היו חסרים, אבל ניצחון זה ניצחון. אני שמח שכל מי שעלה הצליח לעזור לקבוצה. אני שמח שעשיתי שיא קריירה ביורוליג, להיות בסיטואציה הזאת במכבי זה לא תמיד קל, כשאני עולה אני משתדל לעשות הכי טוב שאני יכול, היום זה גם הלך, אני מקווה שזה יהיה ככה גם בעתיד. הלב שלנו עם המשפחה, החברים וכל האזרחים בישראל. כולנו עוברים ימים קשים וצריך להישאר חזקים ומאוחדים. אנחנו מתגעגעים לקהל שלנו ומקווים להתאחד איתו במהרה".

רפי מנקו, מכבי תל אביב. Djordje Kostic, אתר רשמי
אהוב ומוערך. מנקו/אתר רשמי, Djordje Kostic

2.

48 שעות עברו מאז התבוסה נגד ריאל מדריד ועד היכולת הטובה שהפגינה מכבי אמש. אנשי הקבוצה ידעו כבר בבוקר כי המשחק יילך לכיוון של ניצחון די נוח, למרות החדשות הלא טובות שהגיעו בשעות הבוקר עם ההיעדרות של ג'וש ניבו שקם חולה, ונאלץ להחמיץ משחק ראשון העונה.

מכבי עלתה על הפרקט של האלכסנדר ניקוליץ' הול כבר ביום רביעי בצהריים, בשל משחקה של היריבה העירונית בשעות הערב ביורוקאפ. האווירה הייתה מתוחה, אבל השחקנים הראו רצינות ורצון לשים את המשחק נגד ריאל מאחוריהם. באימון הקליעות הבוקר עודד קטש כבר ראה על הפנים של השחקנים שהם בכיוון הנכון.

בולדווין, שסיים עם מדד מינוס 8 את התבוסה לריאל, לא לקח זריקה במשך 15 דקות אתמול, ובסך הכל לקח 7 זריקות מהשדה, והגיע ל-18 נקודות עם 6 אסיסטים ומדד של 25, הגבוה מבין שחקני הקבוצה. הפנים הרציניות שלו לאורך כל הערב הראו עד כמה ההפסד לריאל השפיע עליו.

"זה היה משחק שהיינו צריכים להתאושש דרכו, היה לנו הפסד מביך במשחק הקודם נגד ריאל מדריד", אמר הגארד אמש, "חזרנו לשחק כדורסל שאנחנו נהנים ממנו, בסיטואציה הלא פשוטה שאנחנו נמצאים בה. האוהדים שלנו חסרים לנו, אנחנו מנסים להביא את האנרגיות ולהוציא ככה את הניצחון. אלבה ברלין תמיד במשחק, הם משחקים בקצב גבוה, עם הרבה התקפות, צריכים להישאר בפוקוס כל המשחק. אנחנו נבנים בכל אימון ונלחמים במצב שאנחנו בו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ווייד בולדווין, מכבי תל אביב. Djordje Kostic, אתר רשמי
"חזרנו לשחק כדורסל שאנחנו נהנים ממנו". בולדווין/אתר רשמי, Djordje Kostic

3.

זה היה הערב של שחקני המשנה של הצהובים. מלבד קולסון ומנקו רומן סורקין קלע 10 נקודות ב-22 דקות, תמיר בלאט חזר לעצמו עם 9 נקודות ו-6 אסיסטים, ג'ייק כהן קלע 9 משלו וג'יימס ווב תרם 12. החיסרון של ניבו לא הורגש, וגם לא ה-6 נקודות השקטות של לורנזו בראון.

ההתפוצצות של מנקו, במשחקו הטוב ביותר ביורוליג במדים הצהובים, מגיעות אחרי שעונה שנייה שהוא מקבל פירורי דקות ומנסה לנצל את ההזדמנויות הללו לכדי משחקים טובים. במכבי תומכים בו לאורך התקופה הזאת, ודווקא כשהקבוצה הגיעה בנקודה נמוכה, הוא עלה כבר ברבע הראשון והוסיף ל-13 הנקודות שלו גם 5 ריבאונדים. "אין אחד בקבוצה שלא אוהב את רפי", סיפרו במועדון, "שמחים בשבילו על הערב הזה".

קולסון שם מאחוריו שני משחקים מתסכלים, כולל הרבע האחרון נגד ברצלונה בו היה נראה טוב, אבל הפסיק לקבל כדורים כשהקבוצה נתקעה. "זה היה חשוב לחזור ולנצח, שיחקנו את הכדורסל שלנו, השגנו עצירות וטוב לנצח. זה היה חשוב להתאושש, עשינו את זה הערב, ברלין היא קבוצה שמשחקת כל הזמן במעבר, קלענו זריקות, שיחקנו כדורסל סולידי אנחנו צריכים להמשיך ככה בעתיד", סיפר קולסון.

בונזי קולסון מכבי תל אביב. Djordje Kostic and Dragan Tesic, אתר רשמי
יחזור לישראל? קולסון/אתר רשמי, Djordje Kostic and Dragan Tesic

4.

עם כל הכבוד לניצחון על אלבה, במכבי יודעים כי אם לא יידעו לנצח לפחות אחד משני המשחקים בשבוע הכפול הקרוב שיש להם, הם לא יוכלו לסמן וי על יציאה מהתקופה הפחות טובה שעוברת עליהם. הצהובים ינוחו מעט בימים הקרובים, אבל יצאו באמצע השבוע לצרפת לקראת המשחק נגד וילרבאן ברביעי, ובשישי ישחקו במשחק חוץ קשה נגד וירטוס בולוניה.

"אנחנו מכוונים לפלייאוף, וכדי להיות בפלייאוף צריכים להיות במאזן חיובי ויותר מזה", אמר אחד מאנשי המועדון אמש, "צריכים לומר את האמת, אלבה היא יריבה שכל היורוליג תנצח. המשחק בוילרבאן הוא מוקש, זה מקום שקבוצות יכולות להפסיד בו, גם אנחנו אם לא נהיה מרוכזים. אם נעבור את המשחק בצרפת, נגיע לבולוניה להזדמנות לחזור לאזורים שאנחנו רוצים להיות בהם".

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש. Djordje Kostic, אתר רשמי
עם כל הכבוד, המבחנים הגדולים לפניו. קטש/אתר רשמי, Djordje Kostic

5.

אחרי השבוע הכפול הזה מכבי תל אביב תשוב סוף סוף לליגה. שני משחקים כבר נדחו לצהובים מאז שהעונה החזרה - המשחק הראשון השבוע נגד הפועל אילת נדחה על ידי מנהלת הליגה כהחלטה לעזור לקבוצות שמשחקות באירופה בשל הלוח הצפוף. השני, נגד נס ציונה נדחה על ידי הצהובים בשל הזכות שניתנה להם בהחלטת הדירקטוריון.

במכבי ידעו בקרוב מה הלו"ז המדויק שלהם בליגה כדי לקבל החלטה האם לשוב מבולוניה ישירות לישראל, או לעבור דרך בסיס האם בבלגרד. בכל מקרה הצהובים רוצים להגיע עם כמה שיותר שחקנים זרים ארצה, גם כדי שלעודד קטש יהיה אפשרות לבחור בין השחקנים, וגם כדי שיוכלו להתאמן בזמן שהקבוצה נמצאת בארץ. עם זאת, ההערכה היא שלא כל השחקנים יגיעו עם הקבוצה, ובמכבי יצטרכו לתמרן כפי שהפועל תל אביב והפועל ירושלים יעשו בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully