וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווינר בדם: מדר "נדנד" לדדאס ואיטודיס, זה הסתיים עם "הסל של חייו"

דווקא אחרי שסופסל באופן תמוה, דווקא בפוזשן האחרון: בטורקיה חשפו את הדרמה מאחורי הקלעים סביב הרכז בפסק הזמן המכריע, שממחישה את אופיו. בטורקיה, ספרד וסרביה מצדיעים לו: "גיבור השעה"

סל הניצחון של ים מדר מהיציע/מתוך טוויטר

ים מדר נודע כבר מגיל צעיר כשחקן קר רוח שמתעלה במשחקים גדולים. את הביטוי המוחשי ביותר לכך קיבלנו אמש (חמישי) במשחק של פנרבחצ'ה מול ריאל מדריד, אלופת אירופה שהטילה אימה על היורוליג והייתה בלתי מנוצחת - עד אתמול.

17 נקודות (3 מ-6 לשתי נקודות, 3 מ-4 מהשלוש ו-2 מ-2 מהעונשין) היו למדר במשחק, בו קבע שיא קריירה בנקודות למשחק בודד ביורוליג, וסיפק אולי את מה שיזכר כרגע הגדול ביותר במסע שלו ככדורסלן, עם סל ניצחון ענק בשנייה האחרונה שהעניק לפנר ניצחון 99:100 על הבלאנקוס אחרי הארכה.

מדר היה בתקופה פחות טובה לאחרונה, והמשבר הקבוצתי של פנרבחצ'ה שלווה לכך גרר ביקורות נגדו באופן אישי. אבל מדר עלה נחוש ומלא בביטחון לדו קרב מול הקבוצה האימתנית של היבשת, ולא איבד ממנו גם כאשר דימיטריס איטודיס החליט לספסל אותו באופן די תמוה בדקות המכריעות של המשחק.

למעשה, מדר ירד לספסל כשנותרו 7:44 דקות ברבע האחרון, וכשריאל מדריד הייתה ביתרון 13. לפי התקשורת הטורקית, איטודיס לא היה מרוצה מההגנה של מדר, ולכן ספסל אותו במשך דקות ארוכות - עד ההתקפה האחרונה של ריאל בתוספת הזמן, 6 שניות לתום ההארכה.

שחקני פנרבחצ'ה עם ים מדר. ALTAN GOCHER, GettyImages
כמה כישרון, ככה אופי. מדר/GettyImages, ALTAN GOCHER

בטורקיה סיפרו הבוקר שמדר נראה "מתיישב על האוזן" של עוזר המאמן סטפנוס דדאס בשניות האחרונות של ההארכה, כשהוא דוחק בו להכניס אותו לפרקט. אחרי שנראה פונה לדדאס פעמיים, מדר ניגש לאיטודיס בעצמו ודרבן את המאמן להכניס אותו.

בסופו של דבר איטודיס נשמע לו, והכניס אותו למהלך הההגנתי האחרון. השאר כנראה יכתב בדפי ההיסטוריה, ויזכר בתור אחד הרגעים הגדולים בקריירה של מדר.

"מדר קלע את סל חייו, אחרי שהיה מצוין לאורך כל המשחק", החמיאו ב"מארקה" הספרדי. גם התקשורת הטורקית חגגה עם מדר, וכתבה שהוא "הפך לגיבור השעה של פנר". אפילו בסרביה שם הפך מדר לדמות מושמצת בעקבות האופן השנוי במחלוקת בו עזב את פרטיזן בלגרד, לא נותר אל להחמיא לו. "טירוף באיסטנבול, וים מדר הוא המנצח הגדול", כתבו באתר "טלגרף", ובאתר "B92" הוסיפו: "מדר סיפק את משחק חייו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully