וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף ישראל בגלישת גלים קרע את המיניסקוס, והחליט שהוא לא מוותר על החלום

ג'ון ג'ון ספורטאי וגולש בכל רמ"ח אבריו לא יכול היה לתת לפציעה זו להפריע לו להמשיך להתחרות, והוא מתכוון להכשיר את עצמו להיות אלוף בענף שהפך לאולימפי. רופאו ד"ר עופר זקס ממדיקל סנטר הרצליה: "הניתוח יאפשר לו לחזור לשגרה של אימונים אינטנסיביים"

ג'ון ג'ון רבינוביץ'. יחצ,
ג'ון ג'ון רביניוביץ'/יחצ

אלוף ישראל בגלישת גלים וחבר נבחרת הנוער של ישראל בגלישת גלים, יונתן (ג'ון ג'ון) רביניוביץ נפצע לאחרונה וקרע את המיניסקוס - פציעה שכיחה מאוד בקרב ספורטאים, ואף אחת מהפציעות השכיחות ביותר בברכיים בקרב ספורטאים מקצוענים. פציעה במיניסקוס עלולה להיגרם כתוצאה מסיבוב חד ופתאומי של מפרק הברך, בעיקר בעת נשיאת משקל, ויכולה להיגרם גם מעומס מצטבר החל על הסחוס ומוביל לנזק איטי שבסופו יקרע הסחוס.

ג'ון ג'ון ספורטאי וגולש בכל רמ"ח אבריו לא יכול היה לתת לפציעה זו להפריע לו להמשיך להתחרות. "בהתחלה פחדתי מהניתוח וניסיתי לטפל בקרע באמצעות פיזיותרפיה, מה שלא כל כך צלח. לאחר לבטים ארוכים החלטתי שאין מנוס ואני עובר את הניתוח. לא הייתי מוכן שפציעה זו תפגע לי בביצועים ובתחרויות שאני רוצה ומתכנן לנצח".

"ג'ון ג'ון הגיע אלי עם מטרה מאוד ברורה - להחלים מהפציעה עם יכולת לחזור לגלוש ללא שום מגבלה." מספר הרופא המנתח, ד"ר עופר זקס, מומחה לאורתופדיה ומנתח בכיר בהרצליה מדיקל סנטר "הסברתי לו שרק באמצעות הניתוח הוא יוכל לחזור לתפקוד מלא וללא כל הפרעות בתנועות הסיבוביות שהוא נדרש לעשות עם הברך בזמן הגלישה. הניתוח מאפשר לו לחזור לשגרה של אימונים אינטנסיביים ברמה של ספורטאי מצטיין כמוהו."

התקווה הגדולה למדליה בעתיד

ג'ון ג'ון רביניוביץ', הוא גולש מבטיח, רק בן 15 וכבר התחרה באליפות העולם לנוער שהתקיימה לפני שנה באל סבדור ואף הגיע להישגים מרשימים כשהגיע לרבע הגמר. הנבחרת סיימה במקום ה-18 הכללי מתוך 45 נבחרות, ומדובר בהישג מרשים.

גלישת גלים הוכרה כענף אולימפי לראשונה באולימפיאדת טוקיו בשנת 2021. זו הייתה החלטה מאוד סבוכה שדרשה הרבה מאוד מחשבה, התייעצויות ושנים רבות של ניסיונות לקדמה. במשך שנים רבות הוועד השמרן של האולימפיאדה נטה שלא להתייחס ברצינות לענף הגלישה ודחה את ההצעה פעמים רבות על הסף. עד שלבסוף נפל הפור. הוועד האולימפי הבין כי מדובר בענף מאוד נפוץ שעומד בכל הקריטריונים הנדרשים ומכייון שיפן נושקת לחופו של ים הוחלט לעשות לו מקום במשחקים האולימפיים של טוקיו 2020.

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully