וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון חוץ, ולארץ: המסע הייחודי של מכבי ת"א מגיע לסיומו

חודש כזה מכבי תל אביב לא חוותה, והוא צריך להסתיים עם ניצחון באיסלנד (15:00, ספורט2). הבריחה של קין מתירוצים, ההגעה של גולדהאר לפקח מקרוב והזרקור על מוסקרה. אחרי יומן מסע יוצא דופן, תשוב הקבוצה ארצה לקראת השגרה החדשה שתתחיל כבר ביום ראשון

תקציר: מכבי תל אביב - זוריה לוהנסק 2:3/ספורט1

26 ימים אחרי שהמריאו לראשונה מישראל כדי לחזור ולשחק כדורגל, יסיימו היום בצהריים (חמישי, 15:00, ספורט2) שחקני מכבי תל אביב מסע ארוך, כמוהו לא חוו. לא כולם כמובן היו שותפים מלאים לדילוגים. חלק חזרו להפוגה בארץ, הזרים כמובן שקיפצו מהמדינות שלהם, אבל היו שישה שחקנים - דור פרץ, גבי קניקובסקי, אופיר דוידזאדה, דור תורג'מן, רוי רביבו ואבישי כהן - שבתום המשחק היום מול בריידאבליק, ישובו לראשונה לישראל אחרי כמעט ארבעה שבועות בהם חוו שלושה משחקים של מכבי תל אביב וארבעה משחקים של נבחרת ישראל. זה התחיל עבורם בפולין ונמשך בקוסובו, הונגריה, אנדורה, סרביה ואיסלנד. שש מדינות בפחות מארבעה שבועות.

אתמול בדברים שלו לתקשורת, רובי קין הזכיר את יום ראשון הקרוב. הוא יודע שיש לו היום בצהריים משחק חשוב, הוא גם זוכר את המשחק שמחכה לו בטדי מול הפועל ירושלים. אם הכל יילך כמו שמיטש גולדהאר רוצה, קין, הצוות שלו והשחקנים הזרים ישובו לישראל לראשונה מאז פרצה מלחמת ה-7 באוקטובר. "אני מצפה לחזור לעניינים ביום ראשון", צייץ היום האנליסט ואיש הצוות של קין פיליפ האדסון. "יש לנו משחק קשה, אבל אני כבר לא יכול לחכות לחזור לישראל ולישון במיטה שלי".

גולדהאר הגיע אתמול לאיסלנד. ביחס לדרך הארוכה שהוא עושה מדי פעם במטוסו הפרטי לישראל, איסלנד היא יעד קרוב לבית בטורונטו. הקנדי היה עם מכבי תל אביב בתחילת החודש במשחק מול זוריה בפולין, נעדר מהמשחק אותו אירחה מכבי תל אביב מול האוקראינים בסרביה, אבל אתמול כבר הגיע לרייקייאוויק כדי לראות שהמשימה תושלם. לא פחות משחשוב לו לנצח היום, רוצה גולדהאר לראות את כולם בקרית שלום בסוף השבוע באימון המסכם לקראת הפועל ירושלים.

צפו בביקור של גולדהאר באימון

המסע הזה של חודש נובמבר ייזכר כנראה אצל כל אחד משחקני הקבוצה, כולל הזרים, לכל החיים. הם קיפצו מהמדינות שלהם למשחקים של מכבי תל אביב. פולין, סרביה ועכשיו איסלנד. כדורגלן יודע מה מצפה לו כמעט תמיד חודש מראש. הפעם גם ששת הזרים ויוריס ואן אובריים חווים משהו כמוהו לא הכירו. עד עכשיו זה הלך טוב במגרש. שני הניצחונות על זוריה קידמו את מכבי תל אביב לעבר הכרטיס לסיבוב הנוקאאוט בקונפרנס ליג. היום אחר הצהריים צריכה להיות מושלמת המשימה עם ניצחון שלישי והעברת ההכרעה על ראשות הבית למחזור האחרון מול גנט, אותה תארח מכבי תל אביב שוב בבאצ'קה טופולה בסרביה באמצע החודש הבא.

שני המשחקים האחרונים מול זוריה אמנם הסתיימו בניצחונות, אבל הזרקור שהופנה לעבר רובי קין היה בירידה התלולה של הקבוצה במחציות השניות. פעמיים הקבוצה הוליכה 0:3 מול האוקראינים ופעמיים ספגה והסתבכה. קין הסביר זאת בכך שמכבי תל אביב לא נמצאת ברוטינה רגילה של קבוצת כדורגל. שאין לה רצף אימונים ושאין הכנה רגילה למשחקים. אבל הוא אולי שכח שגם מול בריידאבליק במשחק שנערך בבלומפילד ופתח את הקונפרנס ליג, היא הובילה 0:3 וספגה שניים.

גם באותו משחק, רחוק כל כך מה-7 באוקטובר, הורידה מכבי תל אביב הילוך אחרי שהבקיעה שלושער וסיימה את המשחק בניצחון, אבל עם דפיקות לב מאוד מואצות על הספסל של האירי. סביר להניח שקין מוכן לחתום גם בשעות שלפני המשחק על 3 נקודות אחר הצהריים באיסלנד עם אותה תוצאה שמאמנים לא אוהבים, אבל הוא הרבה יותר רציני מזה וביקש מהשחקנים לאורך כל השבוע להיות הרבה יותר מרוכזים ומפוקסים בספיגות המעצבנות.

המשחק היום ימקד את תשומת הלב גם בכיוון אורלנדו מוסקרה. עדיין אי אפשר לדעת מה מכבי תל אביב קיבלה, כשהחתימה את השוער הפנמי. במשחק הראשון מול זוריה היו לו שלל הצלות. במשחק השני היו לו שלל טעויות. אלמלא החזרה של רועי משפתי לארץ בשל לידת רעייתו, יתכן שהוא היה חוזר היום אל בין הקורות, אבל אם יש מישהו להתמקד בו היום זה השוער הפנמי, שעדיין לא גרם לשים את החותמת על תו האיכות שלו.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
אורלנדו מוסקרה שוער מכבי תל אביב. אריאל שלום
עדיין בגדר סימן שאלה. מוסקרה/אריאל שלום

זה היה משחק שהיה אמור להיפתח במקור בשעות הלילה. אבל יממה וחצי לפני המועד, אופ"א הודיעה על הקדמתו לצהריים והעברתו למגרש בו יש דשא סינטטי, עם חימום תת קרקעי. אז הטוב הוא שמכבי תל אביב לא תשחק בלילה המקפיא של איסלנד. הרע הואשהיא תשחק על דשא מלאכותי כמוהו היא לא מכירה יותר מדי. קין, בצדק, ברח מהמקום הזה אתמול. הוא לא רוצה תירוצים, לא מחפש הקלות והכי לא רוצה שמישהו מהשחקנים שלו ייתפס לאיזה נתון שיפריע להשלים את המשימה: שלושה משחקים באירופה, שלושה ניצחונות והמראה לישראל למציאות האמיתית של החיים.

במחזור סיום שלב הבתים של הקונפרנס ליג, מכבי תל אביב תארח בסרביה את גנט. ייתכן שיהיה זה המשחק שיכריע מי מהן תסיים במקום הראשון בבית ותעפיל ישירות לשמינית גמר המפעל, בעוד המדורגת שנייה תשחק קודם לכן בפלייאוף מול קבוצה שתנשור מהליגה האירופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully