וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריידאבליק מסרבת להחרים את המשחק נגד מכבי תל אביב: "חוששים מההשלכות"

באיסלנד דורשים מהקבוצה "לנקוט עמדה ולתמוך בעזתים", אך המנהל המקצועי הבהיר: "נכבד את היריבה". הפגנות צפויות מחוץ לאצטדיון, דיווח שהצהובים יתלוננו על העברת והקדמת ההתמודדות

תקציר: מכבי תל אביב - בריידאבליק 2:3/ספורט1

בריידאבליק סירבה להחרים את המשחק נגד מכבי תל אביב - למרות לחצים מצד גורמים פרו-פלסטינים. כך טוענים היום (רביעי) באיסלנד.

"הנשק הכי יעיל בידיו של הציבור הוא חרם כללי שיימשך כל עוד ישראל ממשיכה להפר את החוק הבינלאומי ולהתכחש לעובדה שהפלסטינים זכאים לזכויות אדם וחופש פעולה", כתב פעיל פרו-פלסטיני במכתב פתוח לקבוצה באחד האתרים. "כל שחקני מכבי תל אביב שיגיעו לכאן, שירתו בצבא הישראלי או לוקחים חלק בשירות מילואים פעיל בצה"ל. אני קורא לבריידבליק לשלוח מסר ברור לחובבי הספורט האיסלנדים ולתמוך בזכויות של הפלסטינים".

היום מנהל מחלקת הכדורגל של המועדון, פלוסי איריקסון, התייחס ללחצים ואמר: "אנחנו לא מתכננים מחאה מפורשת נגד ישראל, אבל בהחלט ערוכים להפגנות מחוץ לאצטדיון. אנחנו בני מזל לחיות במדינה שמאפשרת לכולם להביע את דעתם".

שחקן בריידאבליק אלכסנדר סיגורדארסון מול שחקן מכבי תל אביב אנריק סבוריט. אריאל שלום
המשחק יתקיים כסדרו. בריידאבליק בבלומפילד בסיבוב הקודם/אריאל שלום

לדבריו של איריקסון, הקבוצה סירבה להחרים את המשחק גם מתוך חשש מההשלכות מאופ"א. "הרווחנו את הזכות לשחק באירופה בזכות התוצאות שלנו. זו ההגרלה שקיבלנו ואיתה צריך להתמודד. נכבד את היריבה שלנו ונשחק נגדה כמתוכנן. אין לנו שליטה על מה אנשים אחרים יעשו. קיבלנו החלטת מועדון לשחק למרות הנסיבות, וזה מה שנעשה. כמובן שלא ציפינו לקיים את המשחק באווירה כזאת. אני מקווה שההפגנות מחוץ לאצטדיון יעזרו לעורר את המודעות למצב הקשה במזרח התיכון, אבל אנחנו מרוכזים בכדורגל".

אגב, אמש המשחק הועבר לאצטדיונה הביתי של בריידאבליק והוקדם לשעה 13:00 שעון מקומי (15:00 שעון ישראל) בעקבות מזג האוויר באיסלנד ובתקשורת המקומית פורסם שהצהובים זעמו על ההחלטה והבהירו כי יתלוננו על כך לאופ"א. בכל מקרה, מכבי תל אביב הגיעה אתמול לאיסלנד ותעלה למשחק.

המשחק ייערך בשעה מוקדמת מאוד מכיוון שמדובר באצטדיון שלא עומד בתנאי המינימום של אופ"א לאירוח בקונפרנס ליג ולא ניתן לשחק בו בשעות הערב, אולם לא הייתה ברירה אלא להעביר את המשחק לדשא הסינתטי ולהקדים אותו לשעת צהריים בעקבות תנאי מזג האוויר שפגעו באצטדיון הלאומי שאמור היה לארח את המשחק בתכנון המקורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully