וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סטירה לאגו": מכבי תל אביב כבר חטפה תבוסות, "אבל הפעם זה שונה"

29.11.2023 / 6:50

הצהובים הגיעו למשחק מול ריאל בתחושות אופטימיות, אבל מודים אחרי ההפסד הכבד: תכנית המשחק של קטש קרסה ובולדווין המתוסכל התפוצץ, "רק לכיוון ההפוך". כעת במועדון מגוננים על הגארד, ומקווים לעמוד ב"מבחן הבגרות" מול הקבוצה החלשה ביורוליג

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 28.11/ספורט1

1. דווקא במבחן הגדול ביותר שלה מתחילת העונה, קרסה אמש (שלישי) מכבי תל אביב וספגה תבוסה כואבת 99:70 מידי ריאל מדריד במשחק הביתי שנערך בבלגרד. בספרי ההיסטוריה המשחק יזכר כאחד ההפסדים הביתיים הגדולים של הצהובים, בלי קשר לכוכבית שתוצמד אליו לאור העובדה שנערך בסרביה.

הצהובים רשמו רבע ראשון נורא, בו ריאל בראשות פקונדו קמפאסו ואדי טבארס רקדה על המגרש, וברחה ליתרון 21:36 בסיומו. בשלב הזה ריאל הורידה רגל מהדוושה והצהובים ייצרו ריצה באמצע הרבע השלישי שהורידה את התוצאה ל-60:54 בלבד. קאמבק? הצחקתם את ריאל. מהשלב הזה הבלאנקוס שוב לחצו על הדוושה וב-13 דקות רצו 16:39 כדי לסיים את המשחק.

אנשי מכבי תל אביב נעו על הסקאלה שבין מבוכה לתסכול בתום המשחק, בו לא באמת היוו יריב לקבוצה הטובה באירופה. מלבד לורנזו בראון שסיים עם 16 נקודות ו-9 אסיסטים וג'וש ניבו עם 14 נקודות ו-9 ריבאונדים, לאף אחד משחקני מכבי לא היה משחק חיובי. ווייד בולדווין סיים עם 7 נקודות, כולל 3 מ-13 מהשדה ו-5 איבודים ומדד של מינוס 8, והיה במשחק רע מאוד.

"זה הסתכם במי שיחק יותר חזק. לא דחפנו את עצמנו מספיק, אבל זה קורה. המשחק הבא תמיד הכי חשוב", סיכם לורנזו בראון. "הריצות במהלך המשחק הן חלק מהכדורסל, צריך להרים את הראש, יש עונה ארוכה לפנינו, ואלה דברים שקורים. אנחנו צריכים לחשוב על המשחק הבא, לבוא לאימון הבא, לדחוף אחד את השני לדבר הבא. להבין שיש לנו אחריות".

ג'וש ניבו הוסיף: "זה לא היה המשחק הכי טוב שלנו היום. לא באנו עם המאמץ ההגנתי הנכון. יש לנו עוד משחק שצריך להתכונן אליו מהר מאוד נגד אלבה ברלין. אני מרגיש שהיכולת שלי לא חשובה אם אנחנו לא מנצחים, אנחנו צריכים להיות יותר טובים כקבוצה. המשחק הבא הוא חשוב בשבילנו, אנחנו לא רוצים להפסיד שלושה משחקים ברצף, צריכים לקחת את המשחק הזה ולהמשיך הלאה".

בונזי קולסון, שחקן מכבי תל אביב. Djordje Kostic and Dragan Tesic, אתר רשמי
גם הוא לא הופיע. בונזי קולסון/אתר רשמי, Djordje Kostic and Dragan Tesic

2. בימים שמאז ההפסד לברצלונה דיברו במכבי תל אביב על רצון לתקן את הפספוס מסיום המשחק, ולצאת בתחושה אחרת. במכבי ידעו שריאל מדריד טובה מברצלונה, אבל האמינו ביכולת הההתקפית של הקבוצה וניסו לעשות התאמות הגנתיות לבלאנקוס. עוד האמינו הצהובים שריאל תגיע קצת יותר עייפה, אחרי ששיחקה ביום ראשון בצהריים נגד אנדורה ואולי תהיה אפשרות לתפוס אותם ביום קצת פחות טוב.

"מה שכואב באמת במשחק כזה, זה שאנחנו לא קבוצה שאמורה לקבל 30 הפרש מאף יריבה", אמר אחד מאנשי מכבי מבלגרד. "תעבור שחקן-שחקן בחדר הלבשה, אף אחד לא מוכן לקבל הפסד באופן כללי, בטח שלא תבוסה כזאת. עכשיו, דבר כזה יכול לקרות ביורוליג, יש לך ימים לא טובים, הובסנו כבר העונה נגד מונאקו, אבל הפעם זה שונה. באנו אחרי הפסד, עם רצון להוכיח, באנרגיות ובמחשבה שאנחנו יכולים לעשות את זה. זאת סטירה לאגו".

בצד המקצועי, הודו במכבי שנכשלו כמעט בכל מה שעשו בתחילת המשחק. "לבוא עם תוכנית שלא עובדת זה משהו שאתה לא רוצה שיקרה לך, בטח נגד קבוצה כמו ריאל", הודו במועדון, "הסיכוי היחיד שיש איתם, זה להיות שם מהרגע הראשון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
עודד קטש מאמן מכבי תל אביב. Djordje Kostic and Dragan Tesic, אתר רשמי
התכנית שלו קרסה. קטש/אתר רשמי, Djordje Kostic and Dragan Tesic

3. כאמור, לווייד בולדווין היה אמש משחק רע מאוד, אולי אחד הרעים שהיו לו בקריירה, פחות משבוע אחרי שבמכבי התאכזבו מההתנהלות שלו כשהורחק ברבע האחרון נגד ברצלונה. בקבוצה סיפרו בימים האחרונים שבולדווין הגיע עם רצון גדול להוכיח את עצמו מחדש. בולדווין ידוע בתור אחד שלא מפחד ממשחקים גדולים ולכן האמינו במועדון כי יוכל להתפוצץ על המגרש. לצערם, ההתפוצצות הגיעה בדיוק לכיוון ההפוך.

בולדווין דווקא קלע את הזריקה האופיינית שלו בתחילת המשחק, אבל לאט לאט כשריאל ברחה, הכדורים שלו לא היו בכיוון. השיא היה זריקה ברבע השני שפגעה בקרש ולא הייתה בכלל קרובה לטבעת.

במכבי ניסו אמש להוריד את גובה הלהבות מבולדווין. "בסוף, השורה התחתונה של המשחק שלו לא טובה, אבל היא גם כי הוא היה מתוסכל מאיך שהדברים התפתחו", גונן עליו אחד מאנשי המועדון, "תהיו בטוחים שבמשחק הבא הוא יגיע שוב בשיא המוטיבציה ובפעם הבאה שיפגוש את ריאל הוא ירצה להראות להם מי הוא. זה לא שאם הוא היה במשחק גדול שלו, היינו מנצחים. זה לא היה היום של אף אחד, כמעט".

שחקן מכבי תל אביב ווייד בולדווין. Djordje Kostic and Dragan Tesic, אתר רשמי
מתוסכל, ומחכה להתפוצץ. בולדווין/אתר רשמי, Djordje Kostic and Dragan Tesic

4. המשימה הבאה של הצהובים תהיה מחר בערב נגד אלבה ברלין. על פניו, אין יריבה יותר נוחה שהצהובים יכולים לבקש למשחק שבו אתה מגיע אחרי תבוסה. אלבה ניצחה רק משחק יורוליג אחד העונה מתוך עשרה, היא נמצאת במשבר קשה עם חמישה הפסדים רצופים כולל שניים בליגה, ושניים מהשחקנים הכי טובים שלה נמצאים בספק גדול אחרי שלא שיחקו במשחקים האחרונים - סטרלינג בראון שהגיע מה-NBA ולואיס אולינדה.

אלא שבמכבי תל אביב רואים את המשבר של אלבה כנקודה מסוכנת מאוד. "אנחנו פייבוריטים ברורים, אין תירוצים וחייבים לנצח", אומרים במועדון, "ועדיין, לפגוש קבוצה כזאת שאתה נוטה לזלזל בה בנקודה הזאת, זה לא טוב. זה משחק שהוא בעיקר מבחן בגרות. אם ניגש אליו בדרך הנכונה, אין ספק שנעבור אותו".

תמיר בלאט מכבי תל אביב. Djordje Kostic and Dragan Tesic, אתר רשמי
מוקש מול האקסית. תמיר בלאט/אתר רשמי, Djordje Kostic and Dragan Tesic

5. בינתיים בחרה מכבי לדחות את משחק הליגה נגד עירוני נס ציונה שהיה אמור להיערך ביום ראשון הקרוב. הצהובים השתמשו בזכות שהייתה להם מתוקף החלטת הדירקטוריון של מנהלת הליגה, לאחר שכבר המשחק הראשון שלהם בשבוע החולף נדחה כדי לעזור לקבוצות הישראליות שמשחקות באירופה.

נכון לעכשיו מכבי לא אמורה לשחק בליגה לפחות עד ה-10 בדצמבר. דחיית המשחקים והלו"ז הצפוף ממילא, ביחד עם העובדה שהצהובים בכלל לא נמצאים בארץ ברוב הזמן, יוצרת סיטואציה שלמנהלת לא תהיה הרבה ברירה אלא לשבץ את משחקי הקבוצה החסרים בזמן פגרת הנבחרת.

כדי לעמוד במשימה החליטה מכבי להעביר את שני שחקניה הצעירים המושאלים לאליצור שומרון, רועי בכר ושחר דורון, ממעמד של מושאלים למעמד של כרטיס כפול, כדי שיוכלו לכפות על השחקנים שיוכלו לשחק בנבחרת בתקופה הזאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully