וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחוזים הם רק חלק מהעניין: מאחורי פתיחת העונה המעודדת של אבדיה

הישראלי קולע באחוזים טובים יותר מהשדה ומחוץ לקשת משורה של כוכבי ה-NBA, בארה"ב ניתחו: "למד לשחק לפי החוזקות שלו"

דני אבדיה מתאמן על זריקות מהשלוש/מתוך חשבון הטוויטר של Neil Dalal

וושינגטון אמנם אחת הקבוצות הגרועות ב-NBA, אך דני אבדיה ממשיך להוות את אחת מנקודות האור הבודדות, עם עונתו הטובה בקריירה עד כה. הישראלי שקלע 6.3 נקודות למשחק בעונת הרוקי שלו, 8.4 נקודות בעונתו השנייה ו-9.2 נקודות אשתקד, מספק ב-2023/24 12.1 נקודות לערב, לצד 5.5 ריבאונדים ו-3.5 אסיסטים, אך מעל הכל - עושה זאת ביעילות גדולה.

הקליעה תמיד היתה עקב אכילס של אבדיה. בעונת הרוקי שלו דייק ב-41 אחוז מהשדה, בעונתו השנייה ב-43.2 אחוז ובשלישית 43.7, והעונה הוא עומד על 51.9 - מקום 27 בליגה, לפני שמות כמו קארל אנתוני טאונס, טייריס הליברטון, ברנדון אינגרם, ג'ואל אמביד, דווין בוקר, ג'ייסון טייטום, פסקל סיאקם, פאולו באנקרו, סטפן קרי, לאורי מארקנן, דיארון פוקס, קיירי אירווינג, לוקה דונצ'יץ', ג'ימי באטלר, קוואי לאונרד ורבים אחרים.

גם מחוץ לקשת נרשם שיפור משמעותי - אבדיה שדייק ב-31 אחוז בשתי עונותיו הראשונות ו-29 אחוז אשתקד צולף הפעם ב-39.6 אחוז - מקום 51 בליגה, לפני סקוררים כמו דונצ'יץ', בוגדן בוגדנוביץ', מארקנן, מייקל פורטר ג'וניור, סי ג'יי מקולום, פול ג'ורג', לאונרד, דונובן מיטשל, ולפני צלפים כגון מקס שטרוס, טים הארדוויי ג'וניור, קמרון ג'ונסון, לנדרי שאמט, לוק קנארד, קליי תומפסון ואחרים.

שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה. Patrick Smith, GettyImages
יעיל מתמיד. אבדיה/GettyImages, Patrick Smith

"זה פרק הזמן הכי ארוך בקריירה של אבדיה שהוא קולע ב-50 אחוז מהשדה או יותר", ניתח העיתונאי האמריקאי צ'ייס יוז. "הוא גם מעולם לא קלע טוב יותר לשלוש. היו לו תקופות חמות בעבר, אבל לא לאורך כל כך הרבה זמן. עם זאת, הוא יצטרך להמשיך ככה כדי להוכיח שהוא אכן שיפר משמעותית את הקליעה. כרגע, נראה שהוא שדרג את המשחק שלו וקפיצה נוספת ביעילות נראית באופק".

אחת הסיבות, לפי יוז, היא שהעונה "פרופיל הזריקות של דני מלמד על שחקן שמבין את החוזקות שלו. הוא אמנם קולע שיא קריירה באחוזים מחוץ לקשת אבל זורק רק 2.8 פעמים - הכי נמוך בקריירה - מה שמראה שהוא סלקטיבי יותר, ומעדיף זריקות עם סיכוי גבוה יותר להיכנס. השיפור הכי גדול שלו בהתקפה הוא בהגעה לטבעת. 37.8 אחוז מהזריקות שלו מגיעות ליד הטבעת, לעומת 14.4 אחוז בעונתו הראשונה, 22.1 אחוז בעונתו השנייה ו-27.8 אחוז בעונתו השלישית".

"היכולת שלו להגיע לטבעת הוא אחד המפתחות לכך שהוויזארדס משחקים בקצב יותר גבוה העונה", כתב יוז. "למעשה, אף אחד בקבוצה לא יעיל כמוהו בהתקפות מעבר, עם 1.56 נקודות פר פוזשן. זה מקום 15 בכל ה-NBA. יש לו אור ירוק להוביל התקפות ברגע שהוא לוקח ריבאונדים, כמו שהיה בעונות קודמות, אבל העונה הוא יציב יותר ואגרסיבי יותר. הוויזארדס השקיעו בעתיד שלו עם החוזה החדש שקיבל, ובינתיים, נראה שהוא רק השתפר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully