וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הדרישה לשלילת אזרחותו: סונדגרן לא מחזיק באחת כזו

27.11.2023 / 11:30

מגן מכבי חיפה אמנם משחק על תקן ישראלי, אך מבדיקת וואלה! ספורט עולה כי הוא גם לא נחשב לתושבות ועדיין נמצא בהליכים להסדרת מעמדו. השבדי התייחס לפרשת השלט: "רגע אחד של אי הבנה גרם לנזק גדול. לא היה לנו מספיק ידע, רוצה שזה ייגמר וכל החטופים יחזרו בשלום"

תקציר: מכבי חיפה - הפועל פתח תקוה 1:2/ספורט1

למרות שסערת השלט אליה נקלעו הזרים של מכבי חיפה הובילה לקריאה לשלול את האזרחות הישראלית מהמגן דניאל סונדגרן, מבדיקה שערך וואלה! ספורט עולה כי לשחקן בכלל אין אזרחות, ויתרה מכך - הוא אפילו לא זכה למעמד של תושבות.

אתמול (ראשון) שלח השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מכתב לשר הפנים משה ארבל, בו דרש מהאחרון את שלילת האזרחות של סונדגרן ואף ציין כי השבדי קיבל אותה לפני שלושה חודשים. ארבל, שלא נותר אדיש, השיב כי אין בכוונתו להיענות לדרישה "בגלל שהוא לא החזיק בשלט" והמליץ לבן גביר לא להיות פופוליסט.

אלא שהוויכוח בין שני הפוליטיקאים היה עקר מלכתחילה, מאחר שסונדגרן עדיין נמצא בהליכים לקבלת מעמד של תושב קבע ואזרחות ישראלית, לה הוא זכאי בשל העובדה שאשתו יהודייה. שחקן ההגנה רשום בהתאחדות כישראלי ולא כזר בזכות אישור מבית הדין העליון של ההתאחדות שהוענק לו על סמך מסמכים המוכיחים את זכאותו לאזרחות. גם אריק שוראנוב, אגב, משחק במכבי חיפה על תקן ישראלי באישור כזה.

שחקני מכבי חיפה עם שלט הקורא להחזרת החטופים. צ'ארון שרי, דניאל סונדגרן לא מחזיקים. מאור אלקסלסי
מקווים שהפרשה תדעך/מאור אלקסלסי

סונדגרן עצמו הגיב לפרשה הבוקר וכתב: "זה היה רגע של חוסר הבנה, שגרם להרבה נזק. השורה התחתונה היא שחזרתי לשחק כאן ואני אוהב את המועדון מכבי חיפה. לא היה לנו מספיק ידע על השלט הזה ואני ממש רוצה שלום וזמנים טובים. אני רוצה שכל זה ייגמר והחטופים יחזרו למשפחות שלהם. תודה לאנשים שמתרכזים באהבה, אני אוהב אתכם ובטוח שנוכל להתגבר על הרגע הזה".

עוד בוואלה!

פיירו אחרי סערת השלט: "מתנצל, אנשים לא מבינים מה אנחנו עוברים"

לכתבה המלאה

גם הזרים האחרים שהיו מעורבים בפרשה, פרנזי פיירו, פייר קורנו וצ'ארון שרי, כתבו אתמול פוסטים בתקווה להשאיר את המקרה מאחור והסבירו שהם לא הניפו את השלט מתוך חוסר הבנה שמדובר בקריאה להחזרת החטופים הישראלים מעזה.

בחיפה מקווים שכעת לאחר ההודעות של הארבעה, הלהבות סביבם וסביב הסאגה ידעכו, כאשר אתמול לאורך כל היום הנושא עורר ויכוחים קשים בקבוצות האוהדים של מכבי חיפה, בעוד שחלק קראו להפסיק את העליהום לתפסיתם על השחקנים, אך חלק גדול קרא אף לשחררם מהקבוצה.

אגב, היום יש יום חופש לקבוצה, אך אוהדיה תלו שלטים בסמיכות למתחם האימונים. על השלטים היה כתוב "קחו סולם ורדו מהעץ" וכן "האדם לפני השחקן". בחיפה מעריכים ומקווים כאמור שכעת לאחר ההסבר של השחקנים, הלהבות סביב העניין יירדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully