וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו טרי ונבלס, מאמן נבחרת אנגליה לשעבר

אחד מהסמלים הגדולים של הכדורגל הלונדוני במשך כמה עשורים, מת בגיל 80. הוליך את ברצלונה לאליפות ואימן את צ'לסי וטוטנהאם

תקציר: ניוקאסל - צ'לסי 1:4/ספורט1

כדורגלן ומאמן העבר, טרי ונבלס, הלך לעולמו היום (ראשון) בגיל 80. ונבלס היה מהמאמנים הבכירים באנגליה בשנות ה-80 ו-90 וזכה בתארים רבים הן ככדורגלן והן כשעמד על הקווים.

ונבלס גדל בצ'לסי וגם שיחק בקבוצת הבוגרים שלה בשש השנים הראשונות בקריירה שלו. בהמשך נשאר בלונדון ושיחק בטוטנהאם, ק.פ.ר וקריסטל פאלאס, לפני שסיים את הקריירה בליגה החצי מקצוענית באוסטרליה. הוא שיחק בעמדת הקשר, זכה עם צ'לסי בגביע הליגה ב-1965 והניף עם טוטנהאם את הגביע האנגלי ב-1967. בנבחרת אנגליה רשם שתי הופעות במשחקי ידידות ב-1964, אבל בדרך כלל לא היה חלק מהסגל.

את קריירת האימון הארוכה שלו התחיל ונבלס בקריסטל פאלאס ב-1976 ואחרי קדנציה בק.פ.ר, הוא מונה למאמנה של ברצלונה ב-1984. הוא הוביל אותה לאליפות כבר בעונתו הראשונה ושנה לאחר מכן הגיע איתה לגמר גביע אירופה לאלופות (היום ליגת האלופות) המפורסם, בו הפסידה לסטיאווה בוקרשט בפנדלים אחרי שהחמיצה את כל ארבע הבעיטות שלה. בהמשך היה אחראי להגעתם של גארי לינקר ומארק יוז לקבוצה וב-1987, אחרי שורה של כישלונות, הוא פוטר.

הג'וב הבא שלו היה בטוטנהאם והוא הצעיד אותה לזכייה בגביע האנגלי ב-1991. בשנים 1994-1996 אימן את נבחרת אנגליה והוא עמד על הקווים כשנבחרת שלושת האריות הגיעה לחצי גמר היורו הביתי. בשנים הבאות אימן גם את נבחרת אוסטרליה, קריסטל פאלאס (קדנציה שנייה), מידלסברו ולידס יונייטד. ב-20 השנים האחרונות הוא לא אימן, אם כי בתקופתו של סטיב מקלארן בנבחרת אנגליה הוא שימש כאחד מעוזריו.

טרי ונבלס כמאמן נבחרת אנגליה ב-1996. Phil Cole, GettyImages
ונבלס בימי כמאמן נבחרת אנגליה/GettyImages, Phil Cole

ונבלס נחשב בזמנו למאמן צבעוני שבאופן קבוע גרם לפולמוס קבוע בקרב הפרשנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully