וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדהאר שבר שתיקה: "רובי קין הוא לא אויב, לרגע לא חשב לעזוב"

24.11.2023 / 20:30

בעלי מכבי מכבי תל אביב התייחס לראשונה לביקורות נגד המאמן האירי שנמנע מלדבר על המלחמה: "זהו הפתרון הכי טוב עבור משפחתו. אם האוהדים יבינו זאת, הם יעריכו אותו יותר - מעשים חזקים ממילים. מצפה מכולם לחזור". וגם: שנאת יהודים בעולם, חזרת הליגה ועתידו של תורג'מן

תקציר: זוריה - מכבי תל אביב 3:1/ספורט1

ימים קשים עוברים על כולנו במדינת ישראל זה חודש וחצי, מאז המתקפה הנפשעת של ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר והמלחמה שפרצה בעקבותיה. אין קבוצת ספורט שלא נפגעה, אבל במכבי תל אביב הייתה סיטואציה אחרת לגמרי - לא רק שחקניה הזרים עזבו את ישראל וחששו לחזור, אלא שבמקרה שלה גם כמעט כל הצוות המקצועי הוא זר ובראשותו עומד רובי קין, תושב אירלנד שלפחות ממשלתה מביעה את תמיכתה דווקא בצד הפלסטיני.

קין ספג ביקורות קשות בשבועות האחרונים מאוהדי מכבי תל אביב וגם מכלי התקשורת על כך שלא התייחס עד כה למלחמה בישראל ולאבידות הקשות שספגה המדינה, אפילו לא לכך שעשרות מאוהדי קבוצתו נרצחו ונפלו בקרבות. הערב (שישי), אחרי שתיקה ארוכה, בשם המועדון הבעלים מיטש גולדהאר סיפק התייחסות ראשונה לסיטואציה שהובילה לכותרות, השערות וכאמור ביקורות רבות.

רובי קין מאמן מכבי תל אביב. אריאל שלום
"פעולות חזקות יותר ממילים". קין זוכה לגיבוי מלא/אריאל שלום

השיחה נערכה ב"זום" ובתחילתה אמר גולדהאר: "לפני זמן קצר יצאו תמונות ראשונות של חטופים ששוחררו וזה שם בפרספקטיבה את כל מה שאנחנו הולכים לדבר עליו כאן הערב. זה רגע אמוציונלי מאוד, נקודת התחלה חשובה. אני משוכנע שכולם בישראל עוקבים מקרוב וזה חשוב שהצד האנושי ניצב מעל הכל. כולנו במכבי היינו שבורי לב, השקענו המון זמן בתמיכה במשפחות, לנחם אותן ולהבהיר שהן חלק מאיתנו, מהמשפחה שלנו ושלעולם לא נשכח אותם. לנצח נזכור את אוהדינו שנפלו. מצפה מכולם לחזור לארץ גם אם יתפרץ פה הר געש. זה משהו שאני חושב עליו המון ולא יוצא לי מהראש, כמובן שאני זוכר איפה הייתי ב-7.10".

גולדהאר גם דיבר על כך שלעתים נשמעות קריאות קשות ביציעים, כולל שירי שואה: "אני בן של יתומה מהשואה ואני תמיד מסתכל על העולם מנקודת מבט כזו. תמיד חשבתי על האפשרות ששואה נוספת היא אפשרית. אני לא יודע מאיפה אתם מגיעים, אבל אני לא מופתע ממה שקרה. אני חשבתי שקורים הרבה דברים, ההבדל הוא שהם היו מתחת לפני השטח, אבל עכשיו צפו ויצאו. עד שלא נפתור את הפאזל הזה שאנחנו לא יכולים לפתור בעצמנו, אנחנו נהיה פגיעים. ה-7.10 הוא אירוע מטריד, ברוטאלי, קיצוני וכזה שגם מהווה תזכורת לכך שהעולם לא אוהב את היהודים. אנחנו לפעמים צריכים מכך הפסקה או רוצים לחלום אחרת, אבל העולם לא אוהב את היהודים. אנחנו כאן עושים המון דברים כדי לשנות את המצב, אבל זה מסובך ומורכב, זו בעיה. אני לא חושב שצריך להשתמש במילה 'שואה' בהקשר למה שקרה ב-7.10, אבל אנחנו במציאות מאוד מאוד קשה ויש לנו פאזל שאנחנו חייבים לפתור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מיטש גולדהאר, בעלי מכבי תל אביב בשיחת זום. צילום מסך, מערכת וואלה!
גולדהאר הערב בשיחת הזום. "העולם לא אוהב את היהודים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני לא יכול להיות גאה יותר בהיותי יהודי", המשיך גולדהאר, "אני מאוד מחובר לישראל, אליכם ולכל הקהילות היהודיות בכל טורונטו. בגלל האירועים אנחנו אפילו קרובים יותר, מרגישים שזה משהו שאיחד אותנו. תמיד הייתי גאה להיות יהודי ואני לא יודע אם אני יכול להרגיש גאה יותר".

על כך שהשיחה נערכה כמעט במקביל לשחרור 13 החטופים: "יש עוד מעל 200 חטופים ואי אפשר ליהנות מהרגע המשמח הערב מבלי לחשוב עליהם. אנחנו חייבים להחזיר אותם מיד ולהיות מפוקסים וממוקדים בכך שכולם יחזרו. כמשפחה, חברים וישראלים עלינו לשמוח עבור אלו ששוחררו, אבל שנייה אחר כך לחזור להתמקד בהצלחת שחרור כל החטופים האחרים".

כידוע, גולדהאר הגיע בתחילת החודש לפולין והיה עם אנשי מכבי תל אביב והשחקנים במשחק נגד זוריה, אבל גם אז בחר שלא להתייחס לשתיקתו של רובי קין. הערב התייחס לכך לראשונה: "רובי קין בחר בפתרון הכי טוב עבור משפחתו ועבורו כשבחר לא לדבר על שום דבר שלא קשור לכדורגל. זו דעתי. לכן אני גם מעריך אותו. הוא לא קשור לעימות הזה ולפני הרבה שנים הוא החליט שהוא איש כדורגל ולא אדם שיתייחס לדברים שלא נוגעים לכדורגל. הוא לא התייחס גם לרצח ילדים במדינות אחרות, גם לא במולדתו. זו ההחלטה שלו כדי לשמור על המשפחה שלו. עם זאת, מדובר בבן אדם שמגיע מאירלנד ושהסכים להצעת עבודה מישראל. הוא לא היה צריך את המשרה הזו, הוא לא זקוק לכסף והיו לו הצעות אחרות. אם תשאלו את דעתי, מהשיחה הראשונה שלנו לא היה לי ספק שאציע לו לאמן את מכבי תל אביב. הוא אדם טוב והגון.

"רובי קין, כנראה בזמן שאנחנו מדברים, לובש את מדי מכבי", המשיך הבעלים, "רובי מעולם לא אמר לי שהוא רוצה לעזוב את מכבי תל אביב. הוא תומך במועדון שלנו והצוות שלו והשחקנים מאוחדים לפני ואחרי ה-7.10. למעשה, גם אחרי ה-7.10 הוא לא התקשר אליי וביקש לצאת מישראל - אני חושב שהוא אפילו הציע להישאר. אני יודע שהוא יותר ממוכן לחזור לישראל עם הצוות שלו. היו לנו המון שיחות בזמן האחרון וזו דעתי. אתם יכולים לומר מה שאתם רוצים על כך שהוא לא התייחס באופן ישיר לאירועים, אבל פעולות חזקות יותר ממילים - הוא לחלוטין עמד מאחורי המועדון שלו, מועדון ישראלי, וזה מוכיח לי שהוא בן אדם הגון שבוחר בדרך שלו להתעסק רק בכדורגל. רובי קין הוא לא אויב שלנו. זו דעתי. הרבה אנשים כתבו דברים עליו, אבל הוא אדם שיכול היה להתקשר אליי ולומר 'זה יותר מדי עבורי, אני רוצה לעזוב', אבל ממש לא עשה זאת. אני חושב שאנחנו צריכים להכיר בכך ולא לספק הסברים נוספים למה אדם הגון שתומך בקבוצה ישראלית, לא יהודי ולא ישראלי, תומך בקבוצה ישראלית. זו דעתי על כך שהוא לא דיבר על דברים שלא קשורים לכדורגל".

מיטש גולדהאר, רובי קין בן מנספורד, ג'ק אנגלידיס באימון מכבי תל אביב. מכבי תל אביב, אתר רשמי
"לא חייבים להסכים עם דעתי, אבל אוהדים יעריכו את רובי אפילו יותר"/אתר רשמי, מכבי תל אביב

לאחר שהגן על קין, נשאל אם הוא חושב שאוהדי מכבי תל אביב חושבים כמוהו ויקבלו אותו בצורה יפה כאשר ישובו לאצטדיונים: "זו הייתה דעתי ואני עומד עליה. זה בן אדם שתומך במכבי תל אביב ולובש את מדיה. אני אומר לכם שהוא מעולם לא דיבר איתי, בשום דרך, על עזיבת הקבוצה. אתם יודעים כמה אנשים היו מחפשים לעזוב את מכבי תל אביב בנסיבות כאלה? זה בן אדם שצריך לכבד אותו על מעשיו. צריך לזכור שיש לו גם משפחה ושהוא תומך במאת האחוזים במכבי תל אביב. הוא זה שהתקשר אליי בציפייה לחזור לישראל, מוביל את הדרך. אתם תוקפים בן אדם שתומך בקבוצה ישראלית בזמנים נוראיים למרות כל הנסיבות. אני בטוח שהאוהדים ישימו את הדברים בקונטקסט הנכון ויעריכו אפילו עוד יותר את רובי קין. זו רק דעתי ואתם לא חייבים להסכים איתה".

מכבי תל אביב תארח מחר בסרביה את זוריה בקונפרנס ליג (שבת, 17:30, ספורט4), אבל ביום ראשון הבא, אחרי שתשחק גם נגד בריידאבליק האיסלנדית, אמורה להתארח בטדי אצל הפועל ירושלים. כשנשאל גולדהאר אם הגיע הזמן לחדש את ליגת העל, ענה: "אני חושב שכן, אנחנו צריכים לחזור עכשיו. כולנו זקוקים לזה, האוהדים זקוקים לזה וראויים לזה. אני חושב שלכל האנשים מגיעות מספר שעות של בריחה מהמציאות, גם אם משחקים בלי אוהדים. זו פריבילגיה עבורנו לשחק עבור האוהדים שלנו וגם החובה שלנו לשחק עבורם. אני בהחלט חושב שלחזור לשחק כדורגל זה חלק מתהליך ההחלמה שלנו ושזה הזמן המתאים".

בהזדמנות זו גם נשאל גולדהאר על האפשרות שדור תורג'מן, שמעורר עניין בקבוצות אירופיות, יעזוב עוד במהלך העונה. הבעלים חייך לראשונה לאורך שיחת הזום: "דור הוא שחקן משמעותי בקבוצה שלנו ובעתיד שלנו. הוא כמובן עוד יכול להתקדם ואני חושב שהוא מרוויח מהעבודה עם רובי קין. בדיוק כמו אוסקר גלוך, גם דור תורג'מן תחת חוזה, כך שצריך לקרות משהו יוצא דופן כדי שניפרד ממנו".

לסיום אמר גולדהאר למאות אלפי אוהדי מכבי תל אביב: "יש לנו המון משחקים לשחק, יותר משחקים מהרגיל בכל שבוע, ואני מבטיח לכם שהשחקנים שלנו חושבים על האוהדים שלנו וישחקו עבורם. חושב על האוהדים שלנו בעזה, מחוץ לעזה - כולם מושפעים מהמצב. הם יהיו במחשבות שלנו כל הזמן. אנחנו חושבים על זה בכל יום במכבי תל אביב. אנחנו יודעים עבור מי אנחנו משחקים ואתם יכולים למסור להם שאנחנו משחקים עבורם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully