וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה מבולדווין: "יש רגעים שאתה מצפה מהכוכב שלך לשלוט על מה שהוא עושה"

24.11.2023 / 6:30

במכבי תל אביב מאוכזבים מההפסד הדרמטי לברצלונה ומתוסכלים מההרחקה של וויד בולדווין ברבע האחרון: "לא היה שם כשהיינו צריכים אותו". וגם: הגיבוי לבראון שלקח על עצמו את המשחק למרות ששחקנים אחרים בלטו, החיסרון של הבית והלו"ז העמוס שמצפה

קליפ סיכום השבוע, 22.11/ספורט1

1.

אכזבה קשה למכבי תל אביב אחרי ההפסד אמש (חמישי) 92:90 לברצלונה באלכסנדר ניקוליץ' הול שבבלגרד. הצהובים יוצאים מהמשחק עם תחושה של בעיטה בדלי, אחרי שהובילו לאורך רוב שלבי ההתמודדות נגד אחת הקבוצות הטובות ביורוליג, אבל ברבע אחרון לא מספיק טוב איבדו את המשחק, כולל החטאה של לורנזו בראון בניסיון לנצח את המשחק על הבאזר.

אחרי שני משחקים בהם הייתה חלשה במחצית הראשונה, הפעם קלעו הצהובים 51 נקודות במחצית הראשונה, הבעיה? הם גם ספגו 51 נקודות. מכבי לא הצליחה לנצל את הסגל החסר של ברצלונה כדי לעצור אותה הגנתית, וכשהקטאלנים ברחו ליתרון 10 בתחילת המחצית השנייה, הגיבו הצהובים בריצה טובה ושבו למשחק. ברבע האחרון מכבי איבדה את וויד בולדווין שביצע עבירה טכנית שנייה מטופשת אחרי שהעיר לשופטים, ומהשלב הזה חיפשה פתרונות. למרות שהייתה קרובה ואף ביתרון, לא הצליחה לקחת את השליטה על המשחק.

בולדווין היה האיש של מכבי במשחק עם 19 נקודות באחוזים טובים, לצד 8 אסיסטים ו-6 איבודי כדור. לורנזו בראון שקלע 12 נקודות, לא היה מספיק טוב וסיים עם מדד 5. ג'וש ניבו קלע את כל 13 הנקודות שלו במחצית הראשונה, ובונזי קולסון וחסיאל ריברו שהחזיקו את מכבי ברבע האחרון קלעו 11 נקודות כל אחד. רומן סורקין רשם עוד משחק חיובי עם 8 נקודות ו-4 ריבאונדים.

"במשחקים מהסוג הזה אנחנו צריכים להיות מושלמים בשני צדי המגרש", אמר קולסון בסיום המשחק, "לא היינו מושלמים, אבל התחלנו טוב. זה בסופו של דבר הוכרע על ריבאונד ההגנה, הגנה סולידית שהייתה חסרה לנו. נצטרך לראות את הוידאו ולהשתפר. זה יכאב אבל זה משחק שאנחנו נלמד ממנו".

ווייד בולדווין מכבי תל אביב. Djordje Kostic and Dragan Tesic, אתר רשמי
זה היה אמור להיות הערב שלו. בולדווין/אתר רשמי, Djordje Kostic and Dragan Tesic

2.

אין ספק שזה היה אמור להיות הערב שוויד בולדווין חוזר להראות ליורוליג כמה גדול הוא. בהיעדר אלטרנטיבה על הספסל אחרי שתמיר בלאט (שסובל מפציעת קרסול שמפריעה לו בשבוע האחרון) וג'ון דיברתולמיאו (שמתח את המפשעה) נעדרו מהסגל, שיחקו בולדווין ובראון 17 דקות כל אחד בחצי הראשון. לבולדווין זה לא הפריע, הוא היה מעורב בכל התקפה וניהל קרב עם ניקולס לפרוביטולה. לפני שנה פחות שבועיים קלע הארגנטינאי 19 נקודות והוביל את ברצלונה לאחד משני ניצחונות של קבוצות חוץ בהיכל בכל העונה. אמש הוא סיים עם 23 נקודות.

בולדווין היה שם כדי להגיב ולהשאיר את מכבי בתמונה, בערב לא מספיק טוב של בראון - אלא שדווקא ברגעי ההכרעה הוא איבד את הראש. כשווילי הרננגומז ניגש לזרוק עונשין, בולדווין העיר לשופט שהסנטר דרך על הקו וצריך לפסול לו את הזריקה. השופט שרק לו טכנית, אחרי שבמחצית הראשונה הוא כבר קיבל אחת על הפרעה לא חוקית. בולדווין ההמום יצא מהמגרש ובמכבי הבינו שהם יצטרכו נס, כזה שלא הגיע.

"אחד השיקולים שלנו בקיץ שעבר, כשוויד חתם, האם להביא אותו זה היה בדיוק הנושא הזה, המזג החם שלו", נזכר אחד מאנשי מכבי אמש, "יש רגעים שאתה מצפה מהכוכב שלך לשלוט על מה שהוא עושה. וויד עשה שטות, זה לא הפסיד לנו את המשחק, אבל הוא לא היה שם כשהיינו צריכים אותו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
לורנזו בראון מכבי תל אביב. Djordje Kostic and Dragan Tesic, אתר רשמי
אי אפשר לבוא אליו בטענות. בראון/אתר רשמי, Djordje Kostic and Dragan Tesic

3.

אחרי שבולדווין הורחק, הציפייה הייתה שבראון ייקח את המושכות לידיים. בפועל, שני השחקנים שהחזיקו את מכבי ברבע האחרון היו בונזי קולסון וחסיאל ריברו. הראשון קלע 8 נקודות בתחילת הרבע מתוך ה-11 שלו, והשני קלע 7 נקודות, כולל את סלי השדה האחרונים של הקבוצה. למעשה אף שחקן מלבד ריברו לא קלע סל שדה במכבי ב-6 הדקות האחרונות. הנקודות היחידות של בראון ברבע הגיעו מקו העונשין.

ועדיין, למרות שקולסון נכנס למשחק, וריברו היה יעיל מתחת לסלים, בראון לקח עוד ועוד על עצמו. זה נגמר עם ארבע החטאות רצופות, כולל הזריקה האחרונה של המשחק אחרי שאותו לפריביטולה משאיר 2 נקודות מקו העונשין ונותן לצהובים את ההזדמנות לנצח את המשחק. במכבי הסבירו אמש כי ברגעי ההכרעה הכדור מגיע לשחקנים המייצרים, ובהיעדרו של בולדווין, ואחרי שקליבלנד יצא ב-5 עבירות, לא היה מי שיעשה את זה מלבד בראון.

"לורנזו לא היה במשחק טוב, אבל קשה לבוא אליו בטענות, כל הלחץ היה עליו ולכולם היה ברור שהוא ייקח את הזריקות", אמר אחד מאנשי הקבוצה מבלגרד, "כשכולם מתרכזים בך, המשימה הופכת מקשה לקשה מאוד".

ג'ייק כהן מכבי תל אביב. Djordje Kostic and Dragan Tesic, אתר רשמי
השחקנים יודעים: ביד אליהו היינו מנצחים את זה/אתר רשמי, Djordje Kostic and Dragan Tesic

4.

מכבי אמנם מוצאת את עצמה עדיין בחלק העליון של טבלת היורוליג, אבל הנתון שגורם לראשי הקבוצה להרגיש את הכאב בבטן הוא ההפסד הביתי השני מחמישה משחקים. כאמור, בעונה שעברה לצהובים היה את מאזן הבית הטוב ביותר במפעל. אמנם עד כה הפסידה מכבי לקבוצות איכותיות במשחקי הבית שלהם בבלגרד, אולימפיאקוס וברצלונה, אך התחושה היא אחידה כמעט אצל כולם, בהיכל מנורה הם היו מנצחים את המשחקים האלה.

"השחקנים מודים בזה, ולא רק השחקנים שלנו, משיחות עם השחקנים של הפועל תל אביב והפועל ירושלים ששיחקו כאן, קשה מאוד לשחק מול יציעים ריקים, עם כל הסיטואציה הזאת", סיפר גורם במועדון, "זה יכול להישמע כמו תירוצים, אבל אנחנו חיים על האנרגיות של הבית שלנו, זה הביא אותנו בעונה שעברה קרוב לפיינל פור. נשאר לנו רק לקוות שנחזור בשלב מסוים הביתה, כי אם זה יימשך זמן רב כאן, זה יכול להיות הבדל מעונה גדולה לפספוס".

הדגל שהכינה מכבי תל אביב במחווה לחטופים והחטופות. מכבי תל אביב, אתר רשמי
5 משחקים ב-11 יום. מכבי בעומס חריג/אתר רשמי, מכבי תל אביב

5.

לוח המשחקים של מכבי תל אביב בתקופה הקרובה הוא מהקשוחים שידע המועדון. מכבי תישאר בבלגרד בסוף השבוע וביום שלישי תארח את ריאל מדריד למשחק השלמה מהמחזור השישי. יומיים לאחר מכן תגיע אלבה ברלין, האחרונה במפעל, לבלגרד למשחק נוח על הנייר. אחרי המשחק הזה תשוב מכבי ארצה, ותפתח את משחקי הליגה שלה ביום ראשון ה-3 בדצמבר נגד עירוני נס ציונה, כשהצהובים יקבלו החלטה במהלך השבוע מי הזרים שישובו איתם ומי יישארו בבלגרד.

לא עמוס מספיק? אחרי המשחק בישראל ימריאו הצהובים לצרפת למשחק נגד וילרבאן בפתיחת השבוע הכפול השני שלהם ברציפות, וינעלו את העומס במשחק באיטליה נגד וירטוס בולוניה. בסך הכל חמישה משחקים ב-11 יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully