וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים רוסיה: מה צריך לקרות כדי שדגל ישראל לא יונף בפריז 2024?

עודכן לאחרונה: 24.11.2023 / 8:20

במגזין האמריקאי The Nation טוענים: "ישראל והוועד האולימפי במסלול התנגשות. ייתכן והישראלים יהיו צריכים להתחרות תחת דגל נייטראלי"

קליפ סיכום השבוע, 22.11/ספורט1

אולימפיאדת 2024 בפריז תצא לדרך בעוד שבעה חודשים, ועדיין לא ברור אם או כיצד המלחמה בישראל תשפיע על אירוע הספורט הגדול של השנה.

במגזין האמריקאי The Nation, הנוקט בדרך כלל בגישה פרורגסיבית ולא פעם מבקר את המדיניות הישראלית, תהו השבוע הוועד האולימפי צריך לאסור על הנפת דגלי ישראל במשחקים. "ישראל והוועד האולימפי במסלול התנגשות", נכתב. "תראו איך הוועד האולימפי מתייחס לרוסיה, ותבינו מה עשוי - ואולי צריך לקרות עם מדינת ישראל".

כידוע, רוסיה לא תוכל להשתתף כמדינה גם באולימפיאדה הקרובה. ספורטאיה יתחרו תחת דגלים נייטראליים ואם יזכו במדליות, לא יזכו לשמוע את ההמנון הרוסי על הפודיום. "מה יקרה אם ישראל תהרוס בתים של ארגוני ספורט פלסטינאים?" תהו במגזין האמריקאי. הוועד האולימפי מוכן להתעלם מפשעים נגד האנושות, אבל אולי לא מפשעים נגד הספורט. עם זאת, צריך לזכור שבעשור האחרון לפיפ"א לא היה אכפת שישראל הרגה שחקני כדורגל פלסטינים ופציצה אצטדיונים".

לפי אותה כתבה, "אם ישראל תשמיד את עזה, ייתכן והוועד האולימפי ייאלץ להכריח את ספורטאיה להתחרות עם דגל נייטראלי, כמו רוסיה. בוועד האולימפי שוקלים להשעות את אפגניסטן מהאולימפיאדה בשל אי-שוויון מגדרי, וזה לא מופרך שאם יתחילו מחאות ברחבי העולם נגד הכיבוש הישראלי, הם יצטרכו לפעול גם בעניינה של ישראל".

יעקב טומרקין, חנה קנייזבה מיננקו, נושאים את דגל ישראל, טקס הפתיחה של אולימפיאדת טוקיו 2020. Natacha Pisarenko, AP
תומרקין וקנייזה מיננקו בטקס הפתיחה של אולימפיאדת טוקיו 2020/AP, Natacha Pisarenko

"הוועד האולימפי משתמש יותר מדי במילה 'נייטראלי' כתירוץ לחוסר הפעולה שלו בכל הנוגע להפרות של זכויות אדם או ברוטאליות", נכתב. "בכך, הוועד האולימפי מתייחס לפלסטינים כמו אוכלוסיה חד-פעמית, ולא כשותפה מלאה במשפחת הוועד האולימפי... ייתכן והכובשים של אוקראינה ופלסטין ימצאו את עצמם מסתכלים מבחוץ על המשחקים האולימפיים".

בכתבה המדוברת צוטט קן מקיו, חבר בקבוצת "ספורט נגד גזענות" באירלנד, כאומר: "יש אנשים באירלנד שכבר קראו להשעות את ישראל מהאולימפיאדה. הוועד האולימפי עשה זאת לרוסיה ולדרום אפריקה, אז למה שלא יעשו זאת לישראל?"

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully