וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטוב, הרע והלא נורא: האפשרויות של ישראל בהגרלת פלייאוף היורו

מתוך 3 האפשרויות של הנבחרת הישראלית, רוב הסיכויים שהיא תפגוש את איסלנד שבקריסה מתמשכת ועם מאזן ללא הפסדים נגדה. חזן יעדיף להימנע ממפגש עם אוקראינה כבר בשלב חצי הגמר, אך ייתכן ויתמודד נגדה בגמר על הכרטיס לטורניר. מבט על היריבות האפשריות לקראת ההגרלה

תיקתקנו, 22.11/ספורט1

קמפיין מוקדמות יורו 2024 המאכזב עוד עשוי להסתיים בטעם מתוק מאוד כשנבחרת ישראל תוגרל מחר (חמישי, 13:00) בפלייאוף העלייה לאליפות אירופה. הנבחרת של אלון חזן סיימה במקום השלישי, מתחת לרומניה ושוויץ, אך ההגרלה תוכל לסדר לנבחרת הלאומית שלושה מסלולים לטורניר בגרמניה הקיץ. ישראל תפגוש במשחק חצי הגמר את איסלנד או אוקראינה, כששתי נבחרות אפשריות להתמודד מולן רק במקרה של עלייה לשלב גמר הפלייאוף הן פינלנד ובוסניה והרצגובינה. הנבחרת הלאומית היא חלק מדרג ב', והיא תלויה בביתיות אם אוקראינה, איסלנד או פינלנד יוגרלו לדרג א'.

אם אוקראינה מוגרלת - היא עוברת לפלייאוף של דרג א' ואז ישראל מול איסלנד, פינלנד מול בוסניה.

אם איסלנד מוגרלת - היא עוברת לפלייאוף של דרג א' ואז ישראל מול אוקראינה, פינלנד מול בוסניה.

אם פינלנד מוגרלת - היא עוברת לפלייאוף של דרג א' ואז ישראל מול איסלנד, אוקראינה מול בוסניה.

ליאל עבדה שחקן נבחרת ישראל מול דויד אולאפסון שחקן נבחרת איסלנד. אודי ציטיאט
מעולם לא הפסידה לאיסלנד. עבדה נגד אולאפסון/אודי ציטיאט

נבחרת איסלנד

לישראל יש סיכוי גבוה יותר לפגוש את איסלנד בשלב חצי הגמר, זאת מפני שגם אם אוקראינה תוגרל לדרג א' וגם אם פינלנד תוגרל לדרג א', הנבחרת של חזן תארח את איסלנד למשחק על הזכות להעפיל ליורו. במשך שנים האיסלנדים היו מנמושות הכדורגל האירופי בפרט והעולמי בכלל, עם מעט מאוד שחקנים מפורסמים שהגיעו לקבוצות גדולות, למעט איידור גודיונסן ששיחק בברצלונה וצ'לסי. השינוי החד הגיע עם העפלה היסטורית ליורו 2016 בצרפת, שם הצליחו האיסלנדים להעפיל לשלב שמינית הגמר ולרשום ניצחון עצום על אנגליה, כשהמסע המפואר הסתיים עם 5:2 לצרפת שהמשיכה כל הדרך לגמר עד הפסד לפורטוגל. שנתיים לאחר מכן, איסלנד קיבלה הגרלה לא פשוטה במונדיאל ברוסיה, ועם תיקו בודד הודחו בשלב הבתים, אך עשו היסטוריה עם העפלה ראשונה ונקודה מכובדת עם ארגנטינה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שחקני נבחרת איסלנד. מאור אלקסלסי
אחרי עוד קמפיין רע. נבחרת איסלנד/מאור אלקסלסי

מאז הנבחרת האיסלנדית ידעה בעיקר מורדות, כמעט ללא עליות, כשגם הקמפיינים של מוקדמות המונדיאל והיורו האחרונים הסתיימו בבושת פנים. בבית י' איסלנד סיימה מתחת ללוקסמבורג ורשמה רק 3 ניצחונות - על בוסניה והרצגובינה ופעמיים על ליכטנשטיין החלשה. נבחרות כמו לוקסמבורג וסלובקיה היו "האיסלנד" של הקמפיין, כאשר פורטוגל סיימה בגאון עם מאזן מושלם של 10 מ-10. מעבר לכך, ההצלחה והאחדות הגדולה של הנבחרת עם המדינה התרסקה עם פרשיות מין של כוכבי הנבחרת, סכסוך בין המאמן להתאחדות ולשחקנים וירידה חדה ביכולת שהביאה לתוצאות רעות בקמפיין מוקדמות היורו האחרון עם 10 נקודות בלבד ב-10 משחקים.

במאזן של ישראל נגדה, לשחקנים של חזן יש יתרון מובהק עם 3 ניצחונות במשחקי ידידות, 2 תוצאות תיקו בליגת האומות וללא הפסדים, כששתי תוצאות התיקו היו שוות עלייה לדרג א' בליגת האומות על חשבון האיסלנדים. מעבר לכך, ישראל תקווה לא רק לקבל את איסלנד, אלא גם שאוקראינה תוגרל לדרג א', וכך להגדיל את סיכויי ההעפלה עם משחק גמר נגד בוסניה והרצגובינה או פינלנד, החלשות יותר מאוקראינה.

מיכאילו מודריק, שחקן נבחרת אוקראינה. Lars Baron, GettyImages
הקמפיין האחרון הסתיים בתסכול אדיר. מודריק/GettyImages, Lars Baron

נבחרת אוקראינה

הסיכויים לקבל בהגרלה את אוקראינה כבר בשלב חצי הגמר הם נמוכים יותר, אך קיימים במידה ואיסלנד תוגרל לדרג א'. מול האוקראינים הסיפור אחר לחלוטין משתי סיבות עיקריות - הראשונה, זו נבחרת עם ניסיון גדול יותר בטורנירים גדולים עם 3 העפלות ליורו והעפלה אחת למונדיאל מאז שהתפרקה מברית המוצעות. השנייה, היא הנבחרת הטובה ביותר בפער מכל 5 הנבחרות האפשריות בדרג ב'. לאוקראינה היה הרבה חוסר מזל לא להעפיל אוטומטית ליורו, כאשר במחזור הסיום במשחק הישיר מול איטליה, אלופת אירופה הצליחה להשיג את הכרטיס בתיקו מאופס, כשהשופט בחר לא להעניק פנדל שהגיע לאוקראינה בתוספת הזמן עם עבירה על מיכאילו מודריק.

שחקני נבחרת אוקראינה חוגגים עם האוהדים בסקוטלנד. Mark Runnacles, GettyImages
מלאים במוטיבציה ועדיפים בפער. אוקראינה/GettyImages, Mark Runnacles

אחרי הרבה תסכול ספורטיבי על הדשא, ובדומה לישראל, הנבחרת האוקראינית מגיעה עם המון מוטיבציה להוכיח בעקבות המלחמה איתה היא מתמודדת בבית. מאז פברואר 2022, אוקראינה מצויה במלחמה עם רוסיה, מלחמה קיומית לכל דבר, אשר ממשיכה להתרחש עד ימינו. במשחקים רבים מאז באירופה, ניתן לראות את כוכבים הנבחרת כמו אולכסנדר זינצ'נקו, רומן יארמצ'וק, ארטיום דובביק ומודריק, חוגגים עם הדגל האוקראיני ומנסים כמה שיותר לתת סיבות לגאווה לעם שלהם שנלחם על הבית.

ישראל מעולם לא פגשה את אוקראינה במסגרת רשמית, אלא רק במשחקי ידידות, כשהמאזן עומד על 2 ניצחונות לכל צד ושתי תוצאות תיקו. בשני המפגשים האחרונים עם הנבחרת ממזרח אירופה, ישראל הפסידה.

נבחרת ישראל, תמונה קבוצתית. David Balogh, GettyImages
המשימה תהיה קשה, נגד כל אחת מהן. נבחרת ישראל/GettyImages, David Balogh

משחק חצי הגמר של פלייאוף היורו יהיה ב-21 במרץ, כאשר במידה וישראל תעפיל גם למשחק הגמר על ההעפלה ליורו, הוא יתקיים ב-26 במרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully