וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברצלונה קבוצת ריבאונד והגנה נהדרת, אם נעשה טעויות - נענש"

22.11.2023 / 14:12

מכבי תל אביב מוכנה למשחק הבית בבלגרד (ה', 21:05). קטש: "זה אתגר גדול", קליבלנד הסביר: "צריך לנסות לרוץ ולשחק בשטף". וסלי כנראה ייעדר

מחוץ לקווים, 21.11/עריכת וידאו: זיו שטיינר

עונת היורוליג של מכבי תל אביב תימשך מחר (חמישי, 21:05) במשחק "ביתי" רביעי ברציפות כשהצהובים יארחו את ברצלונה באלכסנדר ניקוליץ' הול שבבלגרד. מכבי מגיעה למשחק מהמקום הרביעי במפעל עם חמישה ניצחונות מול שלושה הפסדים, בעוד ברצלונה מדורגת במקום השני עם שבעה ניצחונות ושני הפסדים.

שבוע שקט יחסית עבר על הצהובים מאז הניצחון החשוב על פנרבחצ'ה בתום השבוע הכפול בחמישי שעבר. הצהובים הצליחו להתגבר על סיטואציה לא פשוטה, לצאת מפיגור משמעותי ולרשום ניצחון מורלי חשוב לקראת המשך המאבקים בצמרת של המפעל.

במכבי יודעים שהמבחן שמחכה להם בשני המשחקים הקרובים, מחר נגד ברצלונה, וביום שלישי לאחר מכן נגד ריאל מדריד, לא דומה למה שהם פגשו עד כה. בקבוצה הודו כי אם המשחקים היו נערכים בארץ, רף ההתרגשות לקראת המשחקים הללו היה גבוה מאוד.

בצד המקצועי יעמוד לרשות עודד קטש סגל מלא, שכזה עמד לרשותו גם ביום שלפני המשחק נגד אולימפיאקוס בשבוע שעבר, אך אז הדברים השתנו עם הוירוס של וויד בולדווין שפספס את המשחק. בקבוצה מקווים שההכנה הטובה יחסית שעברו תיתן את אותותיה, והם יוכלו להיראות טוב יותר מהמשחקים האחרונים, להציג כדורסל טוב, ולנסות לעבור את אחת הקבוצות הטובות ביורוליג.

בעוד חסיאל ריברו וג'יימס ווב נכנסו לקבוצה טוב יותר בשבועות האחרונים, ותמיר בלאט למעט המשחק האחרון נראה טוב מפתיחת העונה, מי שהולך לאיבוד אצל הצהובים הוא ג'ון דיברתולומאו. למעט ההצגה הגדולה של המתאזרח נגד פנאתיניקוס, אז קלע 15 נקודות והוסיף 9 ריבאונדים, הממוצע של הקפטן של מכבי עומד על 1.4 נקודות למשחק. במשחק האחרון, ולא בפעם הראשונה העונה, עודד קטש החליט להוציא אותו מהרוטציה עם 2 וחצי דקות בלבד.

ג'ון דיברתולומאו מכבי תל אביב. Djordje Kostic and Dragan Tesic, אתר רשמי
קצת נעלם. דיברתולומאו/אתר רשמי, Djordje Kostic and Dragan Tesic

המאמן בצד הצהוב הדגיש כמה מכבי צריכה להישאר מרוכזת וטובה בשתי המחציות: "ברצלונה אחת הקבוצות היותר מרשימות עד עכשיו והטובות ביורוליג. מגיעים אחרי שני משחקים של מחציות ראשונות לא טובות ומחציות שניות הרבה יותר טובות. יש לנו מפתיחת העונה הרבה עליות ומורדות, אבל בשבועיים האחרונים זה היה קיצוני אצלנו. מול קבוצה כמו ברצלונה זה בטח לא יספיק. צריכים להיות מרוכזים כל המשחק. צריכים לעלות עם הגאווה והתחושה של הקהל בלב, למצוא את האנרגיות הנכונות. ברצלונה קבוצה איכותית, אם נעשה טעויות - נענש. זה אתגר גדול".

"בארסה קבוצת ריבאונד והגנה נהדרת", הזכיר ג'יימס ווב, ששיחק עד העונה בליגה הספרדית במדי ולנסיה. "המפתח כדי לנצח אותם הוא לשחק בסגנון שלנו, לשחק הגנה, להרחיק אותם מהסל ככל האפשר. אנחנו בצמרת באסיסטים ובקליעה, עלינו לשמור על סגנון המשחק שלנו, שדעתנו לא תוסח. צריך להתמקד בדברים שאנחנו עושים הכי טוב, כמו יציאה מהירה להתקפות מעבר ודברים כאלה. פשוט להילחם ולהביא את האנרגיה שלנו".

"המפתחות לנצח את ברצלונה? הייתי אומר שלהיצמד ליתרונות הסגל שלנו, לסקאוטינג, להרחיק אותם מהסל, לשמור, להיות ממוקדים ולעזור אחד לשני בהגנה ובהתקפה", ניתח אנטוניוס קליבלנד. "אני חושב שכדי לשמור על הקצב צריך לשחק על מנת להשיג עצירות ככה שנוכל לרוץ, אבל גם לשחק בשטף ולהתמקד בדברים שאנחנו עושים טוב. צריכים להישאר מרוכזים ולהיעזר אחד בשני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יאן וסלי, ברצלונה. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
ישחק או לא ישחק, זו השאלה. וסלי/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

ברצלונה עברה הקיץ שינוי משמעותי עם סיום דרכו של שאראס על הקווים ומינויו של רוג'ר גרימאו שמקבל פיקוד על אחת הגדולות של הכדורסל האירופי. הקטאלנים פתחו את העונה טוב ביורוליג, אך מגמגמים בליגה הספרדית עם שלושה הפסדים מעשרה משחקים, כולל הפסד בסוף השבוע למורסיה. כמו כן, הפסידה ברצלונה כבר פעמיים ליריבה הגדולה שלה, ריאל מדריד.

יאן וסלי שלא שיחק בהפסד למורסיה, לא התאמן גם היום וכנראה ייעדר. כמוהם גם רוקאס יוקובאיטיס. וסלי רושם עד כה העונה ביורוליג 11.6 נקודות ו-4.6 ריבאונדים, והוא אחד משלושה שחקנים בלבד שקולעים בספרות כפולות לבארסה ביחד עם שחקן החיזוק ווילי הרננגומס שקולע 10.9 נקודות ומוריד 4.7 ריבאונדים והגארד ניקו לפרוביטולה עם 11.4 נקודות ו-5.7 אסיסטים. שחקן חיזוק נוסף שהגיע הקיץ הוא ג'בארי פארקר, בעל עבר עשיר ב-NBA, והוא רושם 9.4 נקודות ו-4.7 ריבאונדים למשחק. מי שיטוס עם ברצלונה לראשונה העונה הוא הכישרון הליטאי בן ה-17 קספרס יקוצ'יוניס, שמצטרף לסגל בעקבות הפציעה של יוקובאיטיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully