וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרט שחשף סיפור מדהים על רוני אוסליבן: התמוטט נפשית - וזכה בטורניר

עודכן לאחרונה: 21.11.2023 / 7:53

סרט חדש על שחקן הסנוקר הגדול בכל הזמנים חושף מקרוב את הטלטלות הנפשיות והרגשיות של רוני רוקט, כולל מה אמר לו אביו לפני שנכנס לכלא על רצח וגרם לו לפרוץ בבכי

רוני אוסליבן עם ברייק המאה ה-1,000 בקריירה/איגוד הסנוקר העולמי

סרט חדש שיוצא על כוכב הסנוקר רוני אוסליבן חושף מקרוב את המורכבות של הספורטאי הנדיר והכישרוני, שנחשב לשחקן הסנוקר האיכותי והנוצץ בכל הזמנים, אחרי שעבר קריירה סוערת, שכללה עליות, ירידות, ולצד אין ספור רגעי מבריקים על השולחן הירוק, גם קריסות נפשיות ובעיות אישיות.

כך למשל בסרט נראה אוסליבן יושב בחדר ההלבשה בקרוסיבל בשפילד, כשהוא על סף זכייה באליפות העולם השביעית שלו, הישג שיחזק את מעמד כשחקן הסנוקר הגדול בכל הזמנים. אבל אוסליבן טוען שהוא לא יכול להתמודד עם חזרה למשחק.

"אני מרגיש שיש לי פחד במה", אומר אוסליבן לפסיכיאטר שלו, ד"ר סטיב פיטרס. "אני מרגיש שאני רוצה לבכות. אני אפילו לא מרגיש שאני רוצה להתמודד עם זה. אני מסתכל על המקל שלי, ומרגיש שהעיניים שלי מטושטשות".

השחקן בן ה-46 הוביל בבטחה בגמר, אבל יריבו ג'אד טראמפ לקח שישה פריימים בסשן אחר הצהריים וצימק ל-14:11. "אני מפחד חבר", אומר אוסליבן.

שחקן הסנוקר רוני אוסליבן. מתוך הסרט ב"אמזון Ronnie O'Sullivan: The Edge of Everything, אתר רשמי
"מקומות אפלים". אוסליבן/אתר רשמי, מתוך הסרט ב"אמזון Ronnie O'Sullivan: The Edge of Everything

הסצנה הזו, מתוך סרטו התיעודי החדש של סם בלייר, "Ronnie O'Sullivan: The Edge of Everything" - המשודר באמזון פריים - ממחישה את הקשיים הרגשיים שעמם מתמודד רוני רוקט, שלאורך הקרייירה התמודד עם דיכאון, אלכוהול וסמים.

במהלך הסרט אוסליבן מספר על "המקומות האפלים" שאליהם "תחרותיות רעילה" יכולה לקחת אותו. "מבחינה רגשית, זה שוב סיבך אותי ואני שונא את זה", הוא אומר לאחר הסשן הגרוע ההוא נגד טראמפ.

בשבוע שעבר, ערב יציאת הסרט התיעודי, פרש אוסליבן מטורניר אלוף האלופים ולא יכול היה להגן על התואר שלו, בטענה שהוא צריך לדאוג לבריאותו הנפשית. להלן כמה קטעים מהסרט.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"הייתי לוזר לולא אבא שלי"

בבאחת הסצינות אוסליבן נזכר באביו שהושיב אותו ל"שיחה רצינית" בגיל "תשע או עשר", כדי לומר לו שהוא הולך להיות שחקן הסנוקר הטוב בעולם. אוסליבן האבא גם היה מכריח את בן טיפוחיו הצעיר לצאת לרוץ לכושר, בזמן שהוא עצמו עקב אחריו במכונית. למרות שרוני מכנה את החוויה "משפילה", הוא אומר שהוא "היה צריך את זה", אחרת "הייתי לוזר והוא לא היה חווה את זה".

כשאוסאליבן היה בן 16 בלבד, אביו, שעשה את הונו בניהול חנויות סקס בסוהו, נכלא למאסר עולם בגין רצח. עבור אוסליבן הצעיר, זה היה הרסני. "שום דבר לא יכול להכין אותך לזה", הוא אומר. "לא הצלחתי להבין את זה". בסצנה אחת, מבעד לדמעות, אוסליבן זוכר את דבריו של אביו לאחר שנידון: "פשוט תגיד לילד שלי שינצח".

רוני אוסליבן. יורוספורט,
חיים לא קלים. אוסליבן/יורוספורט

שתיה, סמים ודיכאון

מוקדם יותר השנה אוסליבן אמר שהוא "איבד שש-שבע שנים מהחיים לשתייה ועישון קנאביס". חברו הקרוב, האמן הבריטי המפורסם דמיאן הירסט, מספר סיפור שממחיש את התנודות הקיצוניות בשחקן המפורסם.

"פעם היה לי מקרה עם רוני שבו הוא התקשר אליי ופשוט אמר, 'תראה, אני בטורניר המאסטרס, ואני חייב ללכת למכון גמילה'", מספר הירסט. "אמרתי, 'אני אבוא במכונית שלי מיד, אני אקח אותך'. התיישבנו, שתינו כוס תה, הוא נרגע קצת, שיחקנו קצת, ואז הוא אמר 'אני חושב שאולי כן אשחק אחר הצהריים'". לדברי הירסט, אוסליבן המשיך בטורניר ההוא - וזכה בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully