וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר זוהר ביקש לשלול אזרחות מעטאא ג'אבר: "הזדהה עם טרוריסטים"

שר התרבות והספורט פנה לשר הפנים בטענה שהכדורגלן, שמשחק עבור נבחרת פלסטין, "החליט לקשור את גורלו עם אויביה של ישראל"

תיקתקנו, סיכום אירועי הספורט, 20.11/ספורט1

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, פנה לשר הפנים משה ארבל וביקש ממנו לשלול את אזרחותו של הכדורגלן עטאא ג'אבר, בעברו קפטן הנבחרת הצעירה של ישראל וכיום שחקן נבחרת פלסטין.

לפי מכתבו של השר זוהר, "ג'אבר ייצג את הנבחרת המכנה עצמה 'פלסטין', הביע הזדהות עם האויב כאשר עמד דקת דומיה לזכר 'הקורבנות בעזה' תוך התעלמות מהנרצחים בצד הישראלי והזדהות עם ארגון הטרור הנאצי חמאס".

עטאא ג'אבר שחקן נפטצ'י באקו. Michael Molzar, GettyImages
"הזדהות מובהקת עם טרוריסטים". זוהר על ג'אבר/GettyImages, Michael Molzar

בפנייתו לשר הפנים, כתב השר זוהר כי "מדובר בשחקן אשר בעברו היה הקפטן בנבחרת ישראל הצעירה, התחנך במחלקת הנוער של מכבי חיפה ושיחק בקבוצה הבוגרת של מכבי חיפה. על רקע הזדהות מובהקת זו עם טרוריסטים האסורה על פי חוק המאבק בטרור, אבקש לשלול את אזרחותו של ג'אבר בהתאם לתנאים הקבועים בחוק האזרחות תשי"ב. על פי החוק האמור רשאי שר הפנים לבטל את אזרחותו הישראלית של אדם אם הוכח שאותו אדם עשה מעשה שיש בו משום הפרת אמונים למדינת ישראל.

"מעבר לאמור, נראה כי החלטתו של ג'אבר לקשור את גורלו עם אויביה של מדינת ישראל יש בה משום רכישת זכות לאזרחות או ישיבת קבע בשטח המנוי בתוספת לחוק האזרחות, דבר שעל החוק האמור עשוי להוות סיבה לשלילת אזרחות.

"לא ייתכן שבעיצומה של המלחמה בעזה יבחר אזרח ישראלי להזדהות דווקא עם האויב אשר טבח ורצח למעלה מ-1300 אנשים ישראלים, נשים ותינוקות ב-7 לאוקטובר 2023. אנו נדרשים לגלות אפס סובלנות וכלפי תומכי טרור ולנקוט ביד קשה כלפי כל אזרח ישראלי המביע תמיכה באויב למען ייראו וייראו". כתב בנוסף השר זוהר לארבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully