וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ מופעל? קיירי אירווינג הפך לגיבור הערבים, וסיפק ציוץ מוזר

בזמן שבעולם הערבי היללו את כוכב דאלאס שלבש כאפייה במסע"ת, אירווינג ספג ביקורת חריפה ברשתות מתומכי ישראל. האם הופעל עליו לחץ? "צריכים להישאר ביחד"

קיירי אירווינג מופיע עם כאפייה למשחק של דאלאס נגד מילווקי/מתוך טוויטר

קיירי אירווינג ידוע כמי שתומך בפלסטינים, ובעבר אף התבטא באופן שמשקף דעות אנטישמיות, לכן זה לא הפתיע שהרכז השנוי במחלוקת הביע אתמול בלילה (בין שבת לראשון) סולידריות עם פלסטין ועזה על רקע המלחמה ברצועה. אירווינג הופיע למשחק של דאלאס מאבריקס נגד מילווקי כשכאפייה על ראשו, ולבש אותה גם במסיבת העיתונאים אחרי המשחק, לאות הזדהות עם הפלסטינים. אירווינג לא הרחיב בדיבור בכל הנוגע לבחירה ה"אופנתית" שלו, וגם העיתונאים במקום התעלמו ולא הפנו לעברו שאלה בנושא, ספק אם מתוך בחירה מודעת או לא.

מאז בעולם הערבי חגגו את המחווה של אירווינג והתייחסו אליה בהרחבה, במיוחד על רקע העובדה שב-NBA נרשמה כמעט תמימות דעים בכל הנוגע לתמיכה בצד הישראלי במלחמה שנפתחה בעקבות הטבח ב-7 באוקטובר.

הציוץ המוזר של אירווינג

ד"ר עומר סולימאן, אמריקאי מוסלמי שמרבה לצייץ נגד ישראל בימים אלה, כתב על אירווינג: "לבש כאפייה ותמך בפלסטין, הוא לא יודע מה המשמעות של זה?", והראה תמונות של מוחמד עלי ונלסון מנדלה עם כאפיות ערביות. ג'קסון הינקל, עוד שונא ישראל אקטיבי, התגאה גם הוא במחווה של אירווינג, בעוד ציוץ שזכה לחשיפה של מיליוני צפיות.

מנגד, כמובן שאירווינג ספג עוד ביקורות מתומכי ישראל, שלעגו לו והקניטו אותו ברשתות. אירווינג שוב הוצג כאנטישמי, אחרי הפרשה המתוקשרת שבה היה מעורב בעבר, כשנענש על ידי ברוקלין והושעה אחרי שפירסם סרט שהפיץ טענות אנטישמיות שקריות.

ההערכה בארה"ב שגם ביממה האחרונה הופעל לחץ גדול על אירווינג בעקבות התמיכה הפומבית בפלסטינים, והערב הוא צייץ עוד מסר לא ברור כהרגלו כשתב: "שבט. צריכים להישאר ביחד, ולא משנה מה". הוא חתם בשם שהוא מכנה את עצמו, צ'יף הלה (שם אינדיאני שקיבל משבט אינדיאני במהלך טקס שעבר ב-2018).

כאמור, אירווינג שהתאסלם לפני מספר שנים, הוא תומך ידוע בפלסטינים. בתחילת החודש הוא שיתף ציוץ שמציין את מניין ההרוגים ברצועת עזה, וכתב שהוא "מתאבל על כולם". בחודש אוגוסט השנ שיתף הרכז תמונה מהלוויתו של הפלסטיני קוסאי מעטאן, שנהרג בכפר בורקה שסמוך לרמאללה במהלך עימותים עם מתנחלים.

ב-2021, בזמן מבצע "שומר החומות", אירווינג אמר ש"עצוב לראות את החרא הזה מתרחש" והאשים את ישראל בהרג של "ילדים ותינוקות תמימים וחפים מפשע". כמו כן, העלה שורה של פוסטים אנטי-ישראלים ברשתות החברתיות בהן כתב ש"צה"ל יורה בפלסטינים באל אקצה", והגדיר מחבלים בתור "לוחמי חופש פלסטינים". אשתקד הוא שיתף בטוויטר סרט עם תכנים אנטישמיים, והושעה על ידי ה-NBA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully