וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל תארח את איסלנד בחצי גמר פלייאוף היורו

עודכן לאחרונה: 23.11.2023 / 13:29

אחרי הכישלון במוקדמות, ההזדמנות השנייה של בניון, חזן ושחקני הסגל הלאומי תצא לדרך ב-21 במרץ נגד איסלנד שאותה פגשו בליגת האומות, בתקווה שהמשחק ייערך בישראל. אם תעלה לגמר, הנבחרת תתארח אצל בוסניה או אוקראינה בקרב על יורו 2024

קליפ סיכום השבוע, 22.11/ספורט1

נבחרת ישראל חזרה מארבעת משחקיה המכריעים במוקדמות יורו 2024 וכואבת ומאוכזבת אחרי שצברה ארבע נקודות מ-12 אפשריות וכידוע לא השיגה את אחד משני הכרטיסים לאליפות אירופה בגרמניה בקיץ הקרוב, אבל למזלה בזכות אותו קמפיין מוצלח בליגת האומות, תהיה לה הזדמנות נוספת להעפיל לראשונה בתולדותיה ליורו. בשביל לעשות זאת, יהיה עליה קודם כל לעבור את איסלנד ב-21 במרץ.

נבחרת ישראל ידעה לפני ההגרלה שנערכה היום (חמישי) בשוויץ שהיא תפגוש את אחת מבין איסלנד ואוקראינה ועל כן היא יכולה להיות מרוצה שקיבלה יריבה נוחה יותר, שאותה היא גם מכירה היטב ממשחקי קמפיין ליגת האומות בשנה שעברה - שני מפגשים שהסתיימו בתוצאה 2:2. ישראל תהיה זו שתארח את איסלנד, בתקווה שהמשחק יוכל להתקיים בישראל כמתוכנן. בגמר הפלייאוף, בתקווה שהנבחרת תנצח, היא תתארח אצל המנצחת בחצי הגמר השני בין בוסניה לאוקראינה ב-26 במרץ.

שחקני נבחרת ישראל. David Balogh, GettyImages
איסלנד תחילה. שחקני נבחרת ישראל/GettyImages, David Balogh

הכירו את נבחרת איסלנד

במשך שנים האיסלנדים היו מנמושות הכדורגל האירופי בפרט והעולמי בכלל, עם מעט מאוד שחקנים מפורסמים שהגיעו לקבוצות גדולות, למעט איידור גודיונסן ששיחק בברצלונה וצ'לסי. השינוי החד הגיע עם העפלה היסטורית ליורו 2016 בצרפת, שם הצליחו האיסלנדים להעפיל לשלב שמינית הגמר ולרשום ניצחון עצום על אנגליה, כשהמסע המפואר הסתיים עם 5:2 לצרפת שהמשיכה כל הדרך לגמר עד הפסד לפורטוגל. שנתיים לאחר מכן, איסלנד קיבלה הגרלה לא פשוטה במונדיאל ברוסיה, ועם תיקו בודד הודחו בשלב הבתים, אך עשו היסטוריה עם העפלה ראשונה ונקודה מכובדת עם ארגנטינה.

מאז הנבחרת האיסלנדית ידעה בעיקר מורדות, כמעט ללא עליות, כשגם הקמפיינים של מוקדמות המונדיאל והיורו האחרונים הסתיימו בבושת פנים. בבית י' איסלנד סיימה מתחת ללוקסמבורג ורשמה רק 3 ניצחונות - על בוסניה והרצגובינה ופעמיים על ליכטנשטיין החלשה. נבחרות כמו לוקסמבורג וסלובקיה היו "האיסלנד" של הקמפיין, כאשר פורטוגל סיימה בגאון עם מאזן מושלם של 10 מ-10. מעבר לכך, ההצלחה והאחדות הגדולה של הנבחרת עם המדינה התרסקה עם פרשיות מין של כוכבי הנבחרת, סכסוך בין המאמן להתאחדות ולשחקנים וירידה חדה ביכולת שהביאה לתוצאות רעות בקמפיין מוקדמות היורו האחרון עם 10 נקודות בלבד ב-10 משחקים.

במאזן של ישראל נגדה, לשחקנים של חזן יש יתרון מובהק עם 3 ניצחונות במשחקי ידידות, 2 תוצאות תיקו בליגת האומות וללא הפסדים, כששתי תוצאות התיקו היו שוות עלייה לדרג א' בליגת האומות על חשבון האיסלנדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully