וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפון לסטרס: ההתמודדות של ענבר לניר עם המלחמה

20.11.2023 / 16:49

מתרגולי נשימות ועד ארוחת בוקר מזינה, תוספי תזונה ופעילות ספורט: אלופת העולם ענבר לניר חושפת את הכלים שמסייעים לה להפחתת סטרס בתקופת המלחמה

ענבר לניר. ענת קובי,
ענבר לניר/ענת קובי

התקופה האחרונה מלווה בהרבה מאוד מתח, לחץ וחרדות, רגשות שהן חלק בלתי נפרד מתקופת המלחמה שפוקדת את מדינת ישראל. לצד העדכונים השוטפים של החדשות אודות הלחימה, ישראלים רבים מתקשים למצוא את האיזון ועומדים בפני אתגר לשמור על הבריאות הנפשית והפיזית.

ענבר לניר בת ה-23, מדורגת במקום הראשון בעולם במשקל עד 78 ק"ג וזכתה במדליית ארד באולימפיאדת טוקיו ,2020 המקבלת חסות מחברת תוספי התזונה 'אלטמן בריאות', משתפת ב-6 טיפים לדרכי ההתמודדות שעוזרים לה בהקלת הסטרס בתקופה זו:

פעילות צה"ל, רצועת עזה, 20 בנובמבר 2023. רויטרס
בתקופה לא פשוטה זו צריך לתרגל שקט נפשי/רויטרס

1. פעילות ספורט - "כשאני רוצה לקחת קצת זמן לעצמי, להירגע ולהתחבר לגוף אני פותחת ביוטיוב שיעור יוגה, אני עושה את זה בעיקר כדי להתחבר לגוף ולתחושות שהתרגול מעלה. סוג התנועה והמודעות לגוף עושים לי תחושות ורגשות שבמרוץ היום לא עצרתי לשים לב אליהם.
לעומת זאת אם אני מרגישה מוצפת או עצבנית אני אוהבת לעשות פעילות ממריצה כמו ריצה כדי להעלות דופק ולהוציא אנרגיות."

2. נשימות- "כשאני מרגישה מוצפת בהמון רגש או לפני קרב חשוב, אני לוקחת שאיפה אחת גדולה, ממלאה את הבטן והריאות, ומוציאה כמה שיותר לאט. תוך כדי הנשימה אני מניחה יד על המקום שמרגיש לי שהכי זקוק לתשומת לב. חוזרת על זה מספר פעמים עד שאני מרגישה שהדופק יורד. ההוצאה האיטית של האוויר מורידה את הדופק, מסמנת לגוף שהוא בטוח ושהכל בסדר. וכתוצאה מכך גם המחשבות נרגעות ופחות דרמטיות. זה עוזר לי לחזור לעצמי ולהתרכז בהווה, ואז הכל מקבל פרופורציה ובהירות".

3. ספר: "ספר שקראתי לאחרונה ואהבתי הוא "אולי כדאי לך לדבר עם מישהו" של לורי גוטליב - 'יומנה של פסיכולוגית'. מצחיק ורגיש שאי אפשר להפסיק לקרוא".

4. ארוחת בוקר: "אני פותחת כל בוקר עם קפה וארוחת בוקר, בכל ארוחה דואגת שיהיה חלבון, פחמימה וגם ירק. הגו טו שלי הוא 2 פרוסות לחם כוסמין בטוסטר, עם גבינה מעל ו-2 ביצים. בצד מלפפון או עגבנייה. לפעמים יש חשק להשקיע יותר, ולפעמים זה נגמר ביוגורט עם שיבולת שועל. העיקר להכניס לגוף את מה שהוא צריך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ענבר לניר ג'ודאית ישראלית. SYLVAIN THOMAS/AFP, GettyImages
הרבה פעילות מחוץ לאולם. ענבר לניר/GettyImages, SYLVAIN THOMAS/AFP

5. תוספי תזונה: "הודות לתזונה מאוזנת, בדיקות הדם שלי יוצאות תקינות, אז אני לוקחת תוספי תזונה רק לתחזוקה. מגנזיום באופן קבוע כדי למנוע התכווצויות שרירים, כורכום למניעת דלקות, ויטמין סי ושמן אורגנו כדי לשמור על המערכת החיסונית. אני מאמינה שהכל מתחיל ונגמר בתחזוקה שוטפת, לאכול כמו שצריך, לתת לגוף את מה שהוא צריך ולא לחכות עד לרגע שהוא צועק שנטפל בו. בסופו של דבר זאת המכונה שלנו, לא רק של ספורטאית תחרותית. אם הגוף לא מתפקד כמו שצריך אז גם דברים אחרים נפגעים כתוצאה מכך".

6. כתיבה: "בשנים האחרונות אני משתמשת בכתיבה ככלי לעיבוד מחשבות ורגשות ומקור לפריקה.
יש לי יומן שאני כותבת בו בעיקר בבקרים או בכל סיטואציה שאני מרגישה שצריכה לשחרר סדרה של מחשבות ודאגות ולפעמים שאני פשוט לא יודעת מה אני מרגישה. לפעמים פשוט כותבת כל מחשבה שעולה לראש, ולפעמים שואלת את עצמי שאלות מדויקות כדי להבין מאיפה המחשבה נובעת".

טיפ בונוס: "תמצאו תחביב שעוזר לכם להתנתק. יצירה כלשהי, ציור, סריגה, פאזל, פסיפס. משהו שדורש מעט חשיבה וריכוז עוזר להסיח את הדעת ממה שקורה בחוץ. בלי טלפון, אולי בליווי פודקאסט או מוזיקה".

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully