וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום חגיגה של חזרת הליגה, חמש דחיות: "עשו מהסיטואציה בדיחה"

עודכן לאחרונה: 20.11.2023 / 12:00

אחרי שבמנהלת הליגה התעקשו להתחיל את הליגה בסוף השבוע הקרוב, יתקיים רק משחק אחד במועדו, ועוד שלושה בהמשך השבוע בשל מתן אפשרות לקבוצות לדחות את המשחקים: "לחצו על מקבלי ההחלטות". וגם: האם הזרים ימשיכו לבוא, והפגיעה בגליל שדרשה הקפאת יורדות

תקציר: מורסיה - ברצלונה 73:82/ספורט1

"לאחר סיכום עם הקבוצות, מנהלת הליגה הודיעה לפני כחודש על חזרת הליגה ב-25.11 וכך גם יקרה בהתאם לאישור פיקוד העורף", את הודעת התגובה הזאת הוציאה מנהלת הליגה רק ביום חמישי האחרון למתקפה של הפועל חיפה על עירוני נס ציונה בעקבות הסגל המצומצם של האדומים והרצון שלהם לדחות את המשחק. פחות מ-72 שעות אחרי שהתעקשה והראתה שרירים, המנהלת התקפלה ורוב משחקי המחזור הראשון נדחו, אם כי חלקם בכמה ימים בלבד.

זה היה סוף שבוע לא פשוט עבור המנהלת, המשבר השני בחודשיים שצריך היו"ר ארי שטיינברג לנהל, אחרי שהפועל תל אביב לא עלתה לחצי גמר גביע ווינר, וגם כאן חבלי הקליטה של יושב ראש שנמצא בתפקיד פחות משנה הורגשו. אתמול בבוקר עוד היו בטוחות הקבוצות כי המשחקים יתקיימו כרגיל, מלבד המשחק בין הפועל תל אביב להפועל חולון, שם ידעו בהפועל תל אביב כי המשחק יידחה למרות שבחולון היו בטוחים עד שעות הצהריים כי יצליחו לגרום לו להתקיים.

יו"ר מנהלת הליגה ארי שטיינברג עם יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי ושר הספורט מיקי זוהר. דני מרון, מנהלת הליגה, אתר רשמי
נאלץ להתמודד עם סיטואציה מורכבת. ארי שטיינברג עם מיקי זוהר ועמירם הלוי/אתר רשמי, דני מרון, מנהלת הליגה

ישיבת האקזקיוטיבה שנקבעה יצרה מצב בו מיוצגות שתי קבוצות שדורשות לדחות את משחקיהן - הפועל תל אביב והפועל חיפה, ואף אחד מהמתנגדים, כשגם יו"ר הפועל חולון איתן לנציאנו שהיה נוכח בזום בישיבה, לא הביע התנגדות באופן מפתיע למרות שבקבוצתו כאמור התנגדו לדחיית המשחק. הקבוצות דרשו דחייה של פתיחת העונה, אך ההחלטה שהתקבלה הייתה מתן אפשרות לכל קבוצה לדחות משחק אחד עד חודש ינואר, אפשרות שרוב הקבוצות כאמור כבר ניצלו.

הקבוצות יצאו מהישיבה בהרגשה כי ניצחו, ויוכלו לדחות את המשחקים, אלא שאז המנהלת הוסיפה הגבלות לדחיות, ולמעשה גרמה לרוב הקבוצות שבוחרות לעשות כך להיות במצב לא נעים, מאחר והמשחקים נדחים בכמה ימים בלבד, ובמקרה של הפועל עפולה ב-24 שעות בלבד כשהקבוצה עושה מאמצים להנחית לפחות עוד שני זרים עד אז.

הערכות היו כי חמישה משחקים יידחו, והמשחק בין עירוני רמת גן לבני הרצליה יהיה היחיד שיתקיים, אלא שברמת גן הפתיעו, וביקשו לדחות גם כן את המשחק, כשאנשי הקבוצה מסבירים כי "השחקנים עדיין לא בכושר וצריכים עוד כמה ימים של אימונים". מנגד, גליל עליון אליה כבר נחזור, החליטה לא לדחות את המשחק נגד קרית אתא, והוא יהיה המשחק היחיד שיתקיים במועדו, למרות שלא יוכל להתקיים בכפר בלום אלא בחדרה או בחולון.

"במקום שתהיה חגיגה של כדורסל, ישחקו משחק אחד, זה מביך", אמר אחד מהמנהלים של קבוצות ליגת העל, "נתנו פרס לקבוצות חובבניות שלא התנהלו נכון ולא הביאו זרים עד עכשיו, למרות שאנחנו מעל חודש מאז ההחלטה להחזיר את הליגה. ניצלו מצב שאפשר להלחיץ את מקבלי ההחלטות יותר בקלות ועשו מכל הסיטואציה בדיחה".

אחד ממאמני הליגה, שהמשחק שלו נדחה למרות שלא היה אמור להידחות, מספר על סיטואציה שנוצרה, "השמועות שהחלו הכניסו אותי למצב לא נעים", הוא מספר בגילוי לב, "אני במשא ומתן עם שחקן וסוכן, אבל אני בכלל לא יכול להבטיח להם מתי משחקים עכשיו. יש לי חשש אמיתי שכשהזרים שלי יגלו שהליגה נדחית עוד קצת, הם יקומו וילכו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נשיא הפועל גליל עליון זוהר לבקוביץ'. לילך וייס רוזנברג
זעם אחרי שהבקשה שלו להקפיא את היורדות נדחתה. זוהר לבקוביץ', במרכז/לילך וייס רוזנברג

גליל עליון יוצגה בישיבה על ידי היו"ר תמיר אברהמס והנשיא של המועדון זוהר לבקוביץ' שזעם בסיומה אחרי שהבקשה של הגליל לבטל את הירידות נדחתה על הסף. "מלחמה יש, הרוגים יש, מפונים יש, ערבות הדדית, זה כנראה שאין", כתב לבקוביץ' בפייסבוק בשעות הערב. "בשביל המנהלת, המלחמה כנראה אינה בעיה כללית, זו סתם בעיה אישית של הגליל, מלחמה אישית שלנו. אז חברי מנהלת יקרים, נדהמנו מהניתוק שלכם, אני ממש מקווה שלא קלקלנו לכם את התיאבון, רק מה, תתביישו הכי חזק שאתם מסוגלים. ככה לא מתנהגים במלחמה, או בכלל".

חלק גדול מחברי הדירקטוריון של המנהלת דווקא תומכים ברעיון של לא להוריד קבוצה בליגה לא ספורטיבית שנוצרה, אך הסיטואציה שעשויה להתרחש לאחר מכן, עם ליגה בת 15 קבוצות בעונה הבאה, היא סיטואציה אותה במנהלת לא יכולים לקבל. "אנחנו לא יכולים למנוע את העליות מהלאומית, אם יכולנו, סביר להניח שהיינו שוקלים בחיוב את מניעת הירידות", אמר אחד מחברי האזקזקיוטיבה.

בסופו של דבר הוחלט כי בסיום שני סיבובים יתקיים בית תחתון בין הקבוצות במקומות 11 עד 13, כשהן גוררות את המאזן מהליגה הסדירה. כל קבוצה תשחק שני משחקי בית ושני משחקי חוץ, והאחרונה תרד ללאומית.

מועדי המשחקים המעודכנים

בישיבת האקזקוטיבה שהתקיימה אתמול (ראשון) הובא לידיעת הקבוצות כי בכפוף להנחיות פיקוד העורף ונכון לכתיבת שורות אלו, תתאפשר כניסה של 1,000 אנשים לאולמות שנמצאים באיזורים ירוקים.

כמו כן, לאור הבקשות והרצון לסייע לקבוצות במצב הלא פשוט איתו כולנו מתמודדים, בישיבה ניתנה לכל קבוצה בליגה אפשרות לדחות משחק אחד מלוח המשחקים עד לתאריך ה1/1/24. המשמעות היא שכל קבוצה יכולה לבקש שינוי תאריך של משחק אחד בתוך טווח הזמנים שניתן. בעקבות זאת החליטו הפועל עפולה, הפועל תל אביב, מכבי עירוני רמת גן והפועל חיפה לנצל את האופציה הזו ועל כן נדחו במספר ימים משחקים במסגרת מחזור 8.

* הפועל ירושלים אמורה הייתה להיות בכל מקרה הקבוצה החופשית במחזור 8 על כן אינה משובצת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully