וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרומנים בעננים, ועוקצים את חזן: "ישראל בלעה את הפיתיון"

עודכן לאחרונה: 19.11.2023 / 6:17

הרומנים חגגו את העלייה ורוצים לעשות את זה מהמקום הראשון: "חאג'י ויורדנסקו, דור 2". מוטו: "לא הייתה להם תשובה לחכמה שלנו"

תקציר: שוויץ - קוסובו 1:1/ספורט1

חגיגות גדולה ברומניה לאחר הניצחון 1:2 על נבחרת ישראל בהונגריה הערב (שבת). הרומנים הבטיחו את ההשתתפות השישית בתולדותיהם באליפות אירופה ויהיו בטורניר גדול לראשונה מאז 2016, כשבנוסף הם גם עלו לראש בית ט' ויהיו בדרג השני בהגרלת היורו ב-2 בדצמבר בהמבורג אם לא יפסידו לשוויץ שעלתה גם היא למרות 1:1 מאכזב מול קוסובו. לכן, למרות החגיגות, יש להם מטרה חשובה גם במשחק האחרון ביום שלישי בבוקרשט מול השוויצרים.

ב"פרוספורט" היללו את יאניס חאג'י, כובש שער הניצחון שהבקיע בשמאל והזכיר לרבים את אבא גאורגה חאג'י האגדי. "בשם האב", נכתב שם. "יאניס, איזה חלום!".

ב-GSP חגגו: "אירופה, אנחנו חוזרים! חאג'י ויורדנסקו 2.0". מדובר כמובן בתזכורת לתור הזהב הרומני, אז חאג'י האב כיכב ועל הקווים עמד אנגל יורדנסקו, אביו של המאמן הנוכחי אדי שהצעיד את הנבחרת לרבע גמר מונדיאל 1994.

שחקני נבחרת רומניה חוגגים העפלה ליורו 2024. ATTILA KISBENEDEK/AFP, GettyImages
כרגע הם בדרג השני בהגרלת היורו. שחקני רומניה חוגגים/GettyImages, ATTILA KISBENEDEK/AFP

חאג'י הבן התגאה: "הצלחנו להעפיל ליורו, כולנו מאושרים. הייתה לנו תכנית משחק ברורה, ידענו שהשער יגיע בסופו של דבר. אני אפילו לא יודע איך הכדור הגיע אליי, אבל כשבעטתי ידעתי שהשוער יזוז לצד השני ולכן בחרתי בפינה הקרובה. אני שמח שכבשתי ולא מאמין במקריות, אני מאמין בגורל. אתה קובע את הגורל שלך, זה תלוי בעבודה יומיומית. אדי יורדנסקו עבד, אני עבדתי. יצרנו את הגורל שלנו והגיע לנו לעלות ליורו".

גאורגה פושקאש, כובש השער הראשון: "זה רגע של גאווה, שמחה עבור כל רומני. אני שמח שיכולתי לגרום לזה. הקהל לא מכיר אותי באופן אישי, רק רואה אותי על המגרש ושופט אותי לפי זה. לא הייתי טוב לפני כן ואני מקבל את הביקורות. אני יודע שאשנה את זה. אני מחובר מאוד לנבחרת ונותן הכול כשהחולצה של רומניה עליי. כל אחד יכול לראות שאני נלחם עד טיפת הזיעה האחרונה. אין גאווה גדולה מאשר לייצג את הנבחרת".

ולנטין מיחאילה, שהורחק לקראת הסיום אחרי 20 דקות בלבד על המגרש, התנצל בפני חבריו בסיום: "אני מצטער שגרמתי לכם להילחץ ולחשוש".

עוד בוואלה!

מהפך נפש: ישראל הפסידה לרומניה 2:1 ואיבדה סיכוי לעלות אוטומטית ליורו

לכתבה המלאה
יאניס חאג'י שחקן נבחרת רומניה חוגג. רויטרס
לא בגלל אבא 1. יאניס חאג'י/רויטרס
אדי יורדנסקו, מאמן נבחרת רומניה, אחרי הניצחון על ישראל וההעפלה ליורו 2024. רויטרס
לא בגלל אבא 2. אדי יורדנסקו/רויטרס

כוכב העבר אדריאן מוטו בירך את הנבחרת ואמר: "כל הכבוד, זה מגיע לכם. אני שמח בשביל אדי וההתאחדות, שהיו תחת מתקפות רבות. יש פה דור טוב מאוד שיודע איך לשחק ביחד. נצטרך להעלות את הרף אם נרצה להשיג דברים טובים יותר בעתיד, אבל היינו עדיפים על ישראל ומגיע כל הכבוד לכולם".

מוטו התגאה ב"מלכודת" שלדבריו יורדנסקו טמן לאלון חזן: "שיחקנו בחכמה, עם המוח, ולישראל לא היו תשובות. נתנו להם את האשליה שהם בשליטה, אבל לא הייתה להם את האיכות כדי לשבור אותנו. לדעתי זאת הייתה טקטיקה מכוונת, החבר'ה שלנו רצו שהישראלים יבלעו את הפתיון".

שחקן העבר ויורל מולדובן הוסיף: "קשה להתחיל ב-1:0 כל כך מהיר, אבל הצלחנו להתאושש, ללחוץ את ישראל ולכבוש. אמרתי לפני המשחק שזה יהיה משחק גורלי לג'ורג'ה פושקאש, שספג כל כך הרבה ביקורות. לבסוף הוא הפך לגיבור של רומניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully