וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'אבר ב-2015: "הלוואי שהחברה הישראלית תלמד מהנבחרת הצעירה"

לפני שמונה שנים הפך הקשר לקפטן הערבי הראשון בתולדות הנבחרת הצעירה של ישראל ואמר: "כבוד גדול, גאה לייצר את המגזר הערבי". ומה הוא חשב על הבוז שהופנה לדאבור? בחזרה לציטוטי העבר של האיש שחולל סערה בכדורגל הישראלי

סיכום שבוע, 16.11/ספורט1

הכדורגל הישראלי עדיין סוער מפרשת עטאא ג'אבר. כזכור, קפטן הנבחרת הצעירה לשעבר עלה אמש (חמישי) עם כאפיה לכר הדשא, כמו יתר שחקני נבחרת פלסטין, שר את ההמנון הפלסטיני, השתתף בדקת דומיה לזכר הנרצחים הפלסטינים והשלים 90 דקות מול נבחרת לבנון במוקדמות מונדיאל 2026 באסיה.

לאחר המשחק, הודיעה סוכנות "סקאוטפוש" של דודו דהאן כי תפסיק לייצג את הקשר, בעוד שלל שחקנים מליגת העל תקפו את התנהלותו של ג'אבר.

כעת קל לשכוח שבנובמבר 2015, ג'אבר - אז כישרון עולה במכבי חיפה - מונה לקפטן הנבחרת הצעירה של ישראל. "זה כבוד גדול עבורי להתמנות לקפטן נבחרת ישראל הצעירה", אמר אז לאתר הרשמי של הירוקים. "אני גאה לשמש כקפטן ולייצג את מכבי חיפה, את המגזר הערבי והמשפחה שמלווה אותי. אני מקווה לייצג בכבוד את הנבחרת ומודה לאריק בנדו ולכל הצוות על האמון, מקווה להחזיר להם במגרש".

"ההרגשה מצוינת, אני שמח מאוד להיות קפטן", הוסיף במסיבת עיתונאים. "כל החבר'ה פה התגבשו ומבינים אחד את השני, וזה רק הולך ונהיה יותר טוב. הלוואי שהחברה הישראלית תלמד מהנבחרת הצעירה, והלוואי שיתעסקו רק בשאלות על ספורט ולא על פוליטיקה".

חודש לאחר מכן, רגע לפני שהוא עולה לכר הדשא כקפטן הערבי הראשון אי פעם של נבחרת ישראל הצעירה, נשאל על ידי ההתאחדות לכדורגל מה מרגש אותו והשיב: "להיות בנבחרת כל פעם מחדש". כשנשאל באיזו נבחרת היה רוצה לשחק מלבד ישראל, נקב בשמה של גרמניה.

עטאא ג'אבר שחקן הנבחרת הצעירה. ניב אהרונסון
ג'אבר בנבחרת הצעירה ב-2015/ניב אהרונסון

ב-2021 העניק ריאיון לוואלה! ספורט ובו התייחס בין היתר לביקורת ולשריקות הבוז שהשמיעו אוהדי נבחרת ישראל נגד מונס דאבור: "מה שעשו לו בחיפה במשחק זה לא מתאים. לכל בן אדם מותר להביע את הדעה שלו. תשפטו אותו לפי מה שהוא נותן במגרש. אם הוא נותן יכולת, מבקיע שערים ומצליח, אז מגיע לו יחס אחר... "אני מסכים ששחקן כדורגל צריך להיות חכם ולהיות זהיר. מותר להביע דעה אבל שלא תלהיט את הרוחות. בן אדם צריך גם לדעת להיות בעל דעה ולא בצד כאילו הוא לא קשור לכלום".

כשנשאל על כך שלא שר את ההמנון כקפטן הנבחרת הצעירה השיב: "אתה נכנס לפוליטיקה ואני לא אוהב את זה. בסופו של דבר לכולם ידועות המלים של ההמנון. בארץ מסתכלים הרבה על מי שר ומי לא. בספרד ובצרפת יש הרבה שחקנים שלא שרים את ההמנון וזורמים עם זה. אנחנו בני אדם והכל בסדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully