וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בגרמניה: אישה מונתה לעוזרת המאמן באוניון ברלין

מארי לואיס אטה הצטרפה למרקו גורטה בצוות האימון החדש שהחליף את אורס פישר שפוטר, ובכך הפכה לאישה הראשונה אי פעם בתפקיד זה בבונדסליגה

תיקתקנו, 15.11/ספורט1

פיטוריו של אחד המאמנים המצליחים בתולדות אוניון ברלין, אורס פישר, לא הגיעו בתדהמה. מי שהעלה את המועדון הקטן מבירת גרמניה לליגה הראשונה ועם העפלה היסטורית לשלב הבתים של ליגת האלופות, פתח בצורה מזעזעת את העונה הנוכחית כשבבונדסליגה אוניון נמצאת במקום האחרון בטבלה עם 2 ניצחונות בלבד ורצף של 9 הפסדים בכל המסגרות. בבילד הגרמני מדווחים שפישר עשוי לקבל משרת אימון חדשה ומעניינת כשהוא מועמד לאמן את נבחרת שוויץ, במקום מוראט יאקין שעלול למצוא את עצמו מפוטר בעקבות סכסוך עם השחקנים ויכולת לא מספיק משכנעת במשחקים האחרונים של הנבחרת.

הקבוצה לא מיהרה למצוא מחליף לפישר מבחוץ והחליטה למנות את מרקו גורטה, מאמן הקבוצה עד גיל 19, למאמן זמני עד שיחליטו על המשך הדרך של עונת ההתרסקות הקשה. יחד עם גורטה, קרתה היסטוריה בכדורגל הגרמני כשמארי לואיס אטה המשיכה לתפקיד הבכיר של עוזרת המאמן, והפכה לאישה הראשונה בתפקיד זה בתולדות הבונדסליגה.

לואיס אטה בת ה-32 כבר שימשה כעוזרת של גורטה בשנים האחרונות, ובאקדמיה של אוניון היא עברה דרך הנוער והקבוצה עד גיל 19 עד ההישג הגדול, ואולי הזמני, של עבודה עם קבוצת בוגרים באחת מחמש הליגות הבכירות באירופה. לפני כן, היא עבודה גם במועדונים אחרים כמו ורדר ברמן בקבוצות הנוער, ובנבחרת גרמניה הצעירה.

מארי לואיס אטה עוזרת מאמן אוניון ברלין. GettyImages
האישה הראשונה בתפקיד עוזר המאמן בבונדסליגה. מארי לואיס אטה/GettyImages

בעברה שיחקה בעמדת הקשרית בקבוצות שונות בגרמניה ובנבחרת הלאומית, כשבמדי ורדר ברמן היא פרשה ב-2018 אחרי 3 זכיות בבונדסליגה אצל הנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully