וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזן: "נעשה הכול כדי לא לסכן שחקנים". דסה הציג בדמעות את הנעל של נווה שוהם

14.11.2023 / 17:30

מאמן נבחרת ישראל לפני שוויץ (ד', 21:45): "יש שחקנים שלא יעמדו לרשותנו וכאלה שישחקו פחות מכרגיל". הקפטן סיפר לתקשורת הזרה על הילד שנחטף לעזה עם בני משפחתו: "הנעל זה מה שנשאר, אנחנו מחכים לו". חזן: "זו עדות מצמררת"

תיקתקנו, 14.11/ספורט1

נבחרת ישראל תעלה מחר (רביעי, 21:45) למשחק ההשלמה השני שלה במוקדמות היורו, והראשון בבית הארעי בבודפשט, כאשר "תארח" את שוויץ. כרגע נמצאת הנבחרת במקום השלישי בבית ט' עם 11 נקודות לעומת 15 של שוויץ השנייה ו-16 של רומניה המוליכה, שתפגוש את ישראל בהונגריה במוצאי שבת ולה משחק עודף. את המשחק ינהל השופט האנגלי הבכיר אנתוני טיילור, שבפעם האחרונה ששפט את הנבחרת זה נגמר בהפסד 3:2 בסלובניה (ספטמבר 2019).

כזכור, בסיבוב הראשון הביסה שוויץ את ישראל 0:3 בז'נבה ולפני כן הסתיימו בשוויון כל ארבעת המפגשים במוקדמות במונדיאל. הניצחון היחיד של ישראל היה במשחק ידידות בפברואר 1968, אז מוטל'ה שפיגלר כבש צמד ב-1:2 בבלומפילד.

אופיר דוידזאדה אמור לאייש את עמדת המגן השמאלי במקום רוי רביבו שהורחק בתוספת הזמן בהפסד בקוסובו, כאשר בצוות המקצועי עדיין קיימת התלבטות לגבי שילובם בהרכב של הוותיקים מיגל ויטור וערן זהבי. שגיב יחזקאל עדיין בספק לאחר שנפצע ביום ראשון ודור תורג'מן עשוי לפתוח.

שחקן נבחרת ישראל, אלי דסה. שלומי גבאי
מחווה מרגשת. אלי דסה/שלומי גבאי

צפו בדסה מבצע את המחווה המרגשת במסיבת העיתונאים

הקפטן אלי דסה אמר בפתח מסיבת העיתונאים: "היו ציפיות להביא קצת נחת לעם, אבל זה רק המשחק הראשון מתוך ארבעה. שכחנו מהמשחק הזה ואנחנו עם הפנים קדימה, יש לפנינו שבוע ארוך. מחכה לנו יריבה חזקה מאוד.

על ההגעה של ילדי העוטף למשחק: "הם היו איתנו גם בישראל, אנחנו לוקחים את זה איתנו בכל רגע. החובה שלנו לקחת את זה, אבל לדעת גם למנן ולתעל את זה. אנחנו נעשה הכול כדי לשמח את הילדים האלה ואת העם שלנו".

דסה ביקש לפנות לתקשורת הזרה, הרים את הנעל של נווה שוהם ואמר באנגלית, בהתרגשות רבה: "הנעל הזו שייכת לנווה שוהם. הוא ילד בן 8, ואני לא חושב שאף אחד מכם יכול לשער מה הסיפור מאחוריה. הילד הזה היום נמצא בעזה, יחד עם שבעה מבני משפחתו. וזה כל מה שנשאר, הנעל השמאלית שלו. אנחנו מחכים לו".

מאמן נבחרת ישראל אלון חזן. ARMEND NIMANI, GettyImages
"גם אם נעלה ליורו, הכאב יישאר אצל כולם". אלון חזן/GettyImages, ARMEND NIMANI

המאמן אלון חזן התייחס גם הוא לנווה שוהם ואמר: "הנעל הזו היא עדות חיה ומצמררת. יש רגעים בחיים שאתה לא יכול להסביר את הכאב שאתה מרגיש, אתה לא יכול להסביר הרבה דברים ועדיין אתה צריך למצוא את הדרך לשמור על שפיות ולהתעסק במה שנשלחת אליו. הרגליים ירוצו, הראש יחשוב והלב ימשיך לעבוד ולכאוב. זה מה שמלווה אותנו הרבה זמן וימשיך ללוות אותנו גם אחרי המשחקים - גם אם נעלה ליורו בעזרת השם. הכאב יישאר אצל כולם".

על המשחק אמר: "זה לא משחק שני, אלא שלישי בחמישה ימים כי גם שחקני מכבי תל אביב ומכבי חיפה שיחקו ביום חמישי. יש שחקנים שהיו יותר מחודש בלי משחק, אבל נעשה הכול כדי לנצח. לא נסכן את הבריאות של השחקנים שלנו. אם נזהה עייפות מסוימת, נעשה הכול כדי לא לסכן. יש שחקנים שלא יעמדו לרשותנו ויש כאלה שיהיו מעורבים בדקות מועטות מבדרך כלל. המחשבה היא על המשחק מחר, אבל אם מישהו לא ישחק מחר זה לא מתוך מחשבה על רומניה אלא כדי לא לסכן אותו להמשך".

על המצב: "כל אחד במדינה שלנו מרגיש ככה. היה קשה במשחק הראשון, כי אי אפשר להפריד - זה חלק מאיתנו. בסיטואציה אחרת המשחק הזה בכלל לא היה משוחק, אבל עלינו לשחק, עם כל הרגשות שיש לנו ולייצג את המדינה".

על תנאי המגרש הקשים בקוסובו: "אנחנו לא מכירים משהו אחר ואין לנו גם כלים אחרים. כבר שמעתי כל מני יועצים שהמליצו לי לשחק כך או אחרת. אין לנו את מוריצ'י או שחקנים בסגנון הזה כדי להתאים את המשחק לתנאי הדשא שהיו. אני לא חושב שאי פעם מישהו חשב שנגיע למשחקים האלה בלי ארבעה שחקני כנף והמהירות היא הצד החזק שלנו, אבל גם בתנאים האלה דרשתי מהשחקנים להמשיך לנסות לעשות את הדברים שאנחנו יודעים כדי להגיע לאיזור הרחבה. זו הדרך שבה אנחנו משחקים מאז שאנחנו פה וניסינו לעשות את זה על אף תנאי המגרש, ואני לא חושב שאנחנו צריכים לעשות התאמות למצב הדשא. גם מחר אנחנו נשחק את המשחק שלנו, תוך כדי שננסה להצר את הצעדים של שחקני שוויץ כדי להוציא את המקסימום מהמשחק".

על האכזבה אחרי קוסובו: "כל ישראלי, גם בבית שצופה במשחקים וגם כל מי שנמצא פה, כולל אתכם העיתונאים, מבינים שכל דבר חיובי שנשיג מהמשחקים הללו הוא יותר גדול מההישג הספורטיבי. הייתה לי אכזבה שאיבדנו נקודות נגד קוסובו, אבל האכזבה היותר גדולה הייתה שלא הצלחנו להביא לעם שלנו קצת נחת. יש פרופורציות בחיים והדברים שקורים במדינה יותר גדולים מכל דבר אחר ומכל הישג ספורטיבי".

על הקהל שצפוי להגיע: "אני יודע שיש יהודים רבים בהונגריה. אפילו אם יהודי אחד יישב ביציע כדי לצפות בנו, נרגיש בבית. כל עוד הם יהיו איתנו, אנחנו נרגיש בבית. אני לא יודע כמה אנשים יגיעו, אבל זה לא משנה - אנחנו שמחים על ההזדמנות לארח כאן ומודים להונגרים על כך".

על המטרה האמיתית: "כשהקמפיין הזה התחיל, אמרתי שנלך על היורו. הייתי יושב ומדמיין לעצמי את יום העלייה ליורו. החלומות שלי השתנו לחלוטין - השתתפות ביורו היא דבר יפה, אבל הדבר הכי חשוב הוא שיש חטופים בעזה, חיילים שנלחמים בעזה. אף אחד מאיתנו לא ישמח מלהשתתף ביורו, ההישג האמיתי יהיה להעניק את זה לאנשים בבית".

המשחקים שנותרו לישראל:

שוויץ (בית, הונגריה)
רומניה (בית, הונגריה)
אנדורה (חוץ)


המשחקים שנותרו לשוויץ:

ישראל (חוץ, הונגריה)
קוסובו (בית)
רומניה (חוץ)


המשחקים שנותרו לרומניה:

ישראל (חוץ, הונגריה)
שוויץ (בית)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully