וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוץ סכנין ובלם אום אל פאחם זומנו לסגל נבחרת פלסטין במוקדמות המונדיאל

הפלסטינים ישחקו נגד לבנון ואוסטרליה בפתיחת הקמפיין, וזימנו שלושה שחקנים מהליגות בישראל. גם עטאא ג'אבר שוב בפנים

מרתון אתונה מחאת חטופים ופלסטינים/עינת אוליבייר

שלושה שחקנים מהליגות בישראל זומנו לסגל נבחרת פלסטין, שתשחק בשבוע הקרוב נגד לבנון ואוסטרליה במוקדמות מונדיאל 2026. בעבר ההתאחדות לכדורגל של פלסטין אסרה על זימון כדורגלנים שמשחקים בישראל, אבל בחודשים האחרונים היא שינתה את עמדתה.

שלושת השחקנים הם חלוץ בני סכנין, עלא אלדין חסן, שוער קבוצת הנוער של סכנין, עבד יאסין ובלם הפועל אום אל פאחם, עמיד מחאג'נה. חסן ומחאג'נה כבר ערכו הופעות בכורה בנבחרת פלסטין בחודש ספטמבר, כשהיא קיימה שני משחקי ידידות נגד עומאן ו-וייטנאם.

בנבחרת שמאומנת על ידי מקרם דאבוב הטוניסאי, יש שחקנים מהליגות בשבדיה, צ'ילה, אינדונזיה, הודו, תאילנד, בלגיה, מצרים ושוויץ. השחקנים שזומנו מהליגה המקומית, מגיעים מקבוצות בגדה המערבית ומזרח ירושלים, ולא מרצועת עזה.

בצל המלחמה בעזה, שפרצה בעקבות המתקפה הרצחנית של חמאס ותושבים מהרצועה על ישראל ב-7 באוקטובר, פלסטין תארח את אוסטרליה ב-21 בנובמבר בכווית. משחק החוץ שלה נגד לבנון ב-16 בנובמבר, יתקיים באיחוד האמירויות בגלל המתיחות בלבנון. בנגלדש היא הנבחרת הרביעית בבית המוקדמות.

עבד יאסין שוער בני סכנין. מאור אלקסלסי
השוער עבד יאסין זומן לראשונה/מאור אלקסלסי

לסגל זומן גם עטאא ג'אבר, שלבש בעבר את מדי נבחרת הצעירה של ישראל ומשחק בנפטצ'י באקו האזרית. ג'אבר התראיין בספטמבר והשמיע דברים חריפים נגד ישראל.

"בישראל מנסים להאכיל את השחקנים הערבים בנרטיבים. אומרים שהספורט לא צריך להתערבב עם הפוליטיקה, שאתה מייצג את הקהילה שלך בתוך המדינה, שיש לך קול. אבל זה לא נכון, והבנתי את זה בעקבות דברים שקרו בשייח ג'ראח", אמר ג'אבר בריאיון לאתר "Arab News" לפני כחודשיים, "שם הפנמתי שאי אפשר להפריד בין ספורט לפולטיקה, ושאם אני רוצה לייצג את ערביי 48', יש דרכים טובות יותר מאשר ללבוש את המדים של נבחרת ישראל ולעמוד בהמנון".

ג'אבר, שגדל למשפחה מוסלמית במג'ד אל כרום גם סיפר באותו ריאיון: "גיליתי שיש ליגה בגדה המערבית ושאני יכול לייצג את נבחרת פלסטין. לא היה לי דרכון, אז לא ידעתי בכלל שיש אפשרות כזו. אני גאה ללבוש את המדים של פלסטין, כי זו הזהות שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully