וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן פרייבורג עומד לצד ישראל: "לא מספיק רק לשחק כדורגל. צריך חינוך"

עודכן לאחרונה: 14.11.2023 / 9:52

כריסטיאן שטרייך זכה בפרס על תרומתו לקהילה וטען: "לא כל הצעירים יודעים מה קרה בשואה". נשיא ההתאחדות הגרמנית: "מרגישים קרובים מאוד לחברינו בישראל בימים אלה"

תקציר ניצחונה של ר.ב. לייפציג 1:3 על פרייבורג/ספורט1

הכדורגל הגרמני ממשיך לעמוד לצד ישראל. אמש (שני) זכה מאמן פרייבורג כריסטיאן שטרייך בפרס על שם יוליאן הירש, המחולק מדי שנה מאז 2005 לאיש הכדורגל הגרמני שעוזר "לקדם אחדות וסבלנות", ונקרא על שם הכדורגלן היהודי שנרצח בשואה.

שטרייך, שהתבטא בעבר פעמים רבות נגד גזענות, ניצל את המעמד כדי לתקוף חלק מהפוליטקאים בארצו: "כשאני שומע אנשים מהמרכז, כביכול, מדברים על אנטישמיות מבחוץ, זה חסר אחריות, זה לא ייאמן. הם בעצם אומרים שאם המוסלמים שגרים איתנו יעזבו, לא תהיה יותר אנטישמיות. אם דברים כאלה מגיעים מאנשי מרכז, אפשר להבין לאן הגענו. זה מסוכן. זה מדאיג".

המאמן הוסיף ואמר: "זה כבר לא מספיק רק לשחק כדורגל, יותר מדי דברים קרו. 80 שנה אחרי אושוויץ, חובה להגיד - צריך נאורות, צריך חינוך, צריך ללכת בדרך הנכונה. לא כל האנשים הצעירים כבר בכלל יודעים מה קרה בשואה".

כריסטיאן שטרייך מאמן פרייבורג. רויטרס
המצב "מסוכן ומדאיג". שטרייך/רויטרס

נשיא ההתאחדות הגרמנית ברנד נוינדורף, שנכח גם הוא בטקס, הוסיף ואמר: "לאפליה ושנאת זרים אין מקום במגרשי הכדורגל, בעיקר בימים אלה, שאנחנו מרגישים קרובים מאוד לחברינו בישראל. כריסטיאן השתמש בבמה שלו כדי להילחם נגד שנאת זרים וגזענות, הוא מודל לחיקוי במובן הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully