וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריבה ניטרלית: מבט על מפגשי העבר של נבחרת ישראל עם שוויץ

ישראל ושוויץ נפגשו חמש פעמים בעבר במסגרות רשמיות, כשרק משחק אחד הסתיים בהכרעה עם ניצחון שוויצרי בקמפיין הנוכחי. בדרך לחלום היורו, שחקניו של חזן צריכים לקוות ל-3 נקודות ראשונות אי פעם מול היריבה המיתולוגית ואולי לסמוך עליה שתשלים את המשימה על חשבון רומניה

חולצת נבחרת ישראל עם שמו של נווה שוהם החטוף בעזה/ההתאחדות לכדורגל

ההפסד לנבחרת קוסובו השאיר את ישראל עם 11 נקודות בבית ט' של מוקדמות יורו 2024, כך שעדיין שחקניו של אלון חזן בתמונת העלייה לאליפות אירופה בקיץ הקרוב, אך לשם כך היא תקווה שנבחרת שוויץ תוכל לסייע לה במאבק הישיר שלה מול נבחרת רומניה. במחזור הקרוב (רביעי, 21:45) ישראל תארח את שוויץ במשחק השלמה "ביתי" על אדמת הונגריה, משחק בו עדיין השוויצרים זקוקים לנקודות על מנת להבטיח עלייה לטורניר בקיץ, אבל הנבחרת החזקה ביותר בבית ט' תפגוש עוד את רומניה וקוסובו, כשהיא ככל הנראה תזדקק לשלוש נקודות על מנת להבטיח את מקומה בגרמניה. ניצחון על שוויץ יוכל לתת את המושכות לישראל במסע ליורו, אך גם הפסד וניצחון בהמשך על רומניה ישאיר את הסיכויים בידיים של ישראל.

לפני המשחק הרשמי השישי במספר מול נבחרת שוויץ, חזרנו אחורה למפגשים הקודמים עם הנבחרת שעד הקמפיין הנוכחי, לא הצליחה לגבור על נבחרת ישראל. חשוב להזכיר שמלבד חמשת המשחקים שהיו עד היום במסגרות הרשמיות, ישראל ושוויץ נפגשו עוד שלוש פעמים בעבר במשחקי ידידות, כשהראשון הסתיים ב-1:2 לנבחרת הלאומית עם צמד שערים של מוטל'ה שפיגלר בשנת 1968, ועוד שני משחקים בשנת 1987 הסתיימו בהפסדים של 1:0 ו-2:0.

יוסי בניון חוגג עם שחקני נבחרת ישראל מול שוויץ 2005. GettyImages
הקמפיין של מונדיאל 2006 הביא הרבה תקווה בהתחלה. בניון ושחקני הנבחרת/GettyImages

ישראל - שוויץ 2:2 (מוקדמות מונדיאל 2006, 9.10.2004)

הקמפיין למונדיאל 2006 תחת אברהם גרנט כמאמן היה מהמתסכלים בתולדות נבחרת ישראל. בימים בהם הנבחרת הלאומית עוד הייתה באצטדיון רמת גן, מלא בעשרות אלפים באחד הקמפיינים המפתיעים שהסתיימו הכי קרוב שיש לטורניר גדול ראשון אחרי 36 שנים. אחרי 0:0 מפתיע בצרפת שנתן תחושה שאפשר להתחרות על המקום השני בבית ד', הגיעה פגרת הנבחרות השנייה ואיתה משחקי אוקטובר שסידרו לישראל משחק רשמי ראשון מול שוויץ. התקווה הגדולה המשיכה בדקה התשיעית כשיוסי בניון, כיום המנהל המקצועי של הנבחרת, כבש את אחד השערים הזכורים ביותר בתולדות הכדורגל הישראלי עם מבצע אישי מרהיב והעלה את ישראל ליתרון בדקה התשיעית. אלכסנדר פריי ויוהאן וונלאנתן הפכו עוד במחצית השנייה, אבל הקשר ששיחק בזמנו בווסטהאם הצליח להשוות בפתיחת המחצית השנייה באחד המשחקים הזכורים ביותר של הנבחרת. מוראט יאקין, מאמן הנבחרת כיום, שיחק באותו קמפיין בהגנה השוויצרית.

עוד בוואלה!

כל הדרכים מוליכות להכרעה נגד רומניה. הדרך של ישראל ליורו

לכתבה המלאה
אדורם קייסי נבחרת ישראל כדורגל. ברני ארדוב
השווה נגד שוויץ והשאיר סיכוי להעפיל, אך זה הסתיים בעוד אכזבה. קייסי/ברני ארדוב

שוויץ - ישראל 1:1 (מוקדמות מונדיאל 2006, 3.9.2005)

בהמשך אותו קמפיין תחת גרנט, ישראל סיימה בתיקו נוסף עם צרפת, הפעם בבית, אך 2:2 דרמטי עם אירלנד קבע שהיא חייבת ניצחון על שוויץ בחוץ כדי לרשום מקדמה משמעותית ולתקוע יתד בקרב על המקום השני בבית ד'. הפעם גרנט עלה במערך של 3 בלמים כשאלון חרזי שיחק כבלם שמאלי יחד עם אריק בנאדו וטל בן חיים, כשלנבחרת לא היה אף חלוץ טבעי ב-11 עם יניב קטן כחלוץ מזויף בחוד. זה התחיל רע כששוב אלכסנדר פריי היה הכובש הראשון עבור השוויצרים בדקה השישית, אבל אדורם קייסי השווה בדקה ה-20 בתיקו שבדיעבד שירת מאוד את שוויץ שעלתה בסופו של דבר למונדיאל בגרמניה עם מאזן זהה כמו ישראל של 18 נקודות, 4 ניצחונות, 6 תוצאות תיקו וללא הפסדים, אך עם מאזן שערים טובים יותר מאשר של ישראל.

יוסי בניון שחקן נבחרת ישראל במשחק מול שוויץ. ברני ארדוב, ברני ארדוב
עשה זאת שוב ב-2008. בניון/ברני ארדוב, ברני ארדוב

ישראל - שוויץ 2:2 (מוקדמות מונדיאל 2010, 6.9.2008)

עוד פעם שוויץ במוקדמות מונדיאל, עוד פעם אצטדיון רמת גן המיתולוגי ועוד פעם 2:2 בלתי נשכח, הפעם עם דרור קשטן על הקווים. בניגוד למשחק הקודם מול השוויצרים, הקאן יאקין, אחיו של מאמן הנבחרת כיום, העלה את שוויץ ליתרון על סף הירידה למחצית. בלאיס אנקופו הכפיל 10 דקות לתוך המחצית השנייה והקהל באצטדיון הלאומי כבר חשב שההפסד במחזור הראשון, בבית נוח יחסית, יכול להוביל לקמפיין רע במיוחד, עד ששוב הגיע בניון. הקפטן הישראלי כבש בדקה ה-73 מול היריבה האהובה, ובן שהר הצעיר השווה בתוספת הזמן (90+2) כדי להשאיר נקודה אחת בארץ.

שחקן נבחרת ישראל, רוברטו קולאוטי, מול שחקן נבחרת שוויץ, גלסון פרננדס. רויטרס
ה-0:0 היחיד בין הנבחרות. קולאוטי ופרננדס/רויטרס

שוויץ - ישראל 0:0 (מוקדמות מונדיאל 2010, 14.10.2009)

במשחק היחיד עד היום בין הנבחרות בו לא נכבשו שערים, המארחת כבר הבטיחה את העלייה שלה לטורניר, ולישראל נותר להתפלל להפסד סנסציוני של יוון בשילוב ניצחון על אדמת שוויץ על מנת להשיג את הכרטיס למונדיאל בדרום אפריקה. חלומות לחוד ומציאות לחוד, ושוב ישראל ראתה את הטורניר מהבית אחרי תיקו מאופס, אך מכובד בהתחשב שאביחי ידין ראה כרטיס צהוב שני בדקה ה-60 והשאיר את קשטן ב-10 שחקנים לחצי השעה האחרונה, כשמקביל יוון גברה 1:2 על לוקסמבורג בדרך למונדיאל. הקמפיין הסתיים בטעם רע במיוחד כשאפילו לטביה סיימה מעל ישראל בבית אותו החשיבו בהתחלה כ"קל" יחסית, ושחקניו של קשטן סיימו רק במקום הרביעי בבית ב'.

שחקן נבחרת שוויץ, גרניט ג'אקה, מול נטע לביא, שחקן נבחרת ישראל. Eurasia Sport Images, GettyImages
לא היה כוחות. ג'אקה ולביא/GettyImages, Eurasia Sport Images

שוויץ - ישראל 0:3 (מוקדמות יורו 2024, 28.3.2023)

המשחק האחרון היה גם ההפסד הראשון או במילים אחרות, ההכרעה הראשונה במשחק רשמי בין שתי הנבחרות כששוויץ החזקה והמוכשרת הסתדרה בלי בעיות מול שחקניו של אלון חזן. בתחילת הקמפיין, ערן זהבי עדיין לא שב למדים הלאומיים וביברס נאתכו היה חלק מהסגל עד שפרש בהמשך, אך מול הכוכבים שיש למוראט יאקין, לישראל לא היו יותר מדי סיכויים עם ספיגה של 3 שערים תוך 13 דקות. את הקמפיין הנבחרת בכחול-לבן פתחה בתיקו עם קוסובו והפסד חוץ בשוויץ, כשכעת היא אחרי הפסד לקוסובו ולפני משחק "ביתי" קריטי מול השוויצרים - הפעם זה יסתיים עם ניצחון ראשון אי פעם של הנבחרת הלאומית על שוויץ?

נטע לביא, שון גולדברג, ערן זהבי, מיגל ויטור שחקני נבחרת ישראל בזמן ההמנון. ARMEND NIMANI/AFP, GettyImages
הפעם ישיגו ניצחון ראשון? נבחרת ישראל/GettyImages, ARMEND NIMANI/AFP

המשחקים שנותרו לישראל:

15.11: שוויץ (בית, הונגריה)
18.11: רומניה (בית, הונגריה)
21.11: אנדורה (חוץ)


המשחקים שנותרו לשוויץ:

15.11: ישראל (חוץ, הונגריה)
18.11: קוסובו (בית)
21.11: רומניה (חוץ)


המשחקים שנותרו לרומניה:

18.11: ישראל (חוץ, הונגריה)
21.11: שוויץ (בית)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully