וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקודת ציון: עשרת המשחקים הראשונים של ויקטור וומבניאמה ב-NBA

במשך 20 שנה לא חיכו ככה לראות את ביצועי הבחירה מספר 1 בדראפט, מאז לברון ג'יימס. בינתיים הוא החוסם השני הכי טוב בליגה, כבר אחראי למיני-היסטוריה והממוצעים שלו חסרי תקדים, אך סן אנטוניו ספרס בעיצומו של רצף שלילי

ביצועיו של ויקטור וומבניאמה בצרפת/יוטיוב

ציפייה ענקית הייתה לראות את ויקטור וומבניאמה עולה לראשונה לפרקט ומוביל את סן אנטוניו ספרס. הפתיחה הייתה חיובית למדי הודות לניצוח כפול על פיניקס, אבל הספרס הפסידו בכל חמשת המשחקים האחרונים, כולל הלילה (בין ראשון לשני) בבית למיאמי. אבל מה אפשר לומר על הבחירה מספר 1 בדראפט אחרי עשרת משחקיו הראשונים בליגת הכדורסל הטובה בעולם?

וומבניאמה, כנראה הרוקי שלא זכורה התרגשות מהגעתו מאז שלברון ג'יימס נבחר ראשון בדראפט לפני 20 שנה, סיפק הופעת ענק ראשונה כבר אחרי שמונה ימים, כאשר קלע מול פיניקס 38 נקודות (15 מ-26 מהשדה), קטף 10 ריבאונדים וגם חסם פעמיים. הוא הפך אז לשחקן השלישי בהיסטוריה שמתחת לגיל 21 רשם דאבל-דאבל של 35 נקודות ו-10 ריבאונדים ומעלה, הישג שלפניו רשמו רק לברון וקווין דוראנט. כאשר פגש את KD והסאנס, "וומבי" בן ה-19 גם הפך לראשון מאז שאקיל אוניל ב-1992 שבמצטבר קלע מעל 85 נקודות, לקח לפחות 35 ריבאונדים וחסם 10 פעמים בחמישה משחקים בלבד. דוראנט אמר בסיום אותו ערב" "הוא שחקן מיוחד, לא ראיתי מישהו כמוהו ב-NBA".

ויקטור וומבניאמה שחקן סן אנטוניו מול קווין דוראנט. GettyImages
דוראנט נפעם אחרי מפגש כפול מול וומבניאמה/GettyImages

הכוכב הצרפתי שיחק עד כה 30 דקות בממוצע למשחק ובמהלכן קלע 19.7 נקודות (44 אחוז מהשדה), לקח 8.8 ריבאונדים, מסר 2.5 אסיסטים וחסם 2.4 בממוצע. לצורך השוואה, לברון ג'יימס קלע בממוצע 15.8 נקודות בעשרת משחקיו הראשונים העונה, אך כשהיה בן 19, ג'יימס קלע פחות מ-10 נקודות בממוצע במשחקיו הראשונים. וומבניאמה, במשחקו הכי פחות טוב עד כה, קלע 11 נקודות עם 4 מ-10 מהשדה בהפסד ללוס אנג'לס קליפרס. הוא עדיין הקלע המוביל של סן אנטוניו וגם הריבאונד והחוסם הטוב ביותר שלה, מקדים את כל כוכבי הדראפט האחרון בממוצעיו.

בצד ההגנתי, "וומבי" הוא החוסם השני הכי טוב בליגה כשהיחיד מקדים אותו זהו אנתוני דייויס עם שלוש חסימות בממוצע למשחק. מאמציו ההגנתיים לא באים לידי ביטוי רק במספרים, אלא גם בכך שהוא מאוד נייד ביחס לגודלו ולא אחת שחקנים נאלצו לשנות תרגילים או לוותר עליהם ולאלתר לנוכח ההבנה שלא יוכלו לתקוף או לבצע חסימה על הענק הצרפתי.

למרות כל זאת, סן אנטוניו בכל זאת עם שלושה ניצחונות בלבד לאחר עשרת המשחקים הראשונים - גברה רק על יוסטון ופעמיים על פיניקס במשחקי בק-טו-בק והיא מדורגת במקום ה-13 מתוך 15 במערב. נזכיר כי בין השאר מול טורונטו הספרס שמטו יתרון של 22 נקודות ומול אינדיאנה הובסו 152:111 משפיל.

סן אנטוניו סיימה את העונה שעברה במקום ה-28 מתוך 30 בליגה וכמובן שוומבניאמה היה מודע לכך שהציפיות בהתאם - להיות קרובים יותר למיקום טוב בדראפט 2024 מאשר להעפיל לפלייאוף. אז נכון, מדובר בקבוצת ההגנה השנייה הכי גרועה בליגה, אבל לא פחות חשוב מכך גם בקבוצה הצעירה ביותר בליגה, כזו שהעתיד עוד לפניה. המספרים של וומבניאמה בהחלט נותנים סיבה להאמין בכך.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ויקטור וומבניאמה, סן אנטוניו ספרס, מול לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס. Christian Petersen, GettyImages
יהיה מהבולטים בליגה בשנים הקרובות/GettyImages, Christian Petersen

עשרת משחקיו הראשונים של ויקטור וומבניאמה ב-NBA

1. הפסד לדאלאס: 15 נקודות, 5 ריבאונדים וחסימה
2. ניצחון על יוסטון: 21 נקודות, 12 ריבאונדים ו-3 חסימות
3. הפסד לקליפרס: 11 נקודות, 5 ריבאונדים וחסימה
4. ניצחון על פניקיס: 18 נקודות, 8 ריבאונדים ו-4 חסימות
5. ניצחון על פיניקס: 38 נקודות, 10 ריבאונדים ו-2 חסימות
6. הפסד לטורונטו: 20 נקודות, 9 ריבאונדים ו-5 חסימות
7. הפסד לאינדיאנה: 13 נקודות, 10 ריבאונדים ו-2 חסימות
8. הפסד לניו יורק: 14 נקודות, 9 ריבאונדים וחסימה
9. הפסד למינסוטה: 29 נקודות, 9 ריבאונדים ו-4 חסימות
10. הפסד למיאמי: 18 נקודות, 11 ריבאונדים וחסימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully