וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וקוביץ' ה"עצבני" שוב קבע שיא שיהיה קשה לשבור: "יש לזה משמעות גדולה"

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 12:15

שנה שמינית שהוא מסיים בפסגה, שבוע 400 במקום הראשון, ונובאק ג'וקוביץ' ממשיך לקחת ללב ולשבור מחבטים ולהודות: "אפשר היה לראות שהתרגשתי, אבל המטרה הגדולה הושגה, כל מה שאעשה בהמשך יהיה בונוס"

כתבה של שרון דוידוביץ' על נובאק דג'וקוביץ' לקראת טורניר גמר הסבב/ספורט1

הוויכוח האם נובאק ג'וקוביץ' הוא הטניסאי הגדול בכל הזמנים ימשך כנראה לנצח, אבל אתמול (ראשון) הטניסאי הסרבי המשיך לקבוע שיאים בענף שיהיה קשה מאוד לשבור. ג'וקוביץ' הבטיח לעצמו רשמית אתמול את השנה השמינית (!) בקריירה שאוה הוא מסיים במקום הראשון בדירוג ה-ATP, כאשר ניצח את הולגר רונה במשחק הפתיחה שלו בטורניר גמר הסבב, ובסיום גם הוא הודה: זה היה חשוב לו.

"יש לזה משמעות גדולה עבורי", אמר נובאק אחרי המשחק, "אפשר היה לראות שהתרגשתי על המגרש. רציתי לנצח במשחק, להוריד את הנטל הזה מהכתפיים שלי. זכיתי בפריז, שבזכותה הייתי בעמדה הרבה יותר טובה בכל הנוגע למאבק על המקום הראשון, ידעתי שאני צריך רק ניצחון אחד. המטרה הגדולה הושגה, כל מה שאעשה בהמשך יהיה בונוס".

נובאק ג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
תשוקה שלא נגמרת. נולה/רויטרס

נולה הבטיח את הפסגה אחרי עונה ארוכה ומתישה שבמהלכה היה לו קרב צמוד עם קרלוס אלקראס על הפסגה העולמית. שנה שבה השניים החליפו מקומות. אבל אין זה פלא שגם 2023 מסתיימת כשידו של הסרבי על העליונה. על הדרך, הוא גם שיפר את השיא שקבע כמדורג ראשון בעולם בסוף השנה המבוגר ביותר: לפני שנתיים הוא היה המבוגר ביותר שסיים את העונה במקום הראשון בגיל 34, והשנה שחזר את ההישג בגיל 36.

במקום השני ברשימה ההיסטורית נמצא פיט סמפראס עם שש שנות קרירה שאותן סיים מספר 1 בעולם בסוף השנה. הסרבי מנגד זכה בכבוד בשמונה מתוך 13 העונות האחרונות. רוג'ר פדרר, רפאל נדאל וג'ימי קונורס עשו זאת חמש פעמים בקריירה.

בנוסף, ג'וקוביץ' ייהנה מהשבוע ה-400 שלו בראש דירוג ה-ATP, שגם זה כמובן שיא. זו הייתה עונה אדירה עבורו, שבמהלכה הפסיד רק חמש פעמים. הוא זכה בשלושה מתוך ארבעת הגרנד סלאמים השנה: באליפות אוסטרליה הפתוחה, ברולאן גארוס ובאליפות ארצות הברית הפתוחה. עם 24 תארי גרנד סלאם, ג'וקוביץ' זכה בשלושה סלאם בשנה בפעם הרביעית בקריירה שלו במו ב-2011, 2015 ו-2021).

בנוסף השחקן בן ה-36 ניצח בסינסינטי ובפאריס כדי להוסיף עוד שני גביעי מאסטרס 1000 לאוסף שלו. ג'וקוביץ' מחזיק כעת בשיא של 40 תארי מאסטרס. המאזן שלו העונה עומד על 5:52 (מול שחקני טופ-10 הוא 3:14). שיעור הניצחונות שלו (91 אחוז) ב-2023 גבוה בכמעט שמונה אחוזים מהממוצע בקריירה שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
תקציר טורניר גמר הסבב: נובאק דג'וקוביץ' נגד הולגר רונה/ספורט1

העניין הוא שהתשוקה של ג'וקוביץ' לא פוסקת, ובמערכה השלישית הוא שבר שני מחבטים לאחר שאיפשר להולגר לחזור משבירה. "אני מתנצל בפני הילדים שצפו בזה, אבל היו הרבה רגשות, לחץ, מתחים", אמר ג'וקוביץ', "יש שאומרים שזה דבר פרגמטי כי אני יכול לשחרר ככה מתח שאני מחזיק ותסכול ולהמשיך הלאה, אולי זה היה המצב הערב. לא הייתי מעודד אף אחד לעשות את זה. אני אפילו לא מעודד את עצמי. אני לא מרוצה מזה. אני בהחלט לא אוהב שעשיתי את זה, אבל עשיתי את זה ואני חייב לקחת אחריות. אני מניח שבמקרים מסוימים בעבר עשיתי את זה והתחלתי לשחק יותר בחופשיות, ושחררתי את עצמי. יש דרכים שונות, אולי דרכים חכמות יותר, להוציא את התסכול משבירת מחבטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully