וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זהבי זרק את האגו לכל הרוחות. הוא מוכן 'להתאבד' עבור הנבחרת"

ברחבי אירופה מתכוננים למשחק הטעון. בגרמניה בטוחים ש"זה המשחק הכי מאובטח אי פעם", בבלגיה חוששים מגילויי אלימות: "הנוכחות של ישראל בקוסובו - כמו לשלוף סדין אדום מול שור זועם"

ילדים שפונו מכפר עזה משחקים עם שחקני נבחרת ישראל/שלומי גבאי

המפגש בין נבחרת ישראל לקוסובו הערב (ראשון, 21:45) בפרישטינה, מעורר עניין בכל רחבי אירופה - בעיקר בגלל ההקשר הפוליטי. הנבחרת של אלון חזן ויוסי בניון עורכת משחק רשמי ראשון מאז פרוץ המלחמה, דווקא במדינה עם רוב מוסלמי מכריע, באווירה עוינת מאוד, וכשהכרטיס לטורניר הגדול שחובבי הענף בישראל כל כך מחכים לו עומד על הכף.

המצב הייחודי הזה, כך מתברר, מסקרן גם חובבי כדורגל ופוליטיקה בכל אירופה. ב"בילד" הגרמני הקדישו כתבה נפרדת למשחק הערב, והגדירו אותו בתור "משחק הכדורגל הכי מאובטח אי פעם", כשהם מפרטים את ההיערכות המיוחדת של כוחות הביטחון.

אימון נבחרת ישראל בקוסובו. ARMEND NIMANI, GettyImages
דריכות מיוחדת. נבחרת ישראל/GettyImages, ARMEND NIMANI

באתר הבלגי "Sporza", פורסמה כתבה נרחבת על נבחרת ישראל בצל הקרבות.

"כשהמלחמה פרצה, לאופ"א לא נותרה ברירה אלא לדחות את המשחקים שתוכננו לישראל באוקטובר, ועכשיו נוצר לישראלים לוח זמנים מטורף", נכתב שם. "מדובר באתגר מהגיהנום בהתחשב בעובדה ששחקני הנבחרת בעצמם עדיין צריכים להתאושש מנטלית מהאירועים הטראומתיים של השבועות האחרונים".

"אבל התחושה בישראל היא שמדובר במלחמת קיום, ובהקשר יוצא הדופן הזה, גם ערן זהבי זרק את האגו שלו הצידה. עד המלחמה, הוא סירב לקבל זימון לנבחרת בגלל ויכוח ביזארי על חדר במלון. עכשיו הוא מוכן 'להתאבד' על המשימה".

"השאלה הגדולה היא איך ישראל תתקבל. כי בניגוד לאוקראינה שבוודאות הייתה הקורבן במלחמה עם רוסיה, במקרה של ישראל הצדק פחות שחור על גבי לבן. העובדה שמשחקה הראשון מאז מלחמה מתקיים דווקא בקוסובו מכל המקומות בעולם, מביא את המתיחות לשיאה. יותר מ-90% מהתושבים בקוסובו הם מוסלמים, ורובם מזדהים עם הפלסטינים. יהיו מחאות, בתקווה שלא יהפכו לאלימות. כי עבור חלק גדול מאזרחי קוסובו, ההגעה של ישראל למדינה היא כמו לשלוף סדין אדום מול שור זועם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully