וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההבהרה לא עזרה: מוריצ'י הלהיט את הרוחות לפני ישראל

כוכב נבחרת קוסובו תקף את התנהלות כוחות הביטחון הישראלים בפרישטינה לפני המשחק הטעון ב-21:45: "לא ייאמן שהמשטרה שלהם בדקה אותנו". ההתאחדות נאלצה לפרסם הבהרה אחרי הסתה אנטי-ישראלית בתקשורת המקומית: "מה הם בכלל עושים במדינה שלנו?!"

תיקתקנו, 10.11/ספורט1

באופ"א מתפללים שהמשחק הטעון של נבחרת ישראל בקוסובו יעבור בשלום, אבל יש מי שדואג להוסיף שמן למדורה. ודאט מוריצ'י, חלוץ מאיורקה ומי שנחשב לכוכב הבלתי מעורער של הקוסוברים, הלהיט את הרוחות לקראת המשחק הערב (ראשון, 21:45) כשתקף את ההתנהלות של כוחות הביטחון הישראלים שהצטרפו לנסיעה למדינה המוסלמית.

מוריצ'י אמר אמש: "זה לא יאמן שהמשטרה שלהם הגיעה לכאן במיוחד כדי לשלוט בנו ובדקה אותנו בשדה התעופה בפרישטינה. לא אכפת לי שהם בלחץ, זה לא הגיוני". לדבריו של מוריצ'י, "כשרומניה ומונטנגרו התארחו כאן, לא היו בעיות מהסוג הזה. אני לא מבין למה ישראל כל כך מודאגת. אנחנו כאן בשביל ספורט, לא בשביל מלחמה, לא בשביל פוליטיקה. לצערי, במקרה הזה הפוליטיקה פוגעת בספורט".

דבריו של מוריצ'י היכו גלים בקוסובו, ותוך זמן קצר החלה הסתה אנטי-ישראלית גם בכלי התקשורת המקומיים. באחד מהם צוטטו דבריו של מוריצ'י ונכתב: "זה סקנדל ממדרגה ראשונה. מה הישראלים עושים במדינה שלנו בכלל, כשלא בטוח שהם רצויים?!".

ודאט מוריצ'י נבחרת קוסובו לצד אלי דסה נבחרת ישראל. ברני ארדוב
לא עזר בהרגעת הרוחות. מוריצ'י במפגש הקודם עם ישראל/ברני ארדוב

בשעות הלילה המאוחרות נאלצה ההתאחדות הקוסוברית לפרסם הבהרה בנוגע לדבריו של מוריצ'י, כולל הסבר מעט תמוה לאמירות הקשות. "אנחנו מבקשים להבהיר שדבריו של מוריצ'י לא הובנו כהלכה. הוא התכוון לבדיקות הבטיחותיות שהנבחרת עברה בחודש מרץ, לפני משחק החוץ בישראל. אין קשר בין דבריו לבין מה שהתרחש בימים האחרונים לקראת המשחק אותו נארח. ההתאחדות הקוסוברית מעריכה את שיתוף הפעולה בין משטרת קוסובו לשאר הרשויות, שבא לידי ביטוי לקראת המשחק הערב", נכתב - אבל ההסתה נגד ישראל והביקורות על התנהלותה נמשכו ואף החריפו.

כך או כך, המשחק הערב יתקיים תחת אבטחה מוגברת ומיוחדת. לפי דיווחים בקוסובו, כ-300 שוטרים יאבטחו את המשחק, כולל שוטרים מיחידות מיחידות, ובין היתר יוצבו צלפים בנקודות אסטרטגיות ברחבי האצטדיון. שחקני הנבחרת הונחו לא לצאת מהמלון בו הם מתאכסנים לקראת המשחק, וימריאו מקוסובו מיד אחריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully