וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזן: "משחקים כמדינה, לא כנבחרת. זה מייצג משהו גדול מספורט"

11.11.2023 / 19:10

מאמן נבחרת ישראל התייחס למלחמה במהלך מסיבת העיתונאים לקראת המפגש עם קוסובו (א', 21:45): "לא מרגישים עול, אלא כבוד במטרה להסב אושר לאזרחי המדינה בזמנים כאלה". דסה: "מייצגים את החטופים, המשפחות והחיילים". פרימוז' גליחה: "עצוב מהמצב בישראל, כולם רוצים שלום"

מחזור 8הסתיים12/11/2023
קוסובו
  • ראשיצה (41)
0
    נבחרת ישראל
    סערה בממלכה 'מתגייסת' עם אלון חזן, דולב חזיזה, ישראל קטורזה/ספורט1

    נבחרת ישראל ממשיכה בהכנות שלה בפרישטינה, שם תתארח מחר (ראשון, 21:45) אצל נבחרת קוסובו במסגרת מוקדמות יורו 2024, במשחק שנדחה בכחודש בגלל מתקפת הטרור הרצחנית והמלחמה בעזה. הערב ערך אלון חזן את מסיבת העיתונאים הרשמית ולאחר מכן קיימה הנבחרת את האימון המסכם.

    באשר להרכב, ההתלבטות העיקרית היא לגבי המחליף של מנור סולומון בכנף השמאלית. אוסקר גלוך תורגל בעמדה הזו ובמצב כזה יפנה את משבצת הקשר המרכזי, עליה נאבקים גדי קינדה ומוחמד אבו פאני. דור פרץ ונטע לביא יהיו הקשרים האחוריים. התלבטות נוספת נוגעת לבלם שיפתח לצד מיגל ויטור, כשהדבר תלוי בכשירותו של שון גולדברג. שגיב יחזקאל, שהגיע לאחר עוד שער במדי אנטליאספור ונמצא בכושר מצוין בליגה הטורקית, יהיה הקיצוני הימני וערן זהבי יוצב כמובן בחוד.

    מיד בסיום המשחק מחר בלילה, תעשה הנבחרת את הדרך לשדה התעופה ותמריא בליווי אבטחה גדולה לבודפשט לקראת המשחקים מול שוויץ ורומניה.

    מאמן נבחרת ישראל אלון חזן. ARMEND NIMANI, GettyImages
    צריכים מוטיבציה מכולם. אלון חזן/GettyImages, ARMEND NIMANI

    אלון חזן התייחס לימי המלחמה ומחה בתוקף את האפשרות שהמלחמה גורמת לנבחרת לקושי במטרה הספורטיבית: "בימים כאלה זאת שליחות אדירה וכבוד גדול לייצג את מדינת ישראל ולא רק את נבחרת ישראל. אתה מייצג משהו גדול יותר מדבר ספורטיבי. אנחנו לא מרגישים עול, אלא כבוד גדול במטרה להסב אושר בזמנים האלה".

    המאמן הלאומי הוסיף: "אנחנו פה ומרגישים בטוחים. מודים לכל האנשים בקוסובו שמסייעים לנו ומארחים אותנו. אנחנו כדורגלנים, אכפת לנו רק מספורט במקרים כאלה. אני מצפה לראות נבחרת מחויבת מאוד, גם מבחינה ספורטיבית וגם ייצוגית. מוטיבציה לא מספיקה אף פעם בלבד. לכל אחד מאנשי הצוות גם צריכה להיות מוטיבציה. ערן זהבי עשה יותר מדבר או שניים בכדורגל הישראלי. הוא חלק אינטגרלי מנבחרת ישראל. כל אחד יודע מה החלק שלו לתרום להצלחה של הנבחרת".

    עוד בוואלה!

    חזן קיים אסיפה טקטית. זהבי ישן לבסוף עם דניאל פרץ בחדר

    לכתבה המלאה
    אלי דסה, שחקן נבחרת ישראל. אודי ציטיאט
    "רוצים לנצח ולשחק עבור המדינה שלנו". אלי דסה/אודי ציטיאט

    אלי דסה, קפטן הנבחרת: "מרגישים בטוחים להרגיש בנוחות. אנחנו לא מפחדים, רוצים לנצח ולשחק עבור המדינה שלנו. יש לנו מטרה גדולה שתוכל להביא שמחה לאזרחי המדינה. תמיד מייצגים את המדינה, אבל בעיקר בימים כאלה".

    דסה הוסיף על המלחמה: "אנחנו לא מתנתקים מהמצב, אלא לוקחים את זה איתנו. האזעקה בדרך לשדה התעופה? זה כלום לעומת סיפורי הזוועות ששמענו. אנחנו בשליחות של המדינה, אנחנו מייצגים את החטופים, את המשפחות, את החיילים. אנחנו חדורי מטרה, אנחנו לא מחפשים להתנתק, אלא לקחת את זה איתנו למגרש".

    המגן התייחס לקושי לשחק בחו"ל בזמן שהאנטישמיות מרימה ראש: "אני לא מחפש לברוח מרוסיה, אנחנו צריכים להיות במקומות שאנחנו משחקים ולהעביר את המסר. אם השפעתי על אדם או שניים, עשיתי את שלי. אני לא אברח וכך גם כל השחקנים האחרים בחו"ל. אני רואה את יחזקאל מבקיע בטורקיה, את גלוך בליגת האלופות. כולנו שגרירים של ישראל, אי אפשר לחזור הביתה כשקצת קשה".

    ודאט מוריצ'י שחקן נבחרת קוסובו חוגג שער. רויטרס
    הפעם גם עם סרט הקפטן. ודאט מוריצ'י/רויטרס

    נבחרת קוסובו עם סגל חסר לאחר שלא כל השחקנים הבכירים שוחררו מהקבוצות שלהם, ביניהם הקפטן אמיר רמאני מנאפולי ושחקן הכנף אדון ז'גרובה מליל. המגן פלונט האדרז'ונאי נכלל היום בסגל אלניאספור, יגיע רק לאחר מכן ולא צפוי לפתוח, מרגים וויבודה מוצהב ולמארחת יש רק מגן אחד טבעי בסגל (לירים קסטראטי).

    ודאט מוריצ'י יוביל בכל מקרה את ההתקפה והפעם גם ישמש כקפטן. במסיבת העיתונאים הוא הודה למאיורקה שדחתה את משחק הליגה מול קאדיס כדי שיוכל לשחק בנבחרת: "הייתי נחוש לקחת חלק במשחק ואמרתי את זה למועדון. הסיטואציה לא רגילה, מעולם לא היו לנו יומיים להתכונן למשחק נבחרת, אבל נגיע ב-100 אחוז. האוהדים יעשו את שלהם, אי אפשר למנוע מחאות ביציעים".

    המאמן פרימוז' גליחה, ששיחק בעברו בהפועל בית שאן, התייחס במסיבת העיתונאים למצב בישראל ואמר: "אנשים רוצים שלום, אני מאוד עצוב ממה שקורה. כולם מבינים שזו לא סיטואציה רגילה לשחק בה". על הסגנון של יריבתו אמר: "לישראל יש הרבה שחקנים טכניים, לפעמים אני חושב שהם ברזילאים. לנו יש הרבה בעיות, אבל השחקנים כאן רוצים לשחק ולנצח עבור קוסובו. זה הדבר הכי חשוב".

    הרכבי הקבוצות

    שופט: איבן קרוז'ליאק (סלובניה)
    אצטדיון: פדיל ווקרי (פרישטינה)

    המשחקים שנותרו לישראל:

    קוסובו (חוץ)
    שוויץ (בית, הונגריה)
    רומניה (בית, הונגריה)
    אנדורה (חוץ)


    המשחקים שנותרו לשוויץ:

    ישראל (חוץ, הונגריה)
    קוסובו (בית)
    רומניה (חוץ)


    המשחקים שנותרו לרומניה:

    ישראל (חוץ, הונגריה)
    שוויץ (בית)

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    +
    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      4
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully