וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה יסתיים בעוד אליפות? לואיס סוארס עושה חיל בגרמיו

בקיץ 2020 ברצלונה החליטה לוותר על לואיס סוארס בהנחה שהחלוץ בן ה-33 נמצא כבר מעבר לשיא. מאז הוא הוליך את אתלטיקו מדריד ונסיונאל לאליפויות ורגע לפני שהוא חובר למסי במיאמי, הוא נותן עונה הירואית שעשויה להסתיים עם התואר גם עם גרמיו

תיקתקנו, 6.9/ספורט1

בספטמבר 2020 ברצלונה עשתה את אחת העסקאות התמוהות בהיסטוריה של המועדון, והיו לא מעט כאלו בשנים האחרונות. אחרי עונה שבה היא נכנעה לריאל מדריד במאבק האליפות הצמוד, בארסה החליטה להתיר את חוזהו של לואיס סוארס ושחררה אותו ללא תמורה לאתלטיקו מדריד. ההנחה של הקטלאנים היתה שהחלוץ האורוגוואי, שכבש 198 שערים ובישל 109 נוספים במדי הבלאוגרנה, נמצא כבר מעבר לשיא ובגילו ה"מופלג" (33) עדיף להצעיר את הסגל סביב מסי ולהיפטר מחברו הטוב וגם זה ששיתף עמו פעולה על המגרש אולי טוב מכל הפרטנרים שהיו לו עד כה.

התוצאה של המהלך הזה? סוארס הוביל את אתלטיקו מדריד לאליפות מפתיעה מאוד בעונה שלאחר מכן על חשבון ברצלונה, שבכלל לא היתה בתמונה וסיימה רק במקום השלישי. האורוגוואי כבש 22 שערי ליגה באותה עונה ונבחר לשחקן המצטיין של הליגה הספרדית למרות שמסי כבש 30 שערי ליגה עבור ברצלונה וגם קארים בנזמה היה דומיננטי מאוד בריאל מדריד.

לואיס סוארס גרמיו. רויטרס
יוביל גם את גרמיו לאליפות? לואיס סוארס/רויטרס

אלא שעונה לאחר מכן גם אתלטיקו מדריד החליטה להיפרד מסוארס, שמבחינתו המהלך הטבעי היה לחזור לנסיונאל, קבוצת האם שלו שבה הוא החל את הקריירה המופלאה שלו. עונת הבכורה שלו הסתיימה, איך לא, עם אליפות כשסוארס גם כובש צמד במשחק על התואר בפלייאוף ב-1:4 על ליברפול מונטיבידאו, ניצחון שהכתיר רשמית את הקבוצה. הוא סיים את אותה עונה עם שמונה שערים ושלושה בישולים ב-14 הופעות ליגה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

צפו בשלושער של סוארס

היה זה אקורד סיום מופלא לקריירה המזהירה של סוארס, אבל מי שחשב שזו היתה שירת הברבור של החלוץ לא הבין כמה הוא טעה. בגיל 35 סוארס החליט להמשיך את הקריירה וחתם בגרמיו הברזילאית, בליגה הרבה יותר חזקה מהליגה האורוגוואית ובמקום הרבה פחות אוהד ומוכר. הלילה סוארס, שמחזור לפני כן סידר לגרמיו 0:1 קטן על באיה, פתח בהרכב במשחק שבו קבוצתו התארחה אצל בוטאפוגו המוליכה. גרמיו הגיעה למשחק הזה בפיגור שלוש נקודות בלבד מהשחורים לבנים ועם משחק עודף. בדקה ה-46 מרלון העניק למארחים יתרון של 1:3 על גרמיו, שנראתה על הקרשים. אלא שבדקה ה-50 החל המופע של סוארס.

ליאונל מסי לואיס סוארס ברצלונה. רויטרס
בקרוב הם שוב ביחד. סוארס ומסי/רויטרס

החלוץ הבלתי נגמר סידר לגרמיו 3:4 מדהים על בוטאפוגו עם שלושער ב-19 דקות בלבד, כשכל השערים היו ברמת ביצוע גבוהה מאוד (צפו בתקציר). הניצחון הזה השווה את מאזנה של גרמיו לזה של בוטאפוגו והעניק לה ניצחון חמישי ברציפות. כשנותרו עוד חמישה מחזורים לסיום העונה, גרמיו נראית כרגע המועמדת המובילה לזכות באליפות. סוארס, שזכה באליפויות עם נסיונאל, אייאקס, ברצלונה ואתלטיקו, עשוי לרשום אליפות עם קבוצה חמישית בקריירה - הישג כמעט חסר תקדים. סוארס מספק מספרים נהדרים בגרמיו עם 14 שערים ולא פחות מ-11 בישולים (היחיד עם מספרים דו ספרתיים בשתי הקטגוריות).

אז מה הלאה? על פי כל הדיווחים שמתפרסמים באירופה סוארס מתכוון לכבוש יעד נוסף ובדצמבר, כשהעונה בברזיל תסתיים, הוא יחבור למסי, אלבה ובוסקטס באינטר מיאמי, שבאופן טבעי תהפוך להיות המועמדת מספר 1 לאליפות ב-MLS. בכושר הזה לא רק שסוארס לא מתקרב לפרישה, הוא קרוב לוודאי יזומן שוב לנבחרת אורוגוואי, אחרי שביילסה המאמן החדש גרם לסערה והחליט להתעלם בזימון האחרון ממלך שערי הסלסטה בכל הזמנים (68). ואנחנו חובבי הכדורגל הטהור זכינו לראות וליהנות עוד קצת מאחד מגדולי החלוצים בכל הזמנים ואם אפשר לראות אותו משתף פעולה עם מסי? מה לנו כי נלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully