וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צריך לאסור על מסוט אוזיל להיכנס בחזרה לגרמניה"

בגרמניה עדיין זועמים על כדורגלן העבר, שמרבה גם לבקר את ישראל, על התנהלותו, פרישתו ותמונתו עם ארדואן. מריו באסלר: "לא לרחם עליו, זו אמירה מופרכת"

סיכום השבוע, 10.11/ספורט1

תמונה שפורסמה ב-2018 עדיין מעוררת דיונים בגרמניה, כשבמוקד מסוט אוזיל. בתמונה המפורסמת נראו שני שחקני נבחרת גרמניה לשעבר מסוט אוזיל ואילקאי גונדואן מצולמים לצד נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, המנהיג המושמץ שידוע במשטרו האפל שמפר זכויות אדם. בעוד גונדואן התנצל לאחר מכן על התמונה וכעת הוא קפטן גרמניה, אוזיל עזב את הנבחרת לאחר מונדיאל 2018 על רקע האכזבה והעוינות כלפיו.

לאחרונה אבא של מסוט, מוסטפא אוזיל, ערך ריאיון שבו הודה שהוא עדיין מתקשה להשלים עם הדרך שבה הכדורגלן נתפס בגרמניה: "המשאלה הגדולה שלי היא שיום אחד הוא יעבוד עבור הנבחרת, בניהול צוות או בתפקיד מייעץ, כמו שילוב זרים... מסוט עדיין מייצג שילוב מוצלח של זרים בחברה".

מסוט אוזיל. BSR Agency, GettyImages
לא סולחים לו. אוזיל/GettyImages, BSR Agency

עם זאת, האב מוסטפא נותר ביקורתי על עזיבתו של אוזיל את הנבחרת ב-2018: "אפשר למתוח קו, אבל תמיד בהגינות - ומשאירים סדק בדלת. הייתי מזמין את כל הכתבים למסיבת עיתונאים ומסיים אותה כמו שצריך - ולא בטוויטר. מה זה אמור להביע?".

באותו ציוץ אוזיל האשים את ההתאחדות הגרמנית בגזענות, בין היתר. מריו באסלר, אגדת כדורגל גרמנית, שהיה גם הוא חלק מהזכייה במונדיאל, לא סולח לאוזיל עד היום: "אני חושב שזו חוצפה מוחלטת ואמירה מאוד מופרכת". לדבריו, "מעולם לא ריחמתי על מסוט... אם זה היה תלוי בי, לא הייתי נותן לו לחזור לגרמניה יותר". עוד אמר על אוזיל ש"זה נכון, הפכנו לאלופי עולם. אבל לא הפכנו לאלופי עולם בגללו. הוא היה שם. הוא היה שחקן עם כישרון גדול. מבחינתי, הוא לא היה גדול כמו שזה נראה".

עוד בוואלה!

גרמניה סוערת: אוזיל הצטלם כשעל גופו קעקוע של ארגון פשיסטי

לכתבה המלאה

מסוט אוזיל כידוע מצייץ לא מעט מסרי תמיכה בפלסטינים. אביו אמר על זה ש"אני חושב שברמה מסוימת מנצלים אותו... אבל אתה לא צריך להתעסק בזה יותר מדי. כאבא, הייתי מעדיף שיפסיק ברשתות החברתיות עם מסרים על המוצא שלו, דת ופוליטיקה. הוא ספורטאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully