וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסאי דגו: "מקווה שאירופה תבין שאנחנו עם חזק שצריך לתמוך בו"

8.11.2023 / 18:06

מאמן מכבי חיפה ענד שרשרת לשחרור החטופים במסיבת העיתונאים לקראת ויאריאל, סיפר שסבתו נפטרה היום והצהיר: "אני לא יכול לדבר על כדורגל כרגע, זה משהו שולי". שון גולדברג לשליח ספורט1 לקפריסין: "בסופו של דבר התאמנו בשבועות האחרונים"

מחזור 4הסתיים09/11/2023
מכבי חיפה
  • סק (30)
2:1
  • (82) באנה
  • (86) סורלות'
ויאריאל
מסאי דגו מדבר לקראת מכבי חיפה - ויאריאל/האתר הרשמי של מכבי חיפה

מכבי חיפה הגיעה בתחילת השבוע לקפריסין ומאז היא מתאמנת בסגל כמעט מלא, ישראלים וכל הזרים שעומדים לרשות הקבוצה יחד, לקראת משחק הליגה האירופית נגד ויאריאל (חמישי, 19:45, ספורט4), למעשה המשחק הראשון שתערוך קבוצה ישראלית מאז אותה שבת שחורה ב-7 באוקטובר.

מהמשחק ייעדר צ'ארון שרי שהיום אישרה הקבוצה שמסיבות אישיות עזב את קפריסין והוא לא ייקח חלק במשחק הבית בלרנקה מול הצוללת הצהובה. אדם נוסף במכבי חיפה שהתבשר על חדשות עצובות זהו המאמן מסאי דגו, שסבתו הלכה לעולמה, אבל הוא יישאר עם הקבוצה וידריך אותה מחר מול הספרדים.

מסאי דגו, מאמן מכבי חיפה. מכבי חיפה, אתר רשמי
"אני לא יכול לדבר על כדורגל כרגע". מסאי דגו/אתר רשמי, מכבי חיפה

דגו הגיע היום למסיבת העיתונאים של מכבי חיפה לקראת המשחק, אך התייצב ללא שחקן לצדו ןבהחלטה משותפת עם המועדון לא ענה לשאלות כלל, אלא רק אמר בשמו ובשם המועדון: "אנחנו אחרי חודש מאוד קשה שעובר על כל העם שלנו. חיילים נלחמים בעזה כדי לשמור על המדינה שלנו ואני באופן אישי התבשרתי בבוקר שסבתא שלי הלכה לעולמה. אני מפה רוצה לחזק את המשפחה שלי שעוברת ארבעה חודשים לא פשוטים, במיוחד אמא שלי שאני רוצה לחזק במיוחד אותה ולומר לה שאני אוהב אותה".

"קשה לי כרגע לדבר על כדורגל - 1,400 אנשים נרצחו ב-7 באוקטובר, 240 חטופים שמתוכם תינוקות, ילדים ונשים. זו סיטואציה שמאוד קשה לי. לפני שלושה שבועות אוהד שלנו, ילד בן 7 בשם ליאו, הלכתי לנחם ולחזק אותו. בתור אחד שאיבד אבא, הוא איבד אבא גיבור, גיבור ישראל, סטס שהיה לוחם ימ"מ. זה היה משהו שצימרר אותי וברגע שחיבקתי אותו הרגשתי שגם הוא ביחד עם כל המשפחות והילדים שעברו את התופת ב-7.10. מתוך 1,400 הנרצחים יש גם אוהדים שלנו, גם מתוך 240 החטופים וזה מאוד קשה כרגע לדבר על כדורגל. אני בטוח שאנחנו עם חזק ושאנחנו ננצח, אבל אני מקווה שכל אירופה תבין שאנחנו עם חזק ושכולם צריכים לתמוך בנו. כרגע כדורגל זה משהו שולי ואני לא יכול לדבר על כדורגל, כמו שאמרתי בתחילת דבריי. מכאן אני רוצה לשלוח תנחומים לכל המשפחות שאיבדו את יקיריהם ומתפלל ביחד עם כל עם ישראל שהחטופים יחזרו הביתה. אנחנו ננצח, אנחנו עם חזק", סיכם המאמן שענד את דסקית המחויבות לנעדרים והחטופים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שון גולדברג מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
שון גולדברג מכבי חיפה/מאור אלקסלסי

בשיחה עם גל לפלר, שליח ספורט1 ללרנקה, הוסיף הבלם שון גולדברג: "זה חודש קשה מנשוא, תקופה שלא חשבנו שנתמודד איתה, עם מראות כאלה קשים ואבידות נוראיות. זו השגרה, זה המצב ועכשיו אנחנו קצת חוזרים לשגרה של כדורגל שהראש לא כל כך נמצא בה, אבל אנחנו צריכים ומחויבים. ננסה לשמח את האוהדים ואת העם".

על החזרה לשחק אחרי חודש: "זה מאוד מאתגר כי בהתחלה לא התאמנו בכלל והיינו בעיקר בבתים מול הטלוויזיה, רק אחרי זה התחלנו להתאמן בקבוצות והמשמעות היא שההכנה בכלל לא אידיאלית. אנחנו עוד נפגוש קבוצה ברמה אירופית ויודעים שיהיה מאוד קשה, אבל לפני הכדורגל ולפני הכל אנחנו רוצים לשמח. בסופו של דבר התאמנו בשבועות האחרונים ואנחנו מוכנים, גם אם בנפרד, ויש רצון עז לשמח".

כיצד מרגישים הזרים של מכבי חיפה: "כולם נסעו כשהתחילה המלחמה ואני גם יכול לומר לך שבפן האישי הייתה תחושת חוסר ביטחון שלא חשבתי שיכולה לקרות. סיטואציה קשה לכל הקבוצה".

גולדברג גם התייחס לכך שמיד אחרי ויאריאל יתייצב למשחקי נבחרת ישראל: "הראש לא בפן הפיזי, אלא המנטלי. אני מסתכל על זה כעל שליחות. יש לנו משימה לאומית שאנחנו מאוד רוצים לעמוד בה ולגרום לאנשים לקצת אושר ושמחה בתופת הזו".

צפו בשון גולדברג בריאיון לספורט1 מלרנקה

שון גולדברג, בלם מכבי חיפה מדבר לפני ויאריאל עם גל לפלר/ספורט1

ויאריאל מקווה לנצל את המצב של מכבי חיפה כדי להשיג ניצחון שייתן לה דחיפה לליגה. פאצ'טה, המאמן השני של הצוללת הצהובה העונה, נמצא בסכנת פיטורים לאור העובדה שהקבוצה ניצחה רק פעם אחת בשבעת משחקי הליגה האחרונים ונמצאת בחלק התחתון של הטבלה. המאמן אישר כי ג'רארד מורנו יקבל מנוחה מטעמי זהירות וייעדר יחד עם הפצועים אלפונסו פדראסה, דניס סוארס, פרנסיס קוקלן וחואן פוית.

פפה ריינה בן ה-41 הגן על השער בשני המשחקים הקודמים בליגה האירופית ויעשה את זה גם הפעם, כאשר אלכס באנה וחוסה לואיס מוראלס צפויים להצטרף לאלכסנדר סורלות בחלק הקדמי. ירמי פינו התגבר על פציעה ויהיה בסגל.

שחקן ויאריאל פפה ריינה. רויטרס
משחק קבוע בליגה האירופית. פפה ריינה/רויטרס

המשחקים הבאים של מכבי חיפה בליגה האירופית:

30 בנובמבר: מכבי חיפה - ראן (19:45)
6 בדצמבר: ויאריאל - מכבי חיפה
14 בדצמבר: פנאתינייקוס - מכבי חיפה (19:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully