וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוליגנים שמחכים לתומכי פלסטין בלונדון מתכוננים לקטטה: "אל תביאו נשק"

עודכן לאחרונה: 8.11.2023 / 15:00

אוהדי כדורגל באנגליה ממשיכים "להתאגד" על מנת "להגן" על אנדרטות זיכרון מפני מפגינים פרו-פלסטינים בהפגנה בלונדון בסוף השבוע. הארגונים כבר ממלאים אוטובוסים, המשטרה חוששת, האוהדים מתכוננים לקרב

תיקתקנו, 7.11/ספורט1

גובר המתח באנגליה לקראת אירועי סוף השבוע במדינה, על רקע הדיווחים שכנופיות של אוהדי כדורגל חוליגנים מתכננות "להתאחד" ו"להגן" על אנדרטות זיכרון בלונדון מפני מפגינים פרו-פלסטיניים. המשטרה נמצאת בכוננות גבוהה לקראת האירועים אחרי המידע המודיעיני שקיבלה, וקציני משטרה חוששים שיותר מאלף חוליגנים שמאוגדים בקבוצות כדורגל שונות, כולל בריונים מהימין הקיצוני, יגיעו ללונדון בסוף השבוע, שם אמורה להתקיים עצרת נגד ישראל בעקבות המלחמה בעזה.

על פי "דיילי מייל", המשטרה קיבלה מידע המצביע על כך שאוהדי כדורגל מתכננים לאחד כוחות בבירה על מנת להיאבק במפגינים. קיים חשש אמיתי שזרימת החוליגנים לעיר תוסיף שמן למדורה, שגם ככה לוהטת בזמן של מתיחות מוגברת. המצעד של הפרו-פלסטינים קורא לכאורה להפסקת אש, אבל הוא כמובן נגד ישראל. עם זאת, מה שמעורר את זעמם של אנגלים רבים הוא מועד ההפגנות - סמוך ליום הזיכרון האנגלי - ופגיעה באנדרטאות הזיכרון לזכר החללים של צבא אנגליה, גיבורי האומה. על פי אנגלים רבים, מדובר בביזוי היום ובחוסר כבוד.

אוהדים של נבחרת אנגליה מתפרעים. GettyImages
אוהדים של נבחרת אנגליה מתפרעים/GettyImages

אחת מקבוצות החוליגנים הוציאה קריאה לארגונים להגיע ללונדון בגלל "האיום מהשמאל הקיצוני ותומכים פרו-פלסטינים שמטרתם לשבש את מצעד יום הזיכרון". הם קוראים ל"כל אוהדי הכדורגל במדינה להצטרף אלינו ולעמוד כתף אל כתף עם אנשי הצבא שלנו שנלחמו למען החופש שלנו".

ביום שבת מחאה פרו-פלסטינית אמורה להתחיל בשעה 12:45 במארבל ארץ' בלונדון ולהסתיים בשגרירות ארה"ב בדרום מערב העיר, לא רחוק מהאנדרטה לזכר החיילים. דובר ראש הממשלה תיאר את האירוע המתוכנן, שהמשטרה עשויה עדיין לנסות להוציא מחוץ לחוק, כ"פרובוקטיבי" ו"חסר כבוד".

היום נמשכו המסרים בין ארגוני האוהדים השונים שמאגדים את "החוליגנים" הידועים לשמצה באנגליה. על פי הדיווחים אנשי משטרה מכל אנגליה צפויים להגיע ללונדון על מנת לסייע לכוחות הביטחון המקומיים. על פי ההתארגנות ברשתות החברתיות, נראה שיגיעו ללונדון אוטובוסים עם בריונים מכל רחבי אנגליה. אומנם בחלק מההודעות של הארגונים נכתב "אל תביאו נשק, אני חוזר, אל תביאו נשק, אנחנו הרבה יותר טובים מהאנשים האלה" - עם יומרה פשוט להכות אותם, ככל הנראה, אבל אחרים טענו שלא יהססו להביא אגרופנים ושאר אביזרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אוהד עצור על ידי המשטרה, חוליגנים, התפרעויות, יורו 2016, אנגליה נגד רוסיה. GettyImages
חלק מהם פשוט אוהבים קטטות. אוהד אנגלי/GettyImages

"זה סוף שבוע סיוט", אמר גורם במשטרה, "המחאה לבדה מספיק מסובכת אבל יש הערכה שכנופיות של חוליגנים הולכות להתחבר ולהגן על האנדרטה. יש להם אנשים שמגיעים מכל הארץ".

  • עוד באותו נושא:
  • חוליגנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully