וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של לואיס דיאס דורשת הוכחה שאביו החטוף של כוכב ליברפול עדיין חי

אחרי שהממשלה נעתרה לדרישות של ארגון הגרילה, החוטפים הבטיחו שהאבא ישוחרר, אבל המשפחה מחכה. ההערכה: זה ניסיון למשוך זמן במו"מ הכספי

תקציר ה-1:1 הדרמטי של ליברפול בחוץ מול לוטון/ספורט1

בקולומביה למרבה הצער זה ממש לא נדיר שאנשים נחטפים עבור כופר ובצע כסף, אבל המדינה סוערת בתקופה האחרונה מאז שהוריו של לואיס דיאס נחטפו - שחקן ליברפול ואחד הספורטאים המפורסמים במדינה. 48 שעות לאחר שארגון הגרילה ELN הסכים לשחרר את בן הערובה שלהם בעקבות נסיגת החיילים הקולומביאנים, הארגון המרקסיסטי-לניניסטי עדיין לא מימש את הבטחתו לשחרר אותו.

כעת משפחתו של כוכב ליברפול דורשת מהחוטפים המחזיקים את אביו לספק הוכחה שהוא עדיין בחיים, מכיוון שככל שהימים חולפים גדל החשש מהעובדה שהוא טרם שוחרר. כבר בשבוע שעבר ארגון הטרור הבטיח שישחרר את לואיס מנואל דיאס "תוך 48 שעות", אבל טרם עשה זאת.

הארגון האשים את ממשלת קולומביה בהפרעה למאמציה לשחרור, וטען שיש נוכחות צבאית מוגברת של אנשי משטרה באזור ההרים בגבול קולומביה עם ונצואלה, שם מוחזק האב לארבעה.

לואיס דיאס, שחקן ליברפול. רויטרס
החוטפים מנסים למשוך זמן. דיאס/רויטרס

אבל למרות שהממשלה הגיבה והורתה על נסיגת החיילים והשוטרים מברנקאס, שם נחטף האב ב-28 באוקטובר, הדאגה נמשכת בקרב משפחתו. אחיו של הנעדר גבי הודה שהם מודאגים והתחנן בפני ה-ELN, שסומן כארגון טרור על ידי ממשלת ארה"ב והאיחוד האירופי, להוכיח שהאיש בן 58 עדיין בחיים.

"מה שהכי היינו רוצים זה לקבל את ההוכחה הזו, לראות אותו ולדעת באיזה מצב נמצא אחינו, קרוב משפחתנו, אבא שלנו, הבן שלנו, כי אבא שלי כאן ורוצה לראות את בנו", כך אמר, "אנחנו מבקשים מה-ELN לשלוח לנו הוכחה על מה מצבו של לואיס מנואל עכשיו כדי שיהיה לנו קצת שקט נפשי".

הדרישות של ארגון הגרילה זוכות לתגובות סוערות במדינה, ופקידי ממשל ותקשורת קולומביאנית מאשימים את החוטפים ב"משחקים". ההערכה היא שהטענה של הארגון על כך שפעילות הצבא והמשטרה מסבכת את תהליך השחרור הייתה ניסיון לקנות זמן בזמן שמתנהל משא ומתן על דרישת כופר. לא פורסם מידע על אפשרות תשלום במזומן עבור שחרורו של לואיס מנואל.

על פי העיתונאי הקולומביאני סאלוד הרננדז-מורה,"אופן הפעולה של חטיפת הוריו של לוצ'ו דיאס זהה לחטיפות אחרות שביצעה כנופיית פשע זו. הם משחררים רק אנשים בתמורה למיליונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully